2004-08-16, 11:31
Medlem
hagge3s avatar
Hejsan!

Hur ska jag bränna i Nero för att kunna se filmer på min regionsfria DVD? Jag har inte DVD-brännare men det ska ju tydligen fungera ändå?
Citera
2004-08-16, 12:46
Medlem
phreuds avatar
Jag har inte testat själv, men jag tror du ska utgå från en mpeg-fil och sen bara välja att bränna en SVCD i Nero.

Lycka till!
Citera
2004-08-16, 12:47
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Jag har inte testat själv, men jag tror du ska utgå från en mpeg-fil och sen bara välja att bränna en SVCD i Nero.

Lycka till!

Hmm, problemet är att det är en .avi fil som ska brännas. Hur kan man koda om den på ett enkelt sätt?
Citera
2004-08-16, 12:51
Medlem
phreuds avatar
Program av den typen heter i allmänhet avi2mpg. En sökning på google ger massor med träffar, sen återstår bara det tidskrävande jobbet att hitta en som är gratis och funkar bra. Jag kommer inte ihåg nån på rak arm, kan kolla ikväll när jag kommer hem om du inte lyckats innan dess.
Citera
2004-08-16, 12:58
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Program av den typen heter i allmänhet avi2mpg. En sökning på google ger massor med träffar, sen återstår bara det tidskrävande jobbet att hitta en som är gratis och funkar bra. Jag kommer inte ihåg nån på rak arm, kan kolla ikväll när jag kommer hem om du inte lyckats innan dess.

Har letat runt lite efter program med hjälp av folk på DC, men det går åt helvete. Vore snällt om du kunde kika runt lite sen.
Citera
2004-08-16, 13:00
Medlem
phreuds avatar
Jag har gjort en sån konvertering själv för ett tag sen, så jag borde ha programmet nånstans hemma. Jag kollar ikväll.
Citera
2004-08-16, 13:27
Medlem
Robert_Goatses avatar
En bra guide:
http://www.videohelp.com/tmpgencsvcd.htm

Dock rekomenderar jag dig att du separerar audio från video,
http://www.videohelp.com/divxtovcd.htm#audio

för det använder du Virtualdub http://www.virtualdub.org/

Lycka till!
Citera
2004-08-16, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Har letat runt lite efter program med hjälp av folk på DC, men det går åt helvete. Vore snällt om du kunde kika runt lite sen.
Att söka på typ convert avi 2 mpg på DC har alal gjort och funkar aldrig, TMGPenc är programmet du letar efter, det är rätt simpelt, kan göra avi till vcd/Svcd
Citera
2004-08-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Hejsan!

Hur ska jag bränna i Nero för att kunna se filmer på min regionsfria DVD? Jag har inte DVD-brännare men det ska ju tydligen fungera ändå?
SVCD/VCD använder inte regioner...
Citera
2004-08-16, 19:48
Medlem
phreuds avatar
Det var TMPGenc som jag hade använt också. En sökning på DC borde räcka...
Citera
2004-08-16, 20:32
Medlem
hagge3s avatar
Tack för all hjälp!

Jag hör av mig om jag inte förstår hur programmet fungerar.
Citera
2004-08-17, 00:13
Bannlyst
Gå ut på Suprnova.org. Ladda ner Nero Plugin Pack (förutsätter att du har 6:an). Välj in filen i nero och nero kodar den ÅT DIG!. så enkelt var de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in