Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-28, 06:11
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Jag tror det som många reagerar på är att killen totalt saknar förmågan att visa ödmjukhet. Jag känner många entreprenörer som driver företag och har lika stora drömmar som denna kille, men de skryter inte om hur de har toppbetyg, pluggar dubbelt och de skapar dessutom inte egna wikipedia-sidor. Som många har sagt så skulle han göra sig själv en tjänst om han fixa lite självdistans och vrider ner skrytandet ett par steg, men folk på FB har lite svårt att uttrycka sig så för det är lättare att kasta skit.

Jo, visst. Jag förstår det. Man får dock tänka på att han endast är 17, han har kanske helt enkelt inte hunnit stöta på något i livet som får honom att förändra det, och lära sig "läxan" om ödmjukhet.

Och jag kom på det ja, att vissa människor inte orkar skriva vad dom egentligen tänker utan då helt enkelt langar ett "jävla tönt". Hade jag själv fått välja hade det inte varit så, för att undvika missförstånd. Men ja.

Och sen så hittade jag även nu en tråd om honom. Tydligen så säljer han saker som han inte har. Det lät väldigt väldigt underligt. Vill man starta med affärer och handel så vill jag väldigt starkt tro att man vet om att det är mer än naivt att sälja saker som man inte har. Det lät otroligt naivt.
Citera
2011-01-28, 06:41
Medlem
Hela Sveriges jante-elit samlade i samma tråd. Killen har det som krävs för att gå långt; ambition, idéer och galenskap.

Lägg ner med era "han ska inte tro att han är nåt, hoppas han blir påkörd av en buss" - er bitterhet lyser igenom, tro det eller ej.
Citera
2011-01-28, 06:48
Medlem
Illusioners avatar
Jag tror han fixar det.
Fler företag = mer pengar
Om varje företag han äger omsätter 1kr, behöver han bara starta någon miljon till.

Lite OT men. En av de första som går ut gymnasiet på 2 år? Det kan ju inte vara så jävla svårt egentligen.
Senast redigerad av Illusioner 2011-01-28 kl. 06:51.
Citera
2011-01-28, 07:02
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag tror han fixar det.
Fler företag = mer pengar
Om varje företag han äger omsätter 1kr, behöver han bara starta någon miljon till.

Lite OT men. En av de första som går ut gymnasiet på 2 år? Det kan ju inte vara så jävla svårt egentligen.
Vänder vi oss till flashback så hittar vi liknande individer:
https://www.flashback.org/sp12364562
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av sba99
Ja det är möjligt.

Jag läste 1200 poäng första skolåret i ettan.
Sedan läste jag 1300 poäng i tvåan.

Efter dessa två år hade jag 19.48 i snitt.

Nu tredje året ska jag endast läsa engelska E och projektarbete.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av sba99
Jag tränar, driver två företag och festar med mina vänner så fritid har jag haft. Det är inte så jobbigt som det låter att läsa klart 2500 poäng på 2 år, gå på alla lektioner, mental och fysisk närvaro är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Budoman
Har en kompis osm läste in hela tvåan och trean i tvåan. Han hade tänkt att börja på HHS redan efter tvåan men de enda som satte stopp för honom var hans mor som inte ville skriva på papperna. Han gick natur och gick ut med 20.0 på en vanlig kommunal skola

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gymnasium
Citat:
Det finns dock ett ytterst fåtal svenskar som har gått ut gymnasiet på två år[2]
[2] Aftonbladet, 5 januari 20110, s. 24.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Gustafsson
Citat:
Han blir då en av de första i Sveriges historia att göra detta[5].
[5]Aftonbladet, 5 januari 20110, s. 24.

Samma källa, samma felskrivning.

Haha, edit: var visst trött än:
Citerar hela "gymnasium"-meningen från wiki:
Citat:
Det finns dock ett ytterst fåtal svenskar som har gått ut gymnasiet på två år[2] istället för tre, bland annat entreprenören Olof Gustafsson. [3]

Alltså är det han själv som skrivit dit det, därför källan är samma.

http://allastudier.se/forum/20-gymna...siet-snabbare/
Citat:
anna 2007-11-05 00:51
Jag läste på två år för 7 år sen, då gick det. Krävs dock att man presterar mycket bra i ämnena så att lärarna går med på det. Jag var tvungen att gå natur som individuellt program.
Alltså 4 år sedan, det skrevs, totalt 11 år sedan och ändå är det bara ett fåtal som har klarat det..
Senast redigerad av trupert 2011-01-28 kl. 07:17.
Citera
2011-01-28, 07:04
Medlem
Fan va många av er är pinsamma. Direkt äcklande är det att läsa det ni skriver och pikar han för den han är just nu. Han har antagligen högre ambitioner och använder sitt huvud mer just nu än vad ni som pissar på han här någonsin kommer att göra. FFS grabben är 17 bast. Så vitt jag vet hade även jag viss avsaknad av självdistans i den åldern. Kan bara önska han all lycka i världen. Hoppas han mognar till, det är nog då han har störst chans att lyckas
Citera
2011-01-28, 07:36
Medlem
Oavsett hur bra hans företag går så är det rätt imponerande att driva 4 st när man är 17 år.
Citera
2011-01-28, 07:44
Medlem
jstNb3beers avatar
Låter han inte lite som Fredrik Reinfeldt?
Citera
2011-01-28, 07:48
Medlem
hetingsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jstNb3beer
Låter han inte lite som Fredrik Reinfeldt?

Jo, men han låter som en oljemagnat också
Citera
2011-01-28, 08:23
Medlem
Africants avatar
i Sverige:

-När man har ambitioner, driver olika företag, studerar dubbelt, har stor entreprenörskap vilja som även kommer att hjälpa en att få plats på HHS eller andra skolor, då är man en dålig människa.

-När man sitter på a-kassa, latar sig hemma, surfar runt på FB 24/7, drar kritiker i I&I sektionen, lyssnar på vit makt-musik, drar en sniper ut ur fönstret och skjuter på folk, då är man en bra människa.

Vad fan har ni för mentalitet? Avundsjuka....idioti eller vad fan är grejen? Hade man haft sådana ambitioner i USA hade man lyckats göra något riktigt stort men där i Sverige får man fiender bara när man försöker bli något. Jävla skit land.
Citera
2011-01-28, 08:52
Medlem
aedhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
i Sverige:

-När man har ambitioner, driver olika företag, studerar dubbelt, har stor entreprenörskap vilja som även kommer att hjälpa en att få plats på HHS eller andra skolor, då är man en dålig människa.

-När man sitter på a-kassa, latar sig hemma, surfar runt på FB 24/7, drar kritiker i I&I sektionen, lyssnar på vit makt-musik, drar en sniper ut ur fönstret och skjuter på folk, då är man en bra människa.

Vad fan har ni för mentalitet? Avundsjuka....idioti eller vad fan är grejen? Hade man haft sådana ambitioner i USA hade man lyckats göra något riktigt stort men där i Sverige får man fiender bara när man försöker bli något. Jävla skit land.

Hej Afrikan!

Det handlar inte om vilka ambitioner man har eller hur mycket man jobbar, utan om hur man förhåller sig till sin omvärld. Om man ser ned på andra från sin höga tron av framgång, rappandes sin omgivning med en stor spira av självgodhet eller om man är ödmjuk i sitt sätt att vara, jämför gärna:

1) Om man sliter hårt i sitt anletes svett dag ut och dag in, utan självupplevd överlägsenhet eller skrytsamhet - då har man många goda egenskaper.

2) Om man sliter hårt i sitt anletes svett dag ut och dag in, och sedan skryter om hur bra man kommer att lyckas och hur överlägsen alla andra man är - då saknar man många goda egenskaper.

3) Om man av lathet bara sitter på FB hela dagarna, ja, då kan det vara så att man saknar många goda egenskaper med.

Det är för övrigt inget som hindrar dig från att flytta från detta "skitland".
Citera
2011-01-28, 09:00
Medlem
Apocryphas avatar
Etta på heta ämnen
Skulle vara kul att se hur mycket tid och pengar han har lagt och vad han har tjänat. Ska han bli miljardär får de ju liksom gå med vinst också.
Men, men...
Han har ju kommit längre än de flesta 17åringar.
Citera
2011-01-28, 09:01
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aedh
Hej Afrikan!

Det handlar inte om vilka ambitioner man har eller hur mycket man jobbar, utan om hur man förhåller sig till sin omvärld. Om man ser ned på andra från sin höga tron av framgång, rappandes sin omgivning med en stor spira av självgodhet eller om man är ödmjuk i sitt sätt att vara, jämför gärna:

1) Om man sliter hårt i sitt anletes svett dag ut och dag in, utan självupplevd överlägsenhet eller skrytsamhet - då har man många goda egenskaper.

2) Om man sliter hårt i sitt anletes svett dag ut och dag in, och sedan skryter om hur bra man kommer att lyckas och hur överlägsen alla andra man är - då saknar man många goda egenskaper.

3) Om man av lathet bara sitter på FB hela dagarna, ja, då kan det vara så att man saknar många goda egenskaper med.

Det är för övrigt inget som hindrar dig från att flytta från detta "skitland".

Det är ju den poängen ni missar, killen är förfan var förfan 16 år förra året....i den ålder sitter ungdomar i hans ålder ute och super sig full. I den ålder vet man inte hur man förhåller sig till sin omvärld för att man inte är tillräckligt vuxen men ni förväntar er att han ska hantera media eller folk runt om sig som Ingvard eller någon annan vuxen entreprenör.

Jag har redan flyttat ifrån detta skitland...har aldrig sett ett kallare folk i hela mitt liv, och lita på mina ord för att jag har varit i en massa länder från väst <-> öst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in