2011-01-28, 06:11
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Jag tror det som många reagerar på är att killen totalt saknar förmågan att visa ödmjukhet. Jag känner många entreprenörer som driver företag och har lika stora drömmar som denna kille, men de skryter inte om hur de har toppbetyg, pluggar dubbelt och de skapar dessutom inte egna wikipedia-sidor. Som många har sagt så skulle han göra sig själv en tjänst om han fixa lite självdistans och vrider ner skrytandet ett par steg, men folk på FB har lite svårt att uttrycka sig så för det är lättare att kasta skit.
Andra anledningar till hatandet:
"jantelagen", "svensk avundsjuka" och "är man ambitiös i skolan är man en tönt"
"jantelagen", "svensk avundsjuka" och "är man ambitiös i skolan är man en tönt"
Jo, visst. Jag förstår det. Man får dock tänka på att han endast är 17, han har kanske helt enkelt inte hunnit stöta på något i livet som får honom att förändra det, och lära sig "läxan" om ödmjukhet.
Och jag kom på det ja, att vissa människor inte orkar skriva vad dom egentligen tänker utan då helt enkelt langar ett "jävla tönt". Hade jag själv fått välja hade det inte varit så, för att undvika missförstånd. Men ja.
Och sen så hittade jag även nu en tråd om honom. Tydligen så säljer han saker som han inte har. Det lät väldigt väldigt underligt. Vill man starta med affärer och handel så vill jag väldigt starkt tro att man vet om att det är mer än naivt att sälja saker som man inte har. Det lät otroligt naivt.