Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag såg hans snack på dialogiskt.

Vad säger ni nu grabbar? intervjuaren sa att han ger bra svar och han visade upp sin rolls royce, ferraris och snöskotrar och gav svar på tal åt era tokiga anklagelser.

Han behöver inte klä upp sig för att ivsa han är rik, det är bara fattiglappar som springer runt i märkeskläder.

Han har varit i monaco flera gånger och han köpte en ferrari med sina bitcoins.

Han kunde även visa upp massa saker så han har gott om bevis.

Kommer ni nu att sluta vara avundsjuka på Olof och hans pengar? och sluta med snacket om mytomani+

eller tror ni någon har animerat rolls roycen i 3d?
yes han har stålar som han gör genom att hassla folk eller dylikt, men det tar inte ifrån att han är en mytoman. hahhaa han är skön och rolig att lyssna på endå men mytoman 100%
Citera
2021-03-15, 04:03
Medlem
No6s avatar
https://digital.di.se/artikel/svensk...lefon-en-bluff

Olofs Escobar-telefon - En bluff.

"Där under framkom att Escobar Fold 2 i själva verket var just en Samsung Galaxy Fold."
Citera
2021-03-15, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
I senaste twitterklippet där han påstår att han blir hämtad med fyra volvo och en Maybach så ser det ut som att han filmar inifrån en V60 och den Mercedes som syns är en S350 (som är avställd, tillhör en limousinefirma). Någon Maybach syns inte till.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Edit: Fel av mig, här är den https://mobile.twitter.com/olof_gust...97143640543232
Dis how we roll män, escobar inc yo feta volvos och maybachs så långt ögat kan se bruh!

S350n det billigare business class alternativet från https://www.limogroup.se/var-flotta/

BHN73T som ligger bakom är en V40 som ligger ut på Blocket https://www.blocket.se/annons/stockh..._plus/93891819
Tidigare ägare är CircleK så antagligen en helt standard hyrbil från din närmaste bensinmack.

Herr Olof själv ser också ut att åka i någon Volvo modell billigare, säkert också en hyrbil från någon mack.

En blandning av hyrbilar från olika ägare i blandade prisklasser tyder väl på att det inte ens är ett gemensamt sällskap, är privatflyget av den typ med flera resenärer som delar på notan kanske?

Sen ett privatflyg från Riga till Bromma?? Vad är det att skryta om? Vad kostar det ens, någon som vet? Det måste väl till och med vara billigare än en First class biljett, speciellt om man delar sin "privatjet".
Citera
2021-03-15, 10:41
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ge mig ett exempel.

Trump springer alltid runt i kostym och snackar om han är rik men få tror att han är så rik som han är.

Steve jobs sprang aldrig runt i kostym, hade stubb och och sprang runt i turtleneck och såg allmänt slafsig ut, men inte trodde någon han var fattig.

Olov visar upp sina bilar för att få folk att bli tysta, men går han runt på stan vill han inte att folk ska märka honom eller tro att han är mer än andra. Han är rik och är bara med för att visa att han inte hittar på.

Dessutom verkar han ha gått ner i vikt så ja han ser bättre ut nu än tidigare.

Gällande klockor så är det lätt att gissa om det är fejk eller inte, men få här har knappast råd eller har ni skollat i skyltfönstret på rolexar och patek för att bli experter?

Nej han har sina bilar, ni kan se dem är registrerade i hans namn.

Steve Jobs använde Izzey Miyake-tröjor. De kostar väl runt 300-400 dollar . Det var inte billiga HM-tröjor han hade.

Om Olof har gått ner i vikt är det bara att gratulera. Att vara gravt överviktig innan man är 30 är inte bra och bådar inte för en bra framtid eller långt liv. Han ska bara börja sköta skägget också slipper han skämmas. Hängmage och neckbeard är inte attraktivt.

Gällande klockorna så är de inte oöverkomliga. Min Rolex är ingen värsting och räknat till procentuell värdeökning så bör den vara en av de bättre investeringarna jag har gjort.
Men allvarligt, det ÄR inte svårt att avslöja en falsk Patek om datumfönstret sitter helt fel. Det var uppenbart att de hade baserat Patek Nautilus-kopian på en helt annan modell. Det var inte precis så att man satt och makro-granskade trycket på loggan eller så. Det syntes på långt håll att den inte var ok. Kommer inte ihåg exakt men jag tror att fönstret antingen satt på kl 4 eller så var fönstret innanför strecket för 3, det ska vara på 3-strecket. Det var väldigt lätt att se och man behöver bara vara lite klockintresserad för att ha koll på det.

Bilarna är sannolikt värda runt en miljon styck och det är inte fy skam men båda bilarna är från 2010 och Ferrarin är gul. När bilarna såldes nya sålde Olof serietidningar (som han fortfarande försöker sälja slut på enligt Twitter).
Citera
2021-03-15, 11:31
Medlem
Citat:
Steve Jobs använde Izzey Miyake-tröjor. De kostar väl runt 300-400 dollar . Det var inte billiga HM-tröjor han hade.

Om Olof har gått ner i vikt är det bara att gratulera. Att vara gravt överviktig innan man är 30 är inte bra och bådar inte för en bra framtid eller långt liv. Han ska bara börja sköta skägget också slipper han skämmas. Hängmage och neckbeard är inte attraktivt.

Gällande klockorna så är de inte oöverkomliga. Min Rolex är ingen värsting och räknat till procentuell värdeökning så bör den vara en av de bättre investeringarna jag har gjort.
Men allvarligt, det ÄR inte svårt att avslöja en falsk Patek om datumfönstret sitter helt fel. Det var uppenbart att de hade baserat Patek Nautilus-kopian på en helt annan modell. Det var inte precis så att man satt och makro-granskade trycket på loggan eller så. Det syntes på långt håll att den inte var ok. Kommer inte ihåg exakt men jag tror att fönstret antingen satt på kl 4 eller så var fönstret innanför strecket för 3, det ska vara på 3-strecket. Det var väldigt lätt att se och man behöver bara vara lite klockintresserad för att ha koll på det.

Bilarna är sannolikt värda runt en miljon styck och det är inte fy skam men båda bilarna är från 2010 och Ferrarin är gul. När bilarna såldes nya sålde Olof serietidningar (som han fortfarande försöker sälja slut på enligt Twitter).
Det var inte bara Pateken som var off. Även (minst) ena Rolexen är heltokig.
Citera
2021-03-15, 11:37
Medlem
Citat:

Steve Jobs körde nog på dessa för att dom håller längre då knappast för att spänna sig med märken som inte syns och Olof visar att han har stil genom att köra casual friday i princip. Skägget ser jag inte något fel med dessutom är det coronatider så han kan inte gå till barberaren, du har sett när han var i colombia var hans skägg alltid bra.

Bilarna i början är nog hans, varför ska han visa upp saker som inte är hans? någon före började snacka om hyrbilar men tänk vilket bök att börja hyra snöskortat och bilar, en ny snöskoter kostar typ 150 000 lax och det var minst två i bilen.

Han hade en rolls royce och den kostar flera miljoner, han gavs han tjej en ferrari bara sådär så att han är rikt som ett troll är bara att konstantera.

Dessutom säger han hela tiden att han har bevis och kan visa upp det. trist att dialogiskt inte bad om dessa men han kan nog lätt visa upp det om vi får tag i Olof och om han har tid.

Gällande klockorna kankse det inte bara var limited editions? dvs så dyrbara och ovanliga kollektioner att pöbeln som hänger på flashback inte ens hade fått komma i närheten av.

Kan ju vara så att han har gjort specialbestälningar från patek och rolex så att bara han har denna modelll......

Men seriöst kan ni inte vara glada för att han är rik, känner trump personligen och är kompanjon med brodern till en av dem mäktigaste colombianerna i deras historia? få av oss har knappt ens lämnat svedala....
Citera
2021-03-15, 11:48
Medlem
Citat:
Steve Jobs körde nog på dessa för att dom håller längre då knappast för att spänna sig med märken som inte syns och Olof visar att han har stil genom att köra casual friday i princip. Skägget ser jag inte något fel med dessutom är det coronatider så han kan inte gå till barberaren, du har sett när han var i colombia var hans skägg alltid bra.

Bilarna i början är nog hans, varför ska han visa upp saker som inte är hans? någon före började snacka om hyrbilar men tänk vilket bök att börja hyra snöskortat och bilar, en ny snöskoter kostar typ 150 000 lax och det var minst två i bilen.

Han hade en rolls royce och den kostar flera miljoner, han gavs han tjej en ferrari bara sådär så att han är rikt som ett troll är bara att konstantera.

Dessutom säger han hela tiden att han har bevis och kan visa upp det. trist att dialogiskt inte bad om dessa men han kan nog lätt visa upp det om vi får tag i Olof och om han har tid.

Gällande klockorna kankse det inte bara var limited editions? dvs så dyrbara och ovanliga kollektioner att pöbeln som hänger på flashback inte ens hade fått komma i närheten av.

Kan ju vara så att han har gjort specialbestälningar från patek och rolex så att bara han har denna modelll......

Men seriöst kan ni inte vara glada för att han är rik, känner trump personligen och är kompanjon med brodern till en av dem mäktigaste colombianerna i deras historia? få av oss har knappt ens lämnat svedala....
Man kan visst gå till barberaren om man så önskar. Alternativt bara köpa en maskin och klippa av halsskägget och fixa lite linjer själv. Väldigt enkelt, och coronavänligt alternativ.

Har du sett vilket namn som är inbeordrat i den gula Ferrarins (”han gav sin fru”) interiör? Olof höll för förnamnet i en instastory för att man ej skulle se. Kan säga här och nu att det är inte fruns namn som står där.

Klockorna (iaf minst två) är fake. Har varit ett av mina största intressen genom livet. Superenkelt att se att de är fake.
Har sett flertalet Piece Unique från Patek irl. Det här är så långt ifrån det man kan komma.
Citera
2021-03-15, 12:31
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Skägget ser jag inte något fel med dessutom är det coronatider så han kan inte gå till barberaren, du har sett när han var i colombia var hans skägg alltid bra.
Det är skillnad mellan att "inte kunna gå till barberaren" (vilket man ju kunnat exakt hela tiden i Sverige) och att se ut som en tjock luffare med dålig skäggväxt. Det går utmärkt att köra en trimmer själv och klä sig i annat än t-shirtar i XXXL.

Man behöver inte klä sig i skräddarsydda kostymer men nästa steg är inte att se ut som en parodi på en besökare på någon scifi-mässa.

Det roliga med det här är att både Olofs beundrare och Olof själv kommer fortsätta att bjuda på självmål.
Citera
2021-03-15, 13:31
Medlem
Citat:
Det är skillnad mellan att "inte kunna gå till barberaren" (vilket man ju kunnat exakt hela tiden i Sverige) och att se ut som en tjock luffare med dålig skäggväxt. Det går utmärkt att köra en trimmer själv och klä sig i annat än t-shirtar i XXXL.

Man behöver inte klä sig i skräddarsydda kostymer men nästa steg är inte att se ut som en parodi på en besökare på någon scifi-mässa.

Det roliga med det här är att både Olofs beundrare och Olof själv kommer fortsätta att bjuda på självmål.

Nu menar att jag att han inte går dit pga risken att bli smittad eller sprida covid.
Jag vet att det går att klippa sig men jag tror han gör sitt för att bekämpa smittan helt enkelt.

Sen kanske han inte har tid att raka sig och föredrar en naturlig look och han går ofta runt i kostym som du har sett. Han har även munskydd när han boardade sitt privata jet.

Du får försöka hitta på annat än att vara avundsjuk på någon som gick ut gymnasiet vid 17 med högsta betyg och sedan levt livet och blivit rik på bitcoin, träffat kändisar, känner rappare har gott om pengar och allt.

Jag önskar han hade velat berätta lite mer och visa mer av sitt liv men han har lite av jantelagen översig och verkar inte vilja skryta, han visar bara upp sina rikedomar för att få folk att sluta gapa om mytomaner.
Citera
2021-03-15, 14:17
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:

Du får försöka hitta på annat än att vara avundsjuk på någon som gick ut gymnasiet vid 17 med högsta betyg
Du har nog missat att både hans gymnasiebetyg och högskoleprovresultat har begärts ut och lagts i tråden? Ledtråd: det var inte högsta betyg.
Citera
2021-03-15, 14:24
Medlem
Citat:
Nu menar att jag att han inte går dit pga risken att bli smittad eller sprida covid.
Jag vet att det går att klippa sig men jag tror han gör sitt för att bekämpa smittan helt enkelt.

Sen kanske han inte har tid att raka sig och föredrar en naturlig look och han går ofta runt i kostym som du har sett. Han har även munskydd när han boardade sitt privata jet.

Du får försöka hitta på annat än att vara avundsjuk på någon som gick ut gymnasiet vid 17 med högsta betyg och sedan levt livet och blivit rik på bitcoin, träffat kändisar, känner rappare har gott om pengar och allt.

Jag önskar han hade velat berätta lite mer och visa mer av sitt liv men han har lite av jantelagen översig och verkar inte vilja skryta, han visar bara upp sina rikedomar för att få folk att sluta gapa om mytomaner.
Du är verkligen otrolig.

Dra in lite fakta till dina inlägg istället, som inte kommer direkt ur O’s mun.
Citera
2021-03-15, 14:25
mofasti missar allt som inte passar hans förväntningar så det är knappast värt att diskutera med honom. Kuksugeri brukar ske bakom stängda dörrar men här har vi ju en kille som dedikerat hela sitt Flashback-konto till Olof via sin signatur:

Citat:
Till: Herr Olof Gustafsson: CEO av Escobar Inc!

PM:a mig här vill gärna arbeta för ert bolag? Jag vill bli en riktig lirare som dig!

Eller gör en shoutout åt mig på Twitter. Jag vet att du bara säger sanningen!

Det vore intressant att höra vad Freud skulle sagt om sånt här beteende. Det är riktigt patetiskt ens om Olof vore äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in