Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Vill du att sexköpslagen avskaffas?
Ja (Jag är sexköpare)
25,26%
24 röster
Ja (Jag är sexsäljare)
2,11%
2 röster
Ja (Jag varken köper eller säljer sex)
62,11%
59 röster
Nej (Jag är sexköpare)
3,16%
3 röster
Nej (Jag är sexsäljare)
1,05%
1 röster
Nej (Jag varken köper eller säljer sex)
6,32%
6 röster
  • 1
  • 2
2011-01-29, 17:43
Medlem
Rulle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Låter som Hassans busringning "10000 bögar från Tyskland" eller vad den kallas, med anledning av EU inträdet...

Haha ja det har du fan rätt i att det gjorde, men det va inte riktigt så jag menade...en legalisering lär innebära att fler säljare kommer in på marknaden och konkurrensen hårdnar...
Citera
2011-01-29, 17:59
Medlem
Rulle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nej det ger mig ingen kick att bryta mot lagen. Om man är ute efter det så borde man väl vara för att allt blir förbjudet? Så att man kan få kickar hela tiden oavsett vad man än gör.

Nej det kanske är så att spänningsmomentet inte är så avgörande för de som köper sex. Personligen skulle jag i dagsläget iallafall endast kunna tänka mig att köpa det just pga av spänningen det skulle ge att träffa en okänd människa och ha sex i smyg så att säga. Jag skulle inte vara intresserad av det om jag bara kunde knata in på en bordell och köpa det.
Citera
2011-01-30, 15:37
Medlem
(L) skriver om sexköpslagen på SvD Debatt

Ett liberalt parti ska inte sprida morallagar
Citera
2011-01-31, 16:17
Medlem
Om regeringen vill få bort prostitutionen ur landet varför skapar dom då en halv lag, dvs det är olagligt att köpa sex MEN inte att sälja, märkligt tycker jag.
Man skulle kunna göra en liknelse med vapenhandel om lagen skulle se likadan ut, det är olagligt att köpa vapen men inte att sälja.......
Citera
2011-02-03, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Ja.

Det finns naturligtvis en risk att hela grejen med sex trivialiseras och att spänningskänslan försvinner eller åtminstone reduceras om det blir alltför lättillgängligt, men det är ett pris jag är beredd att betala för att verksamheten ska bli legal.

JÄVLA TRAMS!!!
Vad spelar det för roll...antingen för eller emot prostitution!?
Problemet kvarstår och det är nämligen oseriösa idioter som utnyttjar kvinnor och missbrukar sexualitetet!
Kvinnor som säljer sex bidrar också till samhällens förfall,med att missbrukar sexualitetet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in