Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-03-02, 19:21
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
drar upp 3d mark snart! Men har en lite löjlig fråga, finns det någon risk att något pajar i datorn om jag spelar ett par timmar utan extrafläkten? Sambon håller på att bli tokig av ljudet

Edit: Fick någon error om att graphics driver not approved, men här är scoret P8585 3DMarks

Vet inte vad du menar med extrafläkten. Om du menar nån fläkt som sitter i datorn...ja då är risken extremt stor att datorn pajar. Dessutom kommer du inte kunna spela särskilt länge innan datorn stänger av sig p.g.a. överhettning.

Om du menar kylplatta som du lägger datorn på...nja, datorn ska egentligen klara sig utan den men själv kör jag alltid med kylplatta när jag spelar tungt.
Citera
2011-03-02, 19:34
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
drar upp 3d mark snart! Men har en lite löjlig fråga, finns det någon risk att något pajar i datorn om jag spelar ett par timmar utan extrafläkten? Sambon håller på att bli tokig av ljudet

Edit: Fick någon error om att graphics driver not approved, men här är scoret P8585 3DMarks

Kylning är extremt viktigt i en bärbar dator, jag avråder starkt att du stänger av den. Hur stänger du ens av den? Sådant brukar vara låst på bärbara.
Citera
2011-03-02, 21:43
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Kylning är extremt viktigt i en bärbar dator, jag avråder starkt att du stänger av den. Hur stänger du ens av den? Sådant brukar vara låst på bärbara.


Tror han menar att han inte trycker igång den "turbo funktionen" till fläkten.
Citera
2011-03-02, 22:43
  #40
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejton
Tror han menar att han inte trycker igång den "turbo funktionen" till fläkten.
Exakt, GPU temperaturen sänks med iallafall 15grader, men har hört att allt under 80 är ok. mitt ligger utan fläkt på cirka 60
Citera
2011-03-02, 23:08
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Exakt, GPU temperaturen sänks med iallafall 15grader, men har hört att allt under 80 är ok. mitt ligger utan fläkt på cirka 60

Faktum när det gäller GPU så är allt under 95c~helt okej. När det når 100c så pressar du gränsen.
Citera
2011-03-02, 23:47
  #42
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Faktum när det gäller GPU så är allt under 95c~helt okej. När det når 100c så pressar du gränsen.
Det var ju bra! då är det ju rätt cool även utan fläkten
Citera
2011-03-03, 00:00
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Det var ju bra! då är det ju rätt cool även utan fläkten

Absolut, turbon behöver bara användas under sommarens hetaste månad, på sin höjd. (Beror på hur varm rummet är som du sitter i också såklart).
Citera
2011-03-03, 18:21
  #44
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Absolut, turbon behöver bara användas under sommarens hetaste månad, på sin höjd. (Beror på hur varm rummet är som du sitter i också såklart).
Toppen att veta! tack!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback