2011-01-31, 01:06
Medlem
Befriarens avatar
Upptäckte igår en medioker låt, med ett grymt bra riff. Låten heter Avalon - As a Warrior, och går under genren "moståndsrock". Jag lyssnar vanligtvis inte på denna typ av musik överhuvudtaget men måste faktiskt säga att riffet i denna låt var för bra för att ignorera.

Låten är svår att få tag på men den finns på nordisk.nu webbradio under katergorin moståndsrock och är högst upp av låtarna i den kategorin.

http://www.nordisk.nu/mp3/wimpy.php

Skaffa ett konto och lyssna på denna låt om ni är intresserade av gitarr riff, för just riffet i denna låt är något av en guldklimp och de första 25 sekunderna är världsklass måste jag nästan säga.

Någon som har en mp3 version av denna låt btw, eller vet något mer om bandet?
Citera
2011-01-31, 01:08
Bannlyst
Ändring

Citat:
Ursprungligen postat av Befriaren
Upptäckte igår en medioker låt, med ett grymt bra riff. Svensk var den också. Låten heter Avalon - As a Warrior, och går under genren "moståndsrock". Jag lyssnar vanligtvis inte på denna typ av musik överhuvudtaget men måste faktiskt säga att riffet i denna låt var för bra för att ignorera.

Låten är svår att få tag på men den finns på nordisk.nu webbradio under katergorin moståndsrock och är högst upp av låtarna i den kategorin.

http://www.nordisk.nu/mp3/wimpy.php

Skaffa ett konto och lyssna på denna låt om ni är intresserade av gitarr riff, för just riffet i denna låt är något av en guldklimp och de första 25 sekunderna är världsklass måste jag nästan säga.

Någon som har en mp3 version av denna låt btw, eller vet något mer om bandet?
Mycket bra låt måste jag säga!
Senast redigerad av Comingforu 2011-01-31 kl. 01:10. Anledning: De e nice
Citera
2011-01-31, 01:14
Bannlyst
Posta den på något annat ställe. Tänker verkligen inte gå in och bli medlem bara för att höra ett 25 sekunders riff.

Reklam, någon ?
Citera
2011-01-31, 01:17
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jet22
Posta den på något annat ställe. Tänker verkligen inte gå in och bli medlem bara för att höra ett 25 sekunders riff.

Reklam, någon ?

Okej, det är upp till dig, men det tar typ 2 min och är värt det. Ne jag har ingen som helst förknippning till detta band
Citera
2011-01-31, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jet22

Reklam, någon ?
Faktiskt är hela låten bra, även om du inte är nationalistisk. Tkr det är svårt att uppfatta budskapet pga sångarens grova engelska.
Citera
2011-02-07, 02:01
Bannlyst
Hur går det i jakten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här