2011-01-31, 21:41
Medlem
bergwall94s avatar
Hej

Jag vet inte om det är riktigt rätt tråd men om det inte skulle vara det så får mod flytta den.

Detta är i teorin och inte i verkligheten jag tänker inte begå något brott eller uppmanar någon annan att begå brott.

Om man skulle sätta upp en hemsida med ett företag. jag lägger hemsidan på utländska servrar och ip adresser så inte ip adressen kan spåras till min dator. På detta "företaget" kan man t.e.x. sälja elektronik. Du tar betalt för t.e.x. en laptop men eftersom detta bara är fake så tar du pengarna och skickar aldrig varorna. Du tar självklart betalt direkt via kortbetalning.

Då till frågan dessa kortbetalningar måste ju gå till något konto.

Därför undrar jag om man kan skaffa ett helt anonymt bankkonto eller ett falskt som inte finns som alla överföringar görs till det ska inte gå att koppla till mig eller den som har detta "företaget"

Efter detta ska jag kunna överföra pengarna till mitt riktiga konto utan att någon ska kunna se att de kommit från detta kontot på företaget mitt riktiga konto får inte ha någon koppling till företaget och jag får själv inte heller ha någon koppling till företaget.

Så hur skulle jag gått tillväga för att lyckas med detta utan att åka fast ?
Citera
2011-01-31, 21:49
Bannlyst
Det går nog inte. För att svara på samtliga dina frågor.
Citera
2011-01-31, 21:53
Medlem
Sightnesss avatar
Här ville du hyra en artist för 3 millar till nyårsfesten.
https://www.flashback.org/t62528p182

Vad hände? Tog pengarna slut?
Citera
2011-01-31, 21:54
Medlem
AldoRaines avatar
Jag är ledsen om jag gör dig besviken nu.

Vid misstanke om brott kommer det alltid gå att spåra till vem pengarna går till, oavsett om du har ett "anonymt" bankkonto eller inte.
Citera
2011-01-31, 21:54
Medlem
bergwall94s avatar
Att sätta upp företaget är inga problem att se till så polisen inte kan spåra var företaget finns är heller inga problem. Jag skulle behöva ett anonymt bankkonto eller åtminstonde en bank som inte lämnar ut uppgifter om sina kunder även om polisen eller liknande undrar. Sen vill jag ju inte behöva åka ner till Lichtenstein för att få en bank som inte lämnar ut uppgifter även om brott har begåtts. Utan jag vill kunna skaffa ett snabbt enkelt bankkonto över internet ?
Citera
2011-01-31, 21:59
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Här ville du hyra en artist för 3 millar till nyårsfesten.
https://www.flashback.org/t62528p182

Vad hände? Tog pengarna slut?

Ja det hade jag tänkt. Haha jag har pengar men man kan aldrig få för mycket av dem. Eftersom man kan tjäna pengar snabbt och enkelt på detta sättet så är det ju såklart ett bra sätt. Om man bara skulle kunna få ett anonymt bankkonto så skulle det ju fungera utmärkt och skulle inte kunna kopplats till mig. Nu tänker jag inte göra detta utan detta är ju bara i teorin. Så pengarna är inte slut
Citera
2011-01-31, 22:00
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag är ledsen om jag gör dig besviken nu.

Vid misstanke om brott kommer det alltid gå att spåra till vem pengarna går till, oavsett om du har ett "anonymt" bankkonto eller inte.

Men om banken aldrig tagit mina uppgifter så finns det inga uppgifter att lämna ut till polis och jag kan då heller inte spåras.
Citera
2011-01-31, 22:04
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Men om banken aldrig tagit mina uppgifter så finns det inga uppgifter att lämna ut till polis och jag kan då heller inte spåras.

Hur har du tänkt dig att pengarna ska hamna i din hand?
Citera
2011-01-31, 22:24
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hur har du tänkt dig att pengarna ska hamna i din hand?

Genom att skapa ett falskt pokerkonto med denna användaren och sen förlora pengarna till min riktiga spelare på pokersidan och sedan tar jag ut pengarna rent.
Citera
2011-02-02, 00:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Genom att skapa ett falskt pokerkonto med denna användaren och sen förlora pengarna till min riktiga spelare på pokersidan och sedan tar jag ut pengarna rent.
Funkar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in