Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-01, 00:09
Medlem
Har läst lite om de och illuminati och NWO och allt de där. Men om man är en frimurare. Vad gör man? vad är syftet att gå med i en lodge?. Är man iblandad i illuminati och dyrkar djävulen? Och varför. Styr man grejer underifrån med subliminala meedelanden. Förstår inte riktigt grejen
Citera
2011-02-01, 00:14
Medlem
spermaoffrets avatar
Först och främs så har man STADIG hand, samt bra ögonmått.

Skämt och sido. Jag tror det är väl som mänsklig aktivitet som vanligt. I scratch your back, you scratch mine. Dom vill ha en liten rikemansklubb för folk med makt. Eller iaf känna det som om dom hade det. Och det tvivlar jag inte på att VISSA har.

Är väl kanske lite som ett VIP mastercard kreditkort?
Citera
2011-02-01, 00:17
Medlem
Gambias avatar
Man hänger med andra gubbar, utför skumma ritualer för att få lite spänning i vardagen samt skänker pengar till välgörande ändamål.
Citera
2011-02-01, 00:20
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Man hänger med andra gubbar, utför skumma ritualer för att få lite spänning i vardagen samt skänker pengar till välgörande ändamål.

Förhoppningsvis inte med FÖR MYCKET baktankar....

Ja men du har nog rätt. Lite coolt att ta en virrepirre, sitta i anrika miljöer och känna sig speciell för man har komplex för sin inbillat lilla penis. Kan faktiskt vara något sådant freudianskt som ligger bakom...

Edit: eller komma från frugan en stund. Puh...

Edit 2: Gambia, har du erfarenhet eller är det fördomarna som haglar nu?
Citera
2011-02-01, 00:28
Medlem
Garneringsmannens avatar
Har en kompis som är frimurare. Han är 28 och går på soc. Han verkar trivas ändå på deras loge. Dock så vill han ju inte berätta vad de håller på med egentligen där inne....

Att han skulle ha liten penis eller inte; jag yttrar mig inte om tredjehandskällor. Jag har en policy om det.
Citera
2011-02-01, 00:31
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Förhoppningsvis inte med FÖR MYCKET baktankar....

Ja men du har nog rätt. Lite coolt att ta en virrepirre, sitta i anrika miljöer och känna sig speciell för man har komplex för sin inbillat lilla penis. Kan faktiskt vara något sådant freudianskt som ligger bakom...

Edit: eller komma från frugan en stund. Puh...

Edit 2: Gambia, har du erfarenhet eller är det fördomarna som haglar nu?

Ja det är nog exakt det som lockar.

Har läst en del om dem och känner flera stycken medlemmar i diverse ordersällskap (dock inte frimurare). Har en väldigt nära vän vars farfar är medlem och efter vad han har berättat så får man bilden att det är som vilket annat ordersällskap som helst fast med lite fler traditioner.
Citera
2011-02-01, 00:47
Medlem
spermaoffrets avatar
Är väl lite mer Alumni-vibben än Illuminati-vibben kan jag tänka mig.
Citera
2011-02-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Är väl lite mer Alumni-vibben än Illuminati-vibben kan jag tänka mig.

Okej. Men illuminati då? Med alla dessa neger musikanter och medelanden? Vad är baktanken med att vara med där ?
Citera
2011-02-02, 17:35
Medlem
Ettan^s avatar
De främsta målen med att vara medlem kan man ju själv läsa om på deras hemsida. Personlig utveckling och sånt där. Man skaffar sig nog hyfsade kontakter inom näringslivet och kanske även ett par vänner.

Jag förstår inte riktigt varför alla hela tiden anser att det är en hemlig herrklubb för ensamma män med små kukar. Är det någon sorts jante-grej att försöka nedvärdera sånt där, eller är det något annat? Jag tycker att de verkar ha det rätt trevligt. De donerar pengar och nätverkar, umgås och käkar lite mat. Den enda skillnaden är att de fortfarande anammar vissa gamla traditioner, men vem lider av det?
Citera
2011-02-09, 16:54
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsImpressive
Har läst lite om de och illuminati och NWO och allt de där. Men om man är en frimurare. Vad gör man? vad är syftet att gå med i en lodge?. Är man iblandad i illuminati och dyrkar djävulen? Och varför. Styr man grejer underifrån med subliminala meedelanden. Förstår inte riktigt grejen

Grejen med att gå med i frimurarorden är precis som att gå med i vilken organisation som helst, man hittar likasinnade personer. Just för att man inte vad det är som dom diskuterar på sina sammankomster så föder det mer än gärna en liten ond konspirationsteori, människan är tyvärr av en fördömande natur.
Senast redigerad av FRA-mannen 2011-02-09 kl. 16:57.
Citera
2011-03-20, 21:17
Medlem
om jag inte minns fel så kan man bli lägsta gradens frimurare rätt enkelt.
kolla in deras hemsida? frimurarordern.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in