Vill börja med att säga att jag inte alls är kunnig i detta ämne, därför jag kanske ställer lite dumma frågor och hoppas på bra svar. Finns det någon bra hemsida att kolla upp tillvägagångsätt?
Jo, jag har funderat lite kring det här med fastighetsbolag. Min tanke är som så att om man köper ett helt vanligt hus, för låt säga 5 miljoner, gör om det till exempelvis 4 st bostadsrätter och säljer det till 3 stycken människor (min plan är att jag och min pojkvän ska bo i den 4:e lägenheten) borde man då inte kunna komma ikapp ganska fort efter att ha lånat till både huset och renoveringen av lägenheterna? Det blir ju såklart mycket pengar att låna, men om man som sagt säljer lägenheterna borde man väl kanske kunna betala av en stor del av skulderna direkt? Om jag är otydlig i något får ni gärna säga till, ibland är jag inte så bra på att formulera mig rätt och missuppfattningar är ganska lätt så här över internet.
Glöm inte heller bort att jag inte kan något alls kring detta ämne utan är lite nyfiken på om man plan kanske skulle kunna fungera bara. :-)