Citat:
Ursprungligen postat av
finkelvolten
Jag har dålig koll på SKB men har kötid sen 1986 och funderar för första gången i livet på att utnyttja den. Jag jobbar 100% på distans och har ingen egen familj, så behöver inte ta hänsyn till något eller någon när jag väljer område. Vill ha en större 2a eller lagom 3a.
1986 låter ju bra på pappret, men när man kollar utbudet verkar det inte vara de roligaste områdena som står till buds. Behöver inte flytta just nu, så funderar på att skrapa ihop till en ordentlig insats först, vilket verkar öppna för fler möjligheter.
Det viktigaste för mig är inte närhet till city, jag funderar till och med på Uppsala. Det viktiga är fräsch lägenhet i lugnt hus (får absolut inte vara lyhört) och bra område. Jag vill heller inte behöva skottsäker väst när jag förflyttar mig (saknar bil).
Hur ska jag tänka? Nyproduktion i Uppsala eller ngn förort till Sthlm? Vilka områden skulle kunna passa mig?
Kanske Uppsala, men har lite dålig koll på områden i Uppsala. Men annars Viggebyholm, Frösunda (i Solna men ett lugnt och fint område skulle jag säga), Abrahamsberg (jättemysigt). Det borde din kötid räcka till om du får ihop till insatsen. Fruängen finns det relativt nybyggda i också och det är ganska lugnt i Fruängen. Bra hyra och vettigare insatser också.
Finns äldre lägenheter i Björkhagen eller om det är Kärrtorp eller både och också, men kanske är dem då lyhörda. Tycker själv nybyggt är fräscht och hatar lyhördhet efter att ha bott i SKB i Husby (det mest lyhörda som finns… och då var det inte kul när kaosgrannarna under hade storbråk varje kväll…)