Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-07, 22:42
Bannlyst
Ja ska flytta 6 mil ifrån där ja bor nu. Allt ä min morsas fel. Ho träffa en fucking gubbjävel i julas å nu ska dom flytta ihop -.- Betyder att ja kommer flytta från min kille. Ä skit rädd att de ska ta slut. Han har sagt att de inte kommer ta slut pga en sån liten sak. Men ja vet hur svårt de kan va me avståndsförhållanden. Ska bo därborta hela sommarn om ja inte hittar nån att bo hos under sommarn. Kommer flytta tbx te hösten för att gå klart skolan men ändå. Vill inte flytta. Ä inte van att flytta har bara flyttat 2 gånger i mitt liv å de räcker. Nån som har nåt tips om va ja kan göra???
Citera
2011-02-07, 22:52
Medlem
lingonsoppas avatar
Varför inte flytta ihop med honom?
Citera
2011-02-07, 22:56
Medlem
SaveMySouls avatar
En sommar och 6 mil är ingenting, du behöver inte oroa dig. Har du körkort och tillgång till bil? Går det tåg och bussar mellan era städer? 6 mil med buss tar väl inte mer än någon timme, folk jobbpendlar dagligen längre än så.

Säger han dessutom att det här är en liten grej som inte kommer påverka ert förhållande så är det väl än mindre anledning att hetsa upp sig?
Citera
2011-02-07, 22:59
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skix
Ja ska flytta 6 mil ifrån där ja bor nu. Allt ä min morsas fel. Ho träffa en fucking gubbjävel i julas å nu ska dom flytta ihop -.- Betyder att ja kommer flytta från min kille. Ä skit rädd att de ska ta slut. Han har sagt att de inte kommer ta slut pga en sån liten sak. Men ja vet hur svårt de kan va me avståndsförhållanden. Ska bo därborta hela sommarn om ja inte hittar nån att bo hos under sommarn. Kommer flytta tbx te hösten för att gå klart skolan men ändå. Vill inte flytta. Ä inte van att flytta har bara flyttat 2 gånger i mitt liv å de räcker. Nån som har nåt tips om va ja kan göra???

Vart ska du bo i höst då? Kan du inte bo där under sommaren med?

Sex mil är inget avstånd, se det som en lagom bussresa där du även hinner träna på din svenska innan du ska träffa killen...
Citera
2011-02-09, 09:15
Medlem
Codens avatar
Oroa dig inte TS, när du fyllt 18 och själv får bestämma var du ska bo så kan du och din pv flytta ihop, leva på bidrag och gå ner er i WT-träsket tillsammans.

Puss på Marlboro light-paketet
Citera
2011-02-09, 09:48
Medlem
Mussiguds avatar
... Sex mil?

Det är ju ingenting, det är ju inte ens distans! Jag bor 66 km från min kille, dvs. 6,6 mil och det anser inte jag vara distans. Bara att sätta mig på tåget, alt. bussen och sen är jag där 1½ timme senare.

Jag har åkt till min kille sent på kvällen för att sedan åka hem på morgonen, bara för att få sova tillsammans (och knulla, eheh).

Ta det lugnt och se det positiva: Detta kommer föra er närmre. Ni kommer kunna träffas bara sådär men för det mesta så kommer ni kanske bara kunna ses på helgerna, och dom blir underbara då man längtar så mycket efter sin partner på vardagen.

Det är när man är tvungen att beställa tågbiljetter/bussbiljetter och endast har en bestämd tid tillsammans som det blir jobbigt.
Citera
2011-03-02, 14:46
Medlem
RacaTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussigud
... Sex mil?

Det är ju ingenting, det är ju inte ens distans! Jag bor 66 km från min kille, dvs. 6,6 mil och det anser inte jag vara distans. Bara att sätta mig på tåget, alt. bussen och sen är jag där 1½ timme senare.

Jag har åkt till min kille sent på kvällen för att sedan åka hem på morgonen, bara för att få sova tillsammans (och knulla, eheh).

Ta det lugnt och se det positiva: Detta kommer föra er närmre. Ni kommer kunna träffas bara sådär men för det mesta så kommer ni kanske bara kunna ses på helgerna, och dom blir underbara då man längtar så mycket efter sin partner på vardagen.

Det är när man är tvungen att beställa tågbiljetter/bussbiljetter och endast har en bestämd tid tillsammans som det blir jobbigt.

errrheeem...allt är relativt. Jag bor ca 4-5km från min flickvän och bara det tycker jag är jobbigt som satan. Behöva ta taxi eller buss för att träffa sin älskling..! Är visserligen en storstadskille och är van att kunna gå överallt men hon bor just på andra sidan av denna stad.
Citera
2011-03-02, 16:34
Medlem
Mussiguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacaTwister
errrheeem...allt är relativt. Jag bor ca 4-5km från min flickvän och bara det tycker jag är jobbigt som satan. Behöva ta taxi eller buss för att träffa sin älskling..! Är visserligen en storstadskille och är van att kunna gå överallt men hon bor just på andra sidan av denna stad.

Har du haft ett distansförhållande förut?

Om inte så uppskattar inte du riktigt den närhet du har till din flickvän. Jag har haft ett distans på 3½ timme, Stockholm - Skövde. Det var planeringar veckor innan man träffades och tågtider som skulle passas. Missade man det tåget så gick inte ett tåg förens 4 timmar senare..

Ja, allt är relativt. Men har man aldrig upplevt ett distans förut så anser man väl att 1 km är distans. 5 km går jag på ungefär en timme! Ungefär lika lång tid som det tar för mig att åka till min pojkvän!
Citera
2011-03-04, 15:21
Medlem
RacaTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussigud
Har du haft ett distansförhållande förut?

Om inte så uppskattar inte du riktigt den närhet du har till din flickvän. Jag har haft ett distans på 3½ timme, Stockholm - Skövde. Det var planeringar veckor innan man träffades och tågtider som skulle passas. Missade man det tåget så gick inte ett tåg förens 4 timmar senare..

Ja, allt är relativt. Men har man aldrig upplevt ett distans förut så anser man väl att 1 km är distans. 5 km går jag på ungefär en timme! Ungefär lika lång tid som det tar för mig att åka till min pojkvän!

Har haft två st, jag bor i Malmö, en i GBG och en i Sthlm. Båda slutade med att dom flytta ner till mig för jag tror verkligen inte på LDF. Jag vill helst träffas varje/varannan dag, spendera nätterna tillsammans etc. Men smaken är som rumpan...
Citera
2011-03-04, 15:46
Medlem
pozies avatar
åhh, kärlek när man var 16...... those memories......... är du över 18 hoppas jag du dränker dig. du kan väll för fan fixa eget place? eller flytta in med din kille.
Citera
2011-03-04, 23:08
Medlem
1c9r5s avatar
jag och min pojkvän pendlade i ett och ett halvt år, och hade 60mil imellan oss. dendu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in