Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 20:01
  #1
Medlem
Hej. Jag skulle bara vilja veta om någon från forumet har erfarenhet av denne mäklare? Han ska bland annat ha varit med i plus där de varnade för honom, enligt vad jag läst mig till på ett annat forum. Vet alltså inte själv om det stämmer. Alltid kul att ha med kändisar att göra iofs.

Anledningen till att jag undrar är att vi har tittat på ett hus som han har till försäljning och hans uppträdande är minst sagt en smula märkligt. Ena stunden är han jättetrevlig och professionell för att andra gånger bara stå och stirra ut genom fönstret och förkunna att han "minsann inte är där för att svara på några frågor, och har man några funderingar får man besiktiga huset".

Vi gillar huset, men är rädda att bli lurade så därför denna undran här.

Tacksam för svar.
Citera
2011-02-15, 20:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rax112
Hej. Jag skulle bara vilja veta om någon från forumet har erfarenhet av denne mäklare? Han ska bland annat ha varit med i plus där de varnade för honom, enligt vad jag läst mig till på ett annat forum. Vet alltså inte själv om det stämmer. Alltid kul att ha med kändisar att göra iofs.

Anledningen till att jag undrar är att vi har tittat på ett hus som han har till försäljning och hans uppträdande är minst sagt en smula märkligt. Ena stunden är han jättetrevlig och professionell för att andra gånger bara stå och stirra ut genom fönstret och förkunna att han "minsann inte är där för att svara på några frågor, och har man några funderingar får man besiktiga huset".

Vi gillar huset, men är rädda att bli lurade så därför denna undran här.

Tacksam för svar.

Bli lurade, hur menar du då?
Citera
2011-02-15, 22:05
  #3
Medlem
LOVECAPSLOCKs avatar
Namnet ger dåliga vibbar bara det. Gör aldrig affärer med rötägg.
Citera
2011-02-16, 17:30
  #4
Medlem
Liten uppdatering.
Vi hade uppenbarligen goda skäl att känna oss rädda att bli lurade. I princip ingenting av det han sagt till oss hittills har visat sig stämma. Ett litet axplock:

Luftvärmepumpen. Första visningen talade han sig varm för den, om hur jävla bra den var och man behövde i princip bara stödelda lite då och då när det var som kallast.

Att man bara skulle stödelda låter fantastiskt, särskilt med tanke på att luftvärmepumpen i själva verket inte fungerat på flera år.

Kakelugnen Den är åtgärdad och ska bara provtryckas sedan går den att använda, enligt vår vän sanningssägaren

Något som förvånade sotaren som levde i tron att kakelugnen var fallfärdig och behövde åtgärdas för en ca 40000. Men vad vet väl en enkel sotare egentligen, eller?

Kommunalt vatten Alla avgifter var betalda inkl. påkopplingsavgift. Det enda vi skulle behöva göra var att dra in vattnet i huset, dvs gräva ner kablarna etc. "Det gör ni själva på en semestervecka, behöver inte kosta en spänn".

Enligt kommunen är detta inte alls betalt och von schinkel har mycket riktigt också ändrat i objektsbeskrivningen och lagt till denna kostnad efter att vi påtalat detta för hans mäklarfirmas huvudkontor.

Registrerad mäklare Enligt REMAX hemsida är alla deras mäklare medlemmar i antingen Mäklarsamfundet eller Fastighetsmäklarförbundet.

Dock ej vår vän Claes om man får tro förbunden själva.

Hela karln är uppenbarligen en stor jävla bluff. Vi har valt att gå vidare med andra objekt och seriösare mäklare.
Citera
2011-02-16, 20:05
  #5
Medlem
Rooters avatar
Anmäl eländet!
Se till att han syns i fastighetsmäklarnämndens register och gärna hos polisen.
När tillräckligt många anmält så brukar det hända saker.
Citera
2011-02-20, 09:46
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rax112
Registrerad mäklare Enligt REMAX hemsida är alla deras mäklare medlemmar i antingen Mäklarsamfundet eller Fastighetsmäklarförbundet.

Dock ej vår vän Claes om man får tro förbunden själva.

Hela karln är uppenbarligen en stor jävla bluff. Vi har valt att gå vidare med andra objekt och seriösare mäklare.

Om man söker på hans namn så finner man att han på senare år varit inblandad i följande firmor:

- Re/max där han sägs vara anställd nu.
- Husmanhagberg. Han är registerad hos Svenska Fastighetsmäklarsällskapet som anställd hos HusmanHagberg
- Staden Fastighetsförmedling - verkar vara hans egna firma.

Förmodligen har han fått sparken från Husmanhagberg och blivit avregistrerad från mäklarregistret vilket ibland sker, t.ex. om de hamnar i fängelse.
Citera
2011-02-25, 11:03
  #7
Medlem
Hittade denna på nätet:

http://www.reco.se/myprofile/profileReviews.seam
Citera
2024-04-08, 17:29
  #8
Medlem
Verkar aktuell igen 🤪

https://www.byggahus.se/forum/thread...et-min.514780/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback