Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-16, 16:02
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Du tror att telefonsexhoror r lagligt skyldiga till detta?

Kanske inte lagligt - men strsta del utav bolagen som bedriver dessa fretag har detta som policy.
Citera
2011-02-16, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturRolen
Du tror att telefonsexhoror r lagligt skyldiga till detta?
Jag jobbar med telefonsex och jag kan bertta att alla serisa linjer har ett sekretessavtal som man godknner nr man brjar, och s har man ocks ftt information om att man BR, men inte MSTE, hnvisa kunden till psykjour, jourhavande kompis, jourhavande prst eller vad det nu kan vara. Inget tvng, men det r STARKT REKOMMENDERAT. Och vissa linjer kan faktiskt ha det inskrivet i kontraktet att man ska gra det, och framkommer det att man inte gjort det nr man frstr att det r en person som r instabil eller deprimerad s kan man bli av med jobbet.
Nu r det inte skitsvrt att f nytt jobb i den hr branschen, men i alla fall.
Citera
2011-02-16, 17:22
Bannlyst
Fr att terg till mnet s anser jag inte att det finns skl att frbjuda telefonsex. Varfr ska man det? Fr att det handlar om sex?? Inte ett hllbart argument. Det r en sak om ngon tvingas gra saker mot sin vilja, men de som jobbar med telefonsex har skt dit sjlva. De kan vara tvingade av sin levnadssituation, ja. Men det r inte s att AF eller SOC begr att man ska ska de hr jobben om man t ex har barn. Drfr r man inte tvingad till att ska och drmed br man inse att det r skillnad mellan en prostituerad och en telefonhora som jag sjlv.

Jag utnyttjas inte. Snarare r det kunden som blir rvknullad varje gng han ringer linjen fr att hra ngon stna. Men det r ett val han gr, inget som jag tnker dma eller lgga mig i. Vuxna mnniskor br f vlja var de ringer utan att andra ska lgga sig i detta.
Att dremot tvinga en tjej till sex p grund av att hon inte har ngra andra alternativ n att knulla ihop pengar, r frkastligt och ven olagligt. Med rtta.
Dr handlar det om att man vldfr sig p ngon, ingen summa i vrlden kan kompensera det faktum att en kuk hamnar i ngot av en tjejs hl. Fr hon gr det inte fr att hon vill. Ingen VILL knulla tio gnger per dag mot allt ifrn en femhundring till ett par tusen med en stranger. Ingen som mr bra i alla fall.

Dremot kan man vilja prata sex med folk utan att det r en krnkning.
Drfr ska telefonsex separeras ifrn prostitution. Det r en vsentlig skillnad.
Citera
2011-02-28, 15:43
Medlem
Jag jobbar ocks med telefonsex, och ja, det br f vara lagligt. Vi tar faktiskt en del smllar. Fr var annars kan du hitta "Lisa 12" och gra s snuskiga saker med henne att R.Kelly skulle f skrmselhicka, gra saker med din "dotter" som skulle f Fritzl att vara Father of the Year. Jag sljer min rst, en fantasi. Vissa vill hra vad du har p dig, andra vill bara hra lite snabbt din rst fr att sen fappa vidare sjlva. Olika fetischer fr sina utlopp. Och det r vl bttre att jag frestller "Lisa 12" n att just Lisa, 12 p hemvg frn skolan fr utst det herrn i andra nden har fantiserat om.

Mnga kunder lmnar avtryck, bde hos mig och min partner, som han som ringde p juldagen och sa att han var tomten... Eller han som ringde p julaftonsnatt och pratade i 5(!!) timmar om sina klder... Positiva avtryck. Likas negativa nr man fr prata om incest och pedofili. De samtalen r svra fr mig att skaka av mig, men jag anser det MYCKET bttre att JAG fr ta den smllen n att ngon oskyldig 12rig ts fr uppleva ngot jag inte unnar min vrsta fiende.
Citera
2011-02-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrulyEden
Likas negativa nr man fr prata om incest och pedofili. De samtalen r svra fr mig att skaka av mig, men jag anser det MYCKET bttre att JAG fr ta den smllen n att ngon oskyldig 12rig ts fr uppleva ngot jag inte unnar min vrsta fiende.

Kliar det aldrig att frska luska ut en pedofils riktiga identitet och vad han gjort sig skyldig till irl fr att sen stta dit fanskapet?
Citera
2011-02-28, 17:14
Medlem
WordWarriors avatar
Typisk svensk instllning att undra varfr ngot r tilltet, nr utgngspunkten br vara att ifrgastta om de frbud som finns r motiverade och vetenskapligt underbyggda.

Frgan kunde lika grna stllas p fljande vis:

"Porrfilmsinspelning r lagligt, s varfr inte sexkp mellan samtyckande vuxna?"

OnT: Sjlvklart ska telesex vara lagligt, liksom striptease, cybersex, porr- och prostitution. Staten ska ge fan i vad vi kommunicerar om och sysslar med privat s lnge det sker i samtycke och inte skadar ngon!

Glm inte att det r en repressiv lagstiftning rrande porr och prostitution som kar vergreppen i samhllet. Forskning om legaliseringsprocesser har visat p en halvering av sexuella vergrepp... Se ven p katolska kyrkan vad en repressiv hllning till sex kan stlla till med... Och svensk sexualpolitik...
Senast redigerad av WordWarrior 2011-02-28 kl. 17:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in