2011-02-21, 12:35
Medlem
Skulle detta kunna vara mjligt?

Har en MBP, iphone, magic mouse u name from apple.
Har blivit sugen p en Mac Pro, dock tycker jag dom r liiite dyra.
S, skulle de vara tekniskt mjligt att bygga en egen macpro? dvs att man anvnder kper exakt samma komponenter lst + mac pro chassi fr en billigare kostnad? S att det blir exakt samma dator?
Citera
2011-02-21, 12:52
Medlem
ceterus avatar
Tja, bygger du ihop en exakt likadan dator s har du ju per definition en exakt likadan dator.

Jag kan ha fel men jag tror att Apple custombestller sina delar frn tillverkarna. Har sett flera "Mac Probyggen" som fungerar precis som en Mac Pro och kr Mac OSX. Om du lyckas f tag p exakt likadan hrdvara som finns i en Mac Pro s tror jag t.o.m. att du kan installera Mac OSX p vanligt stt, annars fr du nog leka med Osx86 som t.ex. iDeneb eller iAktos.

Har du kollat om andra bygg sina egna Mac Pros? Finns gott om guider kan jag tnka mig.
Citera
2011-02-21, 15:09
Medlem
en kopp kaffes avatar
Sannolikt fr du vnda dig till Hackintoshcommunityn... Inget fel med det, mnga av dessa maskiner har visat sig vara lika stabila som en riktig MacPro.
Citera
2011-02-21, 15:30
Medlem
Moderkort man kper i handeln har n s lnge bios och inte EFI. Apple kr med EFI, s jag tror att du mste gra en hackintosh. Sedan rcker det nog inte med EFI om du hittar det. UEFI kommer det ju mer av och kommer sl igenom under de nrmaste tv ren. Men somsagt, det rcker nog inte.
Citera
2011-02-21, 17:53
Medlem
S med andra ord kan jag inte bara g in p komplett eller whatever och plocka ihop exakt samma delar som sitter i en Macpro?
Citera
2011-02-21, 18:28
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles
S med andra ord kan jag inte bara g in p komplett eller whatever och plocka ihop exakt samma delar som sitter i en Macpro?
Rtt uppfattat. Kringprylar som diskar, optisk enhet, grafikkort etc r nog inga problem. Det r nr du ska hitta ett logikkort (moderkort p PC-sprk) som det brjar bli trixigt.
Citera
2011-02-24, 20:29
Medlem
kan du inte testa att maila apple och sga att ditt moderkort gtt snder och du behver ett nytt
d kanske dom skickar ett ill dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in