2011-02-22, 16:36
Medlem
Jag har funderat på det här med försäkringar. Vill inte vara underförsäkrad men inte heller överförsäkrad. Tänk om något händer? Man vill ju inte stå där som en loser.

Därför tar jag hjälp av Flashback!

Vilka försäkringar behöver jag, kära vänner?

Info om mig:
* 25-årig kille
* Bor i studentlght
* Sportar inte
* Ska starta företag inom kort, HB

Edit: Har f ö ingen buffert. Händer nåt så har jag inte pengar att ta av.
Senast redigerad av skjutmigihuvudet 2011-02-22 kl. 16:42. Anledning: la till en grej
Citera
2011-02-22, 16:40
Medlem
Hemförsäkring, inget annat.
Citera
2011-02-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Hemförsäkring, inget annat.

Olycksförsäkring då? Varför inte?
Citera
2011-02-22, 16:45
Medlem
Jo, olycksfallsförsäkring kan du ju överväga. Samt allrisktillägg på hemförsäkringen.
Citera
2011-02-22, 16:45
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Hemförsäkring, olycksfallsförsäkring och livsförsäkring skulle nog jag satsat på?
Bor fortfarande hemma, så hem- och olycksfallsförsäkring finns, livsförsäkring har jag själv.

EDIT: Ha drulle på hemförsäkringen, då slipper du bry dig om att teckna onödiga försäkringar på elektronikprylar du köper.
Citera
2011-02-22, 17:01
Medlem
brutefishs avatar
livförsäkring tycker jag du lungt kan skippa då du inte har någon familj?
kan ju iofs vara trevligt att dina föräldrar får lite cash så de slipper dras med kostnader för din begravning. livförsäkringar är väldigt billiga i fall du nöjer dig med att försäkra dig för 2-3 basbelopp.
kanske en premie på 500 om året.

dock skulle jag satsa på en sjukvårdsförsäkring.
dvs blir du sjuk så drar du bara fram ditt kort så skickas du till privatklinik och slipper vårdköer.
jävligt nice att bli opererad inom 1 vecka istället för 6-12 månader.
jag har en och den kostar mig cirka 3000 om året ex moms.
något att tänka på om du skall starta en egen verksamhet, då har man inte råd att vara sjuk öht.

du kan även prata med en försäkringsrådgivare.
vänder du dig till er seriös firma så ger dig råd över vad du ska ha och vilka belopp som är rätta.
vänd dig då till ett företag som enbart sysslar med detta och INTE till din bank då bara vill pracka på dig sina egna försäkringar. ett fristående företag jobbar åt att hela tiden fixa de bästa för kunden, då de får % på dina försäkringar. för min del så anlitar jag säkra (sakra.se). nu vet jag inte om de vänder sig till privatpersoner, men eftersom du ändå skall starta ett företag så skall det inte vara något problem. slå en singal och hör dig för.
Senast redigerad av brutefish 2011-02-22 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in