2011-02-22, 18:09
Medlem
har 2 frågor!

Jag är över 20 har betalningsanmärkning hos KFM och ingen inkomst.. behöver nu låna 1k för att klara mig tills nästa vecka då jag får pengar

numero 2.. blivit lovad jobb om jag har körkort.. behöver ett lån på 15-20k för att ta det och fixa min bil.. några tips på hur jag ska gå till väga såhär lite snabbt?
Citera
2011-02-22, 18:18
Medlem
Niccoos avatar
Bluestep går ju iaf ut med att de inte river din ansökan direkt

http://www.bluestep.se/

Edit: sorry, såg att det gäller bostadslån
Citera
2011-02-22, 18:29
Medlem
tack ändå.. deras minimum belopp är 150k :
Citera
2011-02-22, 19:32
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holographica
har 2 frågor!

Jag är över 20 har betalningsanmärkning hos KFM och ingen inkomst.. behöver nu låna 1k för att klara mig tills nästa vecka då jag får pengar

numero 2.. blivit lovad jobb om jag har körkort.. behöver ett lån på 15-20k för att ta det och fixa min bil.. några tips på hur jag ska gå till väga såhär lite snabbt?

1. Sälj dina grejer. Panta flaskor. Gå till pantbanken.

2. Känns spontant inte som någon bra idè. Du går ju inte till banken och lånar så lite, du lär inte heller få det utan inkomst. De lånemöjligheter som du har att välja på inbegriper alla alldeles för hög ränta, skulle jag tro. Ta ett jobb som inte kräver körkort?
Citera
2011-02-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
1. Sälj dina grejer. Panta flaskor. Gå till pantbanken.

2. Känns spontant inte som någon bra idè. Du går ju inte till banken och lånar så lite, du lär inte heller få det utan inkomst. De lånemöjligheter som du har att välja på inbegriper alla alldeles för hög ränta, skulle jag tro. Ta ett jobb som inte kräver körkort?

1. äger endast min dator som är av värde 2. har ej pantflaskor 3. där återgår vi till .1..

men tack ändå
Citera
2011-02-22, 20:09
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
1. äger endast min dator som är av värde 2. har ej pantflaskor 3. där återgår vi till .1..

men tack ändå

4. Leta tomflaskor
Citera
2011-02-23, 16:28
Medlem
Intressantidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
4. Leta tomflaskor

Dock svårt att samla ihop 1000 kr inom en dag eller två.
Citera
2011-02-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressantidiot
Dock svårt att samla ihop 1000 kr inom en dag eller två.

Vad behöver du betala imorgon eller övermorgon?
Citera
2011-02-23, 23:52
Medlem
grovsmides avatar
Burkpanten är ju 1kr nu så 1000burkar eller petflaskor är allt som behövs.
Här finns det en kille som går upp tidig gryning och går och tömmer papperskorgarna vid busshållplatser och liknande, pannlampa på skallen och sopsäck i handen. Det klarar du också.
Citera
2011-02-24, 14:18
Medlem
visst jag kan leta burk men jag tänkte om någon hade någon schysst idé om hur jag kunde fixa 1k fort utan massa krångel.. måste betala hyran innan imorrn annars kan jag bli vräkt
Citera
2011-02-24, 14:27
Medlem
Citat:
visst jag kan leta burk men jag tänkte om någon hade någon schysst idé om hur jag kunde fixa 1k fort utan massa krångel.. måste betala hyran innan imorrn annars kan jag bli vräkt

Har du testat att fråga din hyresvärd om du kan betala den en vecka senare?
Det brukar nästan aldrig vara något problem om man säger till i förväg
Citera
2011-02-25, 00:10
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
jag tänkte om någon hade någon schysst idé om hur jag kunde fixa 1k fort utan massa krångel.. måste betala hyran innan imorrn annars kan jag bli vräkt

Jag har anledning att återkomma till den här tråden de kommande åren, hoppas någon som har schyssta idéer på hur man fixar lätta k utan massa krångel skriver sina tips..det är min enda räddning då jag varken kan tänka, läsa eller ens söka information själv å jag behöver faktiskt pengar för att överleva, tro det eller ej
Hyran ska betalas nu, elen också, sen behöver jag handla mat. Och snart igen också! Helt sjukt att allt ska drabba mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in