Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-24, 19:24
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GL.Terror
Är du från Norrland?

Känner du Lars-Gunnar?

1. Ja, dock södra Norrland (Om det nu gör någon skillnad).

2. Nej men däremot Jan-Gunnar.

OnT: Om man skulle få för sig att resa runt i landet så inser man så småningom att det inte är någon större skillnad rent allmänhet vare sig det gäller huruvida folk är (o)religiösa, korkade människor kontra smarta människor samt att folk som inte har varit utanför sin stad förekommer överallt.
Citera
2011-02-24, 19:46
Medlem
Baklastares avatar
Där jag bor har inte ens kristendomen fått något genomslag ännu, vi tror fortfarande på tomtar och troll.
Citera
2011-02-24, 20:46
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreperad
Här på FB

...

storstaden, är det något man helst låter bli? Och hur lever man på landsbygden i dagens Sverige

Råkade du blanda ihop Flashback och Familjeliv nu igen?
Citera
2011-02-24, 21:08
Medlem
Citat:
Allt detta har givit mig en ganska skev bild(?) av hur landsorten ser ut(byar med >100 000 invånare)
Byar över 100 000 invånare? Hm ja jag har bott i stockholm där det är 500 000, det är inte särskilt kristet kan jag meddela. Men nåja, visst är det ändå lantligt med sina max 30 meter höga hus
Citera
2011-02-24, 22:57
Medlem
Trammiss avatar
Underbart att se alla bönder bli tokförbannade!
Citera
2011-02-24, 23:25
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Här på FB får man ofta intressanta inblickar i hur folk som bor på landsbygden ser på världen. Man förvånas över hur lite dessa människor verkar veta om det moderna samhället. De känner inte till söndagsöppna butiker, de tror inte att det finns nattöppna butiker, de tror att storstäderna är syndiga babylonska metropoler där alla är bögar, de förfäras över att man inte har en personlig relation med en präst etc.

Allt detta har givit mig en ganska skev bild(?) av hur landsorten ser ut(byar med >100 000 invånare), jag tänker mig att folk lever i svår kristendom och med litet eller ingen vetskap om den moderna världens under. T.ex ser man ibland folk som står och tvekar framför rulltrappan och detta måste ju vara en inföding som inte riktigt litar på detta främmande rullande monster.

Vore kul om någon från de här jordbrukarsamhällena ville berätta för mig hur vanligt det är att man tar sig till storstaden, är det något man helst låter bli? Och hur lever man på landsbygden i dagens Sverige
Fråga bara på I&I skall du få se på mothugg. Där brinner det i gummistövlarna om man påpekar att dom lever i en liten bonnläppsvärld där alla invandrarkvinnor har skägg och äter foster från arier
Citera
2011-02-25, 01:24
Medlem
brianmolkos avatar
Det finns ju annat som man kanske inte känner till på landet.... och det beror på lite annat än när butiker har öppet tolv på dagen 3 på natten eller aldrig nånsin
Citera
2011-02-25, 08:44
Medlem
Både lantisar och stockholmare innehar fördomen att Stockholm är en storstad... Det är lite kul tycker jag
Citera
2011-02-28, 12:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerillerdill
Byar över 100 000 invånare? Hm ja jag har bott i stockholm där det är 500 000, det är inte särskilt kristet kan jag meddela. Men nåja, visst är det ändå lantligt med sina max 30 meter höga hus

hellre 30 m höga hus och 1000 km stad än 1000 m hög byggnad byggnad och 3 km bred stad
Citera
2011-02-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskgjusen
Både lantisar och stockholmare innehar fördomen att Stockholm är en storstad... Det är lite kul tycker jag

Både idioter ifrån Stockholm och lantisar, som besökt någon gigantisk stad som Peking, Bangkok,, New York o.s.v., vill meddela alla om att de är så världsvana att de inte betraktar skandinaviens största stad med ett län innefattande över 2 miljoner invånare som en storstad. Det är ganska löjeväckande hur klart ert peniskomplex lyser igenom.
Citera
2011-02-28, 14:15
Medlem
Jag bor i en by med över 100 000 invånare. Åker häst och vagn till jobb och kastar sten på vänsterhänta och bögar på helgerna. Känns fint.

Fast det känns lite bittert att man måste åka in till stooorstan för att se "The Fighter" eftersom den inte går på vischan än. Jävla landet.
Citera
2011-02-28, 17:14
Medlem
reconstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerillerdill
Byar över 100 000 invånare?

Utan att raljera alltför mycket kring detta faktum får TS ta, i samband med den härskna responsen, detta som en inte helt lyckad trådstart. "Krokodilen gapar mot det stööööörre talet.."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in