Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-02-26, 10:17
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Men om det gick att gå direkt från tiger till Snöleopard så "borde det ju inte vara något probem med att gå från Leopard till Lejon

Självklart kan man tycka det, men vi vet ju inte. Det är det jag menar. Vi vet inte heller vad det kommer att kosta att uppgradera till Lion; jag tror till exempel att Apple kommer att fortsätta med aggressiv prissättning på operativsystemet. 319 kronor, som Snow Leopard kostar, är ett sjukt bra pris och mycket värt att tänka på när man köper en ny dator, "vad kommer det att kosta mig att uppgradera operativet?".

Men det är ju bara gissningar från min sida.
Citera
2011-02-26, 15:03
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Självklart kan man tycka det, men vi vet ju inte. Det är det jag menar. Vi vet inte heller vad det kommer att kosta att uppgradera till Lion; jag tror till exempel att Apple kommer att fortsätta med aggressiv prissättning på operativsystemet. 319 kronor, som Snow Leopard kostar, är ett sjukt bra pris och mycket värt att tänka på när man köper en ny dator, "vad kommer det att kosta mig att uppgradera operativet?".

Men det är ju bara gissningar från min sida.

Apple är ju i grunden ett hårdvarubolag, jag gissar att det är där de har sina stora marginaler. Jag tror överlag att det är rätt svårt att tjäna några större pengar på att sälja operativsystem direkt till kund, vilket Apple säkert har insett. Det ser man ju också på attityden till kopieringsskydd, det spelar sannolikt ingen roll för deras del om man kopierar OS X eller inte, för det enda det innebär är att man kommer fortsätta använda det de tjänar pengar på, nämligen datorerna.
Citera
2011-02-26, 15:05
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Köp, det är faktiskt billigt att köpa OSX. Jämfört med konkurrenten.
Citera
2011-02-26, 15:37
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Haha va? SL kostade mig 99kr.. Hur mycket kostar de nu?
Sommaren är ju runt hörnet så jag förstår hur du tänker.
Om du har klarat dig såhär länge på bara Leopard så kanske du inte behöver uppgradera.

Om man hade köpt en dator 2-3 månader innan SL släpptes, så fick man uppdatera till SL från Leopard för 99kr. Annars va det en 300, om jag inte minns helt fel.
Citera
2011-02-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Köp, det är faktiskt billigt att köpa OSX. Jämfört med konkurrenten.

Hur menar du nu?
vilka konkurrenter säljer OSX dyrare en apple?
Citera
2011-02-27, 21:35
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Hur menar du nu?
vilka konkurrenter säljer OSX dyrare en apple?

Förlåt om jag var otydlig. Syftade på Windows.

Citera
2011-02-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Förlåt om jag var otydlig. Syftade på Windows.

OIC
jämfört med windows e det billigt men jämfört med linux är det dyrt.
Citera
2011-03-09, 16:40
Medlem
PuerAeternuss avatar
Hej, ursäkta att jag bumpar den här tråden.
Jag har till slut tänkt uppdatera min gamla tiger-burk till snow leopard, men jag blir väldigt konfunderad av apples och återförsäljares språkbruk kring "uppdaterings/installationsskivan" som kostar runt 300 spänn.
Jag har ju givetvis förstått att jag måste göra en clean installation om jag ska gå från tiger, men fungerar skivan för 300 som en ren installationsskiva eller måste man sedan tidigare ha leopard installerat(vilket således gör skivan till en uppgraderingskiva)? Jag är ju inte så sugen på versionen för 1700.
Citera
2011-03-09, 19:23
Medlem
robban200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thin1
Betyder det att man kan gå ihop flera kompisar och köpa en skiva från apple, och alla kan använda den på sin dator?

Japp exakt. Jag har laddat ner alla min OS sedan tiger. Skit smidigt att installera bara lägga över dem på ett usb minne genom skivverktyg. Går dessutom snabbare att installera med usb minne.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in