Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-25, 08:31
Medlem
Bakgrundsinfo:
Träffade en tjej för snart ett år sedan som jag fattade tycke för direkt. Efter en kort intensiv relation så var jag tvungen att resa bort en längre period. Vi behöll kontakten men när jag kom hem hade saker och ting förändrats. Vi hördes bara av då och då efter det och träffades aldrig.

Sedan 2 månader tillbaka har vi börjat återuppta kontakten på riktigt igen, pratar i princip varje dag och träffas väldigt ofta, som vänner. Har dock börjat utveckla väldigt starka känslor för henne och jag känner att det börjar bli olidligt. Måste berätta för henne hur jag känner, trots att jag är tämligen säker på att det inte är ömsesidigt.

Så min fråga, hur skall jag bäst förklara det?
Skall jag vara straight forward och skippa alla detaljer eller skall jag förklara varför jag känner såhär?
Bör jag berätta att jag klandrar mig själv för att jag har utvecklat känslor för henne även om jag borde vetat bättre? Skall jag verka mesig och känslig eller skall jag stå upp för vad jag känner?
Borde jag be om ursäkt? Rekommendera att vi inte borde träffas på ett tag?

Detta är några frågor som har kommit upp. Finns säkert fler och bättre frågeställningar. Hur skall jag göra?
Citera
2011-02-25, 08:47
Medlem
Jack.Dogs avatar
Du ska definitivt inte be om ursäkt för hur du känner. Försök inte trassla in dig i en massa roller om hur du ska vara vid bekännelsen, utan var dig själv och håll istället fokus på VAD du ska säga. Var uppriktig mot kvinnan, säg vad du känner och sen får det gå som det går.

Med tanke på att du tycker att tillståndet börjar bli olidligt finns det väl egentligen inget mer du kan göra?
Citera
2011-02-25, 08:51
Medlem
Utopia.s avatar
Ah, det där är det värsta Man orkar ju inte med läget, men man vill inte säga något med risk för att sabba saker. Jag tycker iaf att det bara är att kasta sig in i det, annars skjuter man bara på det. Sen är det klart du ska stå upp för vad du känner, fattar inte vad det är för en jävla bögfråga. Använder sällan ordet bög annat än i att beskriva homosexuella män, men i det här fallet fanns det inget annat att säga Hon kommer ju bara bli smickrad, och det är ju inte som att det är ditt fel eller nåt.

Säg till henne att du fattat tyckte för henne, och att om hon inte känner samma sak så måste du nog bryta med henne ett tag och komma över henne. Har du tur så kanske hon faktiskt gillar dig tillräckligt mycket för att "ge det en chans", ni har ju ett förflutet liksom. Kör hårt, sluta böga så förjävligt.
Citera
2011-02-25, 15:09
Medlem
Sherekhans avatar
Första jag tänkte på http://www.youtube.com/watch?v=AiT3-zPAGYc
Citera
2011-02-25, 21:36
Medlem
KPisce89s avatar
Nej tycker inte att du ska säga något.
Det ger henne en orättvis press då du tvingar henne att ta ställning. Det kan dessutom vara så att hon kanske tycker om dig men är osäker på sina känslor och om hon då tvingas så är det mycket stor risk att hon flippar eller att hon lägger det fint och sätter dig i friendzone. Kommer du väl dit (eller du kanske redan är där) så är det väldigt svårt att ta dig ut.

Sedan är det långt känt att av allt vi säger har 90% inte ens med själva orden att göra.
Så bättre att du med kroppspråk och handlingar visar dig intresserad och hon kommer svara på samma sätt.
Citera
2011-02-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KPisce89
Nej tycker inte att du ska säga något.
Det ger henne en orättvis press då du tvingar henne att ta ställning. Det kan dessutom vara så att hon kanske tycker om dig men är osäker på sina känslor och om hon då tvingas så är det mycket stor risk att hon flippar eller att hon lägger det fint och sätter dig i friendzone. Kommer du väl dit (eller du kanske redan är där) så är det väldigt svårt att ta dig ut.

Sedan är det långt känt att av allt vi säger har 90% inte ens med själva orden att göra.
Så bättre att du med kroppspråk och handlingar visar dig intresserad och hon kommer svara på samma sätt.

Intressant synvinkel... har varit så inställd på att vilja berätta för henne men nu blev jag mer osäker. Har en känsla att jag redan är i friend zone ja, så jag har väl tänkt att jag inte har något att förlora. Kanske förlorar en vän men jag tror inte att känslorna kommer försvinna om vi fortsätter att umgås som bara vänner. Låter det gå ett litet tag till och ser åt vilket håll det verkar luta, känns ganska jobbigt bara.
Citera
2011-02-26, 01:36
Medlem
KPisce89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atticusblack
Intressant synvinkel... har varit så inställd på att vilja berätta för henne men nu blev jag mer osäker. Har en känsla att jag redan är i friend zone ja, så jag har väl tänkt att jag inte har något att förlora. Kanske förlorar en vän men jag tror inte att känslorna kommer försvinna om vi fortsätter att umgås som bara vänner. Låter det gå ett litet tag till och ser åt vilket håll det verkar luta, känns ganska jobbigt bara.

Jo du har mycket att förlora.
Grejen är bara det att ord är en riktig attraktionsdödare. Och vad är din tanke?
Att köra ''öhm jag tycker om dig väldigt mycket. Vad tycker du om mig?'' är inget tjejer vill ha.
De vill ha självförtroende och en kille med humor och spontanitet och gärna lite mystik.

Att lägga alla kort på bordet för tidigt dödar allt.
Om du redan misstänker att du är i friendzone så är det lika bra att vända och inte umgås med henne förrän hon börjar märka hur mycket du betyder för henne och hon börjar tråna efter dig.

Själv jagat för mycket efter brudar och dom har antingen flytt åt andra hållet eller utnyttjat uppmärksamheten för sin egen vinning. Alla får en chans. Du får helt enkelt lära dig spelreglerna.

http://www.youtube.com/watch?v=lzixdS-qWn8
Citera
2011-02-26, 21:08
Medlem
Alltså var inte allt för ärlig för droppa en kommentar om att du är intresserad som inte är alltför tung. Fria liksom inte...
Ta det inte face to face heller, bättre att köra dessa konversationer sent på natten via sms och chatt.

(är själv tjej)
Citera
2011-02-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoke
Alltså var inte allt för ärlig för droppa en kommentar om att du är intresserad som inte är alltför tung. Fria liksom inte...
Ta det inte face to face heller, bättre att köra dessa konversationer sent på natten via sms och chatt.

(är själv tjej)

Nej det är ju inte meningen direkt. Känns så opersonligt att ta det via sms eller chat bara. Skall man bara lägga fram det typ, "jag tycker om dig, ville bara säga det" eller nåt sånt? Bara få ut det liksom.
Citera
2011-03-01, 14:59
Medlem
Voddericks avatar
Om du väljer att berätta för henne hur du känner, så försök att lägga fram det på ett så seriöst sätt som möjligt. Och i sådant fall ska det ske face to face.

Om det är så att dina känslor inte är besvarade så skulle iaf jag föreslå att ni inte ska umgås på ett tag, för att i så fall ge dig möjlighet att tänka över situationen och/om du verkligen klarar av att vara kompis med henne eller inte.

Det förutsätter ju givetvis att du är helt på det klara med vad du känner och att du inte orkar gå runt och vara kompis med henne och trycka ner dina känslor i fortsättningen (vilket jag tvivlar lite på att du gör).
Citera
2011-03-01, 20:07
Medlem
Börja med att förändra dig själv till något bättre än du var innan. Börja träna, förnya din garderob, klipp dig. Kombinera detta med något positivt från er förra relation, t.ex. en parfym som påminner henne om dig.

Edit:
Gå in på TPB och tank "Magic of Making Up"
Senast redigerad av floorfilla 2011-03-01 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in