2011-02-27, 00:31
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Finns det ngot trevligt stt att f OSX att automatiskt ansluta mot VPN efter inloggning?

Hur gr djur?

EDIT: Nu har jag kommit s lngt, att de enda jag behver r kommandot(rna) fr att ansluta till VPN via terminalen....

Ngon som vet?
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2011-02-27 kl. 00:58.
Citera
2011-02-27, 11:03
Medlem
sandra_ns avatar
Hur kr du? OpenVPN, SSH..

Shell script eller Perl Script som du lgger in i crontab. Dock vet jag inte om macen startar om cron med re-run @reboot jobb nr den har stt i vila. Det fr du testa.

Sjlv kr jag med Tunnelblick till en OpenVPN server. Har stllt in den s att den autostartar och autoansluter till server s fort jag ppnar locket p datorn eller startar den. Fibblar aldrig med den.. den bara startar. S det r min rekommendation!
Citera
2011-02-27, 11:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
Hur kr du? OpenVPN, SSH..

Shell script eller Perl Script som du lgger in i crontab. Dock vet jag inte om macen startar om cron med re-run @reboot jobb nr den har stt i vila. Det fr du testa.

Sjlv kr jag med Tunnelblick till en OpenVPN server. Har stllt in den s att den autostartar och autoansluter till server s fort jag ppnar locket p datorn eller startar den. Fibblar aldrig med den.. den bara startar. S det r min rekommendation!

Hur vet man om det r open VPN eller inte?
Citera
2011-02-27, 11:52
Medlem
sandra_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Hur vet man om det r open VPN eller inte?

I tunnelblick? Du har en icon vild klockan. r den gul kr du via VPN, r den gr r du inte ansluten.

OpenVPN.. tja.. vad r det fr VPN du skall ansluta till?
Citera
2011-02-27, 17:21
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
I tunnelblick? Du har en icon vild klockan. r den gul kr du via VPN, r den gr r du inte ansluten.

OpenVPN.. tja.. vad r det fr VPN du skall ansluta till?

Gul ikon? Jag har inte ngon gul ikon bara en VPN ikon som r svartvit som allt annat i menyraden dr uppe

Jag skall ansluta till en server och fr att gra det s mste jag ansluta mot ett VPN. Vad det r fr typ av VPN vet jag faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in