2011-02-27, 20:37
Medlem
Har en kompis som gör riktigt bra electro och lägger upp det på Youtube - vill inte länka för då förringar jag ämnet - men jag vill göra honom känd, han har det bara som hobby men hade nog kunnat nå mycket större framgångar.

Har ni några förslag på hur jag ska bära mig åt för att få honom till världskännedom?
Citera
2011-02-27, 20:44
Medlem
Först...

Säg åt honom att göra musik som folk faktiskt lyssnar på...

Nej men seriöst nu.
Först kanske ni skulle göra en skiva eller liknande och ge ut på internet, som torrent eller liknande.
Sen kanske ni kunde se om ni kunde få ut honom på radio eller liknande, gillar folk honom så kommer ordet om hans existens spridas.
Citera
2011-02-27, 20:45
Medlem
Barnpartys avatar
Ett sjukt bra PR trick...om jag ska berätta ett vill jag ha 15% av vinsten under dom första två åren.
Citera
2011-02-27, 20:46
Medlem
LightClouds avatar
Sprid på Piratebay, skaffa en egen hemsida för att sprida och sprid via facebook. Be andra sprida musiken åt er och sedan flyter det på, ifall han nu är bra dvs.
Citera
2011-02-27, 20:47
Medlem
Jag gillar inte electro egentligen, men jag gillar hans grejer. Vart bör man skicka låtar och sånt för att få någon framgång i den branschen?
Citera
2011-02-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Sprid på Piratebay, skaffa en egen hemsida för att sprida och sprid via facebook. Be andra sprida musiken åt er och sedan flyter det på, ifall han nu är bra dvs.

Låter onekligen som att det är en bra tanke att sprida det via torrents. Noted. Tack. Och en egen hemsida får det bli.

För övrigt bör det kanske sägas; det är inte min egen musik, även om "en kompis" kan låta så.
Citera
2011-02-27, 20:56
Medlem
Äh förresten, lika bra att nämna det för ökad förståelse. Det är den här killen:

http://www.youtube.com/user/90hero99

Hade det varit jazz eller funk eller något hade jag vetat potentialen, nu vet jag bara att folk tycker det är najs men om det är så i realiteten... jag vet inte. Jag kan inte genren.
Citera
2011-02-27, 22:07
Medlem
Se till att han får spelningar, te,x på olika klubbar osv..
Citera
2011-02-27, 22:27
Medlem
Methzs avatar
Tror ärligt talat inte det skulle gå hem på klubbar Men vem vet, säger bara vad jag tror. Man får se det från dansgolvets synvinkel, vad skulle du vilja släppa loss till? Själv vill jag ha lite mer fart i låtarna De klubbar jag har varit på spelas det väl mest lite "hårdare" och kommersiell electro... Din kompis låtar är lite mer "lugnare" tycker jag
Senast redigerad av Methz 2011-02-27 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in