Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-28, 08:03
Medlem
Jag är kvinna. Om det nu gör någon skillnad.

Jag får den känslan av att hon försöker fortsätta vara vän med dig eftersom det är någon slags norm nuförtiden att man ska kunna vara vän med alla sina ex. Det behöver med andra ord inte betyda något särskilt.

Eller så vill hon ha tillbaks dig, men skäms över sitt tidigare beteende och är rädd för att göra bort sig.
Citera
2011-02-28, 17:27
Medlem
Menimienais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PARARARA
Tjenare allihopa, önskar lite vägledning får er sida. Svar från tjejer välkomnas lite extra varmt eftersom de förhoppningsvis har lättare att tänka sig in i mitt ex situation.

Nåväl, jag kan börja med att lite kort förklara situationen. Mitt ex dumpade mig för några månader sedan med anledningen att "hon behövde vara singel". Jag var naturligtvis tvungen att acceptera detta även om jag gärna hade sett ett längre förhållande.

Någon vecka efter avslutet började hon höra av sig via msn/facebook-chatten och nu, 3 månader senare, envisas hon fortfarande med att höra av sig med jämna mellanrum. Jag brukar alltid svara artigt men konversationerna blir väldigt torftiga och vi kommer aldrig någon vart i samtalet, något jag är övertygad om att hon också upplever. Kort sagt är detta alltså inget som någon av oss njuter av och inte leder något vart heller.

Då jag aldrig initiativet att höra av mig till henne kan jag inte förstå varför hon fortsätter med detta. Jag menar resultatet av det hela är långt ifrån givande och jag hör aldrig av mig - varför fortsätter man då? Vad är det egentligen som mitt ex vill få ut av detta?

du har ett par val:
1. om du stör dig på det, blocka/ignorera eller be henne att sluta kontakta dig pga att det var hon som dumpade dig.
2. om du är fortfarande intresserad, försök få ihop det med henne igen då.

sen är det ju också en möjlighet att det inte gått så bra för henne i singellivet så hon kontaktar dig igen i hopp om bekräftelse att hon kan bli älskad osv... (kan vara långsökt men det har hänt mig ^^)

Lycka Till med dinna val
Citera
2011-03-01, 01:51
Medlem
Stort tack till Fiskgjusen och Menimienai för era svar!

Till dig Menimienai så vill jag säga att jag verkligen inte vill ha något med henne igen, saknar tilliten som krävs helt enkelt. Så oavsett vad hon vill så kommer det inte bli något. Jag gillar dock det du skrev om att "det inte går så bra för henne i singellivet", skulle faktiskt kunna tänka mig att det kanske är så det ligger till Har inte tänk tanken att se det ur det perspektivet tidigare, men det kan mycket väl stämma.

Hur som helst så verkar det ju minst sagt finnas delade tankar om vad hon vill få ut av det hela. Det enda jag egentligen vill komma närmare är varför hon agerar som hon gör. Personligen skulle jag inte fortsätta att höra av mig så här tidigt om det inte var för att jag vill ha något igen, men det kanske bara är jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in