Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-28, 16:48
Medlem
I hstas startade jag fljande trd: https://www.flashback.org/t1331531 . D befann jag mig p nn slags knslomssig avgrund. Fr er som inte pallar lsa kan jag summera kort: trffade kille, blev in love, han cpade ur. Sen gick tiden o jag tnkte fortfarande p honom, men mindre i mindre fr varje vecka. Trffade en annan snubbe, vi cpade ur bda tv, men fick liksom knslan av att det finns plenty mor fish in the sea. Hur som haver, fr en och en halv mnad sen brjade den ursprungliga killen (som lnken ovan handlar om) att hra av sig igen. Han, eh, puffade mig p facebbok (jag hade tagit bort honom frn min vnlista efter frra vndan d jag inte pallade med att pminnas om hans existens). Sen fortsatte hans kontaktskande, han puffade, smsade, hrde av sig p msn osv. Jag var sjukt avvaktande o vldigt frsiktig med hur mycket jag slppte in honom, men sen ja... Han var ihrdig o lyckades till slut f mig att mjukna. S vi pratade lite, det kndes som frut, men jag svor fr mig sjlv att jag inte skulle ge honom nt socker!

S till helgen hamnade vi av en hndelse (eller medvetet) p samma stlle, blev fulla, jag tnkte att vaffan, orka vara iskall hur lnge som helst, s vi kte hem o sexade. Jag tnkte att ja, nu kanske vi lagt ner vrt cold war, o skickade ivg en facebookvnfrfrgan som en utstrckt hand till fredspipa o mjligen ett vi kan vl se vad som hnder i framtiden-meddelande. SOM HAN IGNORERADE! Jag vet att han varit online, han har provocerande nog bytt profilbild, men inte besvarat min vnfrfrgan. Snubben pikade mig som fan ver hur tramsig jag var som inte besvarade hans frn brjan, o nu... Blev han pltsligt hundratolv r yngre. Jag vet i rlighetens namn inte vad jag ska gra, jag har aldrig knt mig s dumpad o frnedrad tidigare i hela mitt liv. Vi pratade en jvla massa innan vrt fyllesexande i helgen, han visste precis hur jag knde o att jag var tveksam till vidare kontakt fr att jag inte ville vcka en massa knslor till liv igen, jag var avvaktande o avvisande o han sjukt ihrdig, o jag tnkte att s jvla elak o dum i huvet (o framfr allt envis) kan han vl inte vara att han hller p o sockrar mig bara fr att f ligga lite, men tydligen.

Nu vet jag inte om jag ska skratta t hans otroliga barnslighet eller grta (vilket jag iofs redan suttit o gjort i ett par timmar). Hur fan tnker man nr man gr nt snt? Vad r det fr fel p en? Varfr utstter han sig sjlv fr riskerna att f en galen stalker efter sig om han nu vet att han inte r intresserad av mer n lite sex (som han skert kan fixa p annat hll)? O framfr allt: vad ska jag gra nu? Jag vill p riktigt skada honom, jag har aldrig knt s frut infr ngon som gjort mig ledsen, men honom vill jag verkligen gra illa p riktigt. Samtidigt vill jag inte gda hans vidriga ego med att ens gna honom en flyktig tanke. Jag blir p allvar galen!
Citera
2011-02-28, 16:53
Medlem
Jag blir glad av att hra att du tminstone inte funderar p att frska f tillbaka honom. Han verkar helt blst, klart du ska vara arg - ngot annat vore inte mnskligt. Han behandlar dig som att du inte har ngot vrde.

Ligg med alla hans vnner, vad som helst, men hll en kylig distans till honom. Och lt honom fr fan inte se dig grta.
Citera
2011-02-28, 16:58
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Han tnker p sig sjlv i frsta och kanske enda hand.

Ignorera honom fr all framtid och vik dig inte nr han kommer och vill ligga igen. Snt dr r inget att lgga ner tid p. Eller knslor ver huvud taget. Ignore, ignore ignore. G vidare.
Citera
2011-02-28, 16:59
Medlem
Ligg med ngon i hans "bekantkrets", d blir han nog svartsjuk ska du se!
Citera
2011-02-28, 17:21
Bannlyst
Fool me once shame on you fool me twice shame on me.
Du verkar otroligt naiv s frsk inte spela ngra spel tillbaks, bara slpp han helt och frsk absolut inte hmnas d bekrftar du han bara nnu mer.
Han r frn idag dd fr dig.
Citera
2011-02-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Ignore, ignore ignore.

Men jag fattar inte hur fan det ska g till... Jag har ju jobbat p det o knappt lyckats i ett halvr, nu knns det som tiotusengngerdubbelt slag rakt i magen fr tusende gngen (fast det bara r andra). Det finns ju en anledning till att jag verkligen verkligen fll fr den hr killen frn brjan, jag har knt honom i ca tio r (inte som nra vn, men han har funnits till o frn i bekantskapskretsen), o alltid uppskattat hans sllskap. Vi klickar verkligen p ett mentalt plan, har aldrig varit med om det med nn frut (p riktigt allts, jag har varit kr frut, betydligt mer kr n vad jag varit/r i honom, men aldrig ftt sna intellektuella orgasmer tidigare), han har alltid varit en bra kille med ett par stadiga frhllanden i ryggen o aldrig direkt varit nn Don Juan.

Drfr jag blir s frvnad ocks, redan frn brjan nr vi trffades krde han inte med ngot inarbetat sweettalk utan bara rligt och (vad det iaf kndes som) uppriktigt gillande. Man ska vl inte vara s snabb med att generalisera, men han r verkligen inte den typen som knullar o drar, han har definitivt inte looksen fr att kunna gra det, s jag fattar inte hans problem. Jag vet inte ens om jag r s jvla intresserad av att inleda nt med honom nu, men precis som han sjlv sa s knns det tramsigt att hlla p o ignorera varandra nr vi nd r vuxna. Wtf liksom? Jag fattar ju att han r helt cp i huvet, bevisligen, men jag tycker inte han ska komma undan med det. Knns som att det inte direkt har nn effekt p hans vlmende att jag tycker han r dumful, jag vill att alla andra ska tycka det ocks, jag vill att hans liv ska bli ett helvete av social misr o att ingen nnsin ska tycka om honom what so ever.
Citera
2011-02-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikadanSomDu
Jag fattar ju att han r helt cp i huvet, bevisligen, men jag tycker inte han ska komma undan med det. Knns som att det inte direkt har nn effekt p hans vlmende att jag tycker han r dumful, jag vill att alla andra ska tycka det ocks, jag vill att hans liv ska bli ett helvete av social misr o att ingen nnsin ska tycka om honom what so ever.
Grym formulering

Been there, done that, vet inte om jag blev s mycket klokare av det tyvrr. Det var ett jvla slag mot sjlvknslan. Det r farligt att gra sig s srbar att en annan person kan skada en s, jag ska frska undvika det i framtiden, i alla fall fr personer jag inte litar fullt ut p.

Vad kan du gra nu? Du br inte ta kontakt med honom, men samtidigt inte vara otrevlig om han tar kontakt. Du vill ju kunna g ur detta med huvudet hgt och det gr du bst genom att inte gna honom ngon mer av din vrdefulla energi och lgg den istllet p att strka sjlvknslan och att gra saker du njuter av!
Citera
2011-02-28, 18:52
Medlem
Ignorera honom. Hmnas du sjunker du lika lgt. Var bttre n s.
Citera
2011-02-28, 18:53
Medlem
Du har ju inte gjort ngot fel, det r han som lindade dig runt sina klor och utnyttjade dig. Eftersom han bluffat med dig frut var kanske detta planerat, kanske planerat att han skulle supa dig full och sen nyttja dig till det han ville.

Hll avstnd och hll huvudet hgt. Du har inte gjort ngt fel. Nu har du lrt dig att aldrig mer lta en sn som han trnga sig inp livet igen.

Lev vidare bruden
Citera
2011-02-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danda
Ignorera honom. Hmnas du sjunker du lika lgt. Var bttre n s.

I just det hr fallet har jag inga problem med att sjunka hur lgt som helst. Faktiskt. Jag bryr mig inte om ifall han vet om att jag r ddskr i honom, det vet han ju redan, jag vill bara att han ska plgas.
Citera
2011-02-28, 22:27
Medlem
Citat:
I just det hr fallet har jag inga problem med att sjunka hur lgt som helst. Faktiskt. Jag bryr mig inte om ifall han vet om att jag r ddskr i honom, det vet han ju redan, jag vill bara att han ska plgas.

Alldeles snart inser du att du inte alls r kr i honom, utan i ngon sorts frvriden bild av honom. Snubben r en gris innerst inne och har alltid varit det utan att du har sett det.

Tro mig, mitt numera ex fulade sig s jvligt mot mig att jag vldigt snabbt insg att det inte r en person som gr att lska. Jag hade lskat en person som uppenbarligen inte fanns.
Citera
2011-02-28, 23:28
Medlem
Citat:
Men jag fattar inte hur fan det ska g till... Jag har ju jobbat p det o knappt lyckats i ett halvr, nu knns det som tiotusengngerdubbelt slag rakt i magen fr tusende gngen (fast det bara r andra). Det finns ju en anledning till att jag verkligen verkligen fll fr den hr killen frn brjan, jag har knt honom i ca tio r (inte som nra vn, men han har funnits till o frn i bekantskapskretsen), o alltid uppskattat hans sllskap. Vi klickar verkligen p ett mentalt plan, har aldrig varit med om det med nn frut (p riktigt allts, jag har varit kr frut, betydligt mer kr n vad jag varit/r i honom, men aldrig ftt sna intellektuella orgasmer tidigare), han har alltid varit en bra kille med ett par stadiga frhllanden i ryggen o aldrig direkt varit nn Don Juan.

Drfr jag blir s frvnad ocks, redan frn brjan nr vi trffades krde han inte med ngot inarbetat sweettalk utan bara rligt och (vad det iaf kndes som) uppriktigt gillande. Man ska vl inte vara s snabb med att generalisera, men han r verkligen inte den typen som knullar o drar, han har definitivt inte looksen fr att kunna gra det, s jag fattar inte hans problem. Jag vet inte ens om jag r s jvla intresserad av att inleda nt med honom nu, men precis som han sjlv sa s knns det tramsigt att hlla p o ignorera varandra nr vi nd r vuxna. Wtf liksom? Jag fattar ju att han r helt cp i huvet, bevisligen, men jag tycker inte han ska komma undan med det. Knns som att det inte direkt har nn effekt p hans vlmende att jag tycker han r dumful, jag vill att alla andra ska tycka det ocks, jag vill att hans liv ska bli ett helvete av social misr o att ingen nnsin ska tycka om honom what so ever.

Om du inte slpper det hr kommer du bara skada dig sjlv betydligt mer mentalt n du ngonsin skulle kunna sra honom. G vidare gumman, bit ihop. Det finns flera mn drute. I've learned that when you plan to get even with someone, you are only letting that person continue to hurt you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in