2011-03-01, 00:29
Medlem
Rannbjers avatar
Nu är det såhär, att jag har fått lite skulder som jag mer än gärna blir av med, innan dom stackar upp och blir för feta. Jag vill bara veta om någon vet något ställe som accepterar att man har betalnings anmärkningar osv ? Jag har ett jobb där jag drar in cirkus 10k i månaden på, men det räcker somehow inte till. Finns det något ställe som lånar ut även fast man bara är anställd per timme? Väldigt tacksam för svar.
Citera
2011-03-01, 00:33
Medlem
revodnebs avatar
Du menar att du ska betala dina lån med mer lån?
Citera
2011-03-01, 00:35
Medlem
Brutes avatar
Du skriver att du vill bli av med dina skulder.
Stå fast vid det. Du skall inte ha något ytterligare lån.

//Brute
Citera
2011-03-01, 00:35
Medlem
Rannbjers avatar
Inte lån, det är skulder från när jag gav fullaste fan i vad som skedde kring mig, i 18års åldern. Så jag tänkte om man kunde ta ett lån som man endast behöver betala av istället för att ha massa småskulder samlade hos olika ställen.
Citera
2011-03-01, 00:39
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannbjer
Inte lån, det är skulder från när jag gav fullaste fan i vad som skedde kring mig, i 18års åldern. Så jag tänkte om man kunde ta ett lån som man endast behöver betala av istället för att ha massa småskulder samlade hos olika ställen.

Att samla ihop små och ofta dyra skulder i ett samlat och billigare lån är i princip en god idé. För att få ett billigt lån krävs det dock ofta att man är fri från bet. anmärkningar. De få som kommer ge dig ett lån kommer kompensera risken med att låna ut till dig med en högre ränta - och då är det tveksamt om det hjälper dig.

Steg ett för dig är att skaffa ett jobb som ger dig mer än 10k i månaden, det är pinsamt lite. Kör hårt!
Citera
2011-03-01, 00:41
Medlem
revodnebs avatar
Du kan ju prova med Bluestep om du tänker baka ihop dyra smålån till ett större. Frågan är om de lånar ut till dig? Ring och kolla.
Citera
2011-03-01, 01:48
Bannlyst
På tal om anmärkningar, kan man kolla sig själv hur många man har och hur länge dom är kvar?
Frågade kronofogden en gång men blev hänvisad vidare utan något konkret.
Citera
2011-03-01, 02:45
Medlem
Eventuellt så kanske de skulle godta det ifall du har någon som kan gå i borgen för dig samtidigt
Citera
2011-03-01, 02:50
Medlem
_killahs avatar
Bank2 eller Lendo.
Citera
2011-03-01, 05:26
Moderator
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan ju prova med Bluestep om du tänker baka ihop dyra smålån till ett större. Frågan är om de lånar ut till dig? Ring och kolla.

De har väl bara bostadslån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in