Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-01, 00:56
Medlem
Hoppas att någon kan hjälpa mig med det här.
Jag har en rätt så negativ syn på mig själv, och det förstör väldigt mycket.
Särskilt då det gäller relationer till andra. Vänner har jag inga problem med, är väldigt glad och hjälper gärna till och så. Men när det gäller förhållanden så står det mesta still.
Jag har nästan precis fått börja vara här, så ni kan ju gissa min ålder.

Jag har en 2-3 årig relation bakom mig, som var allt annat än hälsosam. Mycket bråkande, hot, anklagelser och stormigt. I början var det jag som blev lämnad, och jag blev kallad ful, tjock, dum i huvudet och så vidare. På grund av mobbning så var mitt självförtroende och självkänsla redan i botten, och det här gjorde inte saken bättre. Så jag blev allt mer deprimerad och stängde in mig själv. Jag gick tillbaka till den här killen om och om igen, kände mig inte värd bättre.

Men för ett år sen så insåg jag hur blind jag varit, och bestämde mig för att en gång för alla lämna honom. Det var tungt, och med hjälp av mina vänner så blev jag sakta men säkert bättre och gladare.

I dagsläget gillar jag en kille väldigt mycket, gjort det sen jag och mitt ex bröt upp. Han vet dock inte så mycket om detta, det enda han vet är hur det påverkat mig. Då jag fortfarande är sluten och blyg. Han gillar det inte, och det känns inte som att jag kan ge honom det han vill ha. Jag känner mig långt ifrån värd honom. Jag är väldigt kritisk mot mig själv som ni förstått, även om jag är en helt okej person både utseendemässigt och på insidan. Ser absolut inte ut som en modell, men det är det inte många som gör. Antar att det tog en del på mig då jag blev lämnad en gång på grund av mitt utseende, för att den andra tjejen var 'snyggare' enligt mitt ex.

Det jag undrar är helt enkelt hur man går vidare med detta? Någon som upplevt nåt liknande, att man inte känner sig värd den man gillar? Jag litar på att han gillar mig, det har han sagt själv. Men det tar knäcken på mig när han kommenterar andra tjejers utseenden hela tiden och inte säger ett skit om mitt. Han säger oftast bara att jag är snäll och så vidare... Jag är trött, därför det kanske blir lite virrigt, men hoppas någon kommer med nåt råd som kan hjälpa. Försöka prata med honom om detta ska jag absolut göra, men han kommer säkert tycka att jag är konstig.
Citera
2011-03-01, 02:50
Medlem
JackBlacks avatar
Du behöver arbeta på din självkänsla och din inställning. Troligen lider du också av ångest. Det finns många böcker som behandlar dessa ämnen och som lär en hur man ska tänka om. Hade det inte varit så sent så hade jag kunnat ge dig lite tips, nu är det läggdags.
Citera
2011-03-01, 03:04
Medlem
Anondodys avatar
Nått du ska veta är att många killa oftast inte tänker sig för när dom säger vissa saker. Dom förstår inte att orden faktiskt sårar. Det behöver inte ens vara så att dom egentligen menar vad dom säger utan det bara är nått dom säger för dom blir arga eller sura.

Tycker du ska lämna allt som hade med din gamla kille att göra bakom dig. Han nya som du fått upp ögonen för ser dig som den personen du är, inte som den personen som ditt ex tyckte eller sa!

Tror det viktigaste för dig är att "let go of the past" och försöka förbättra ditt självförtroende! Jag vet att det inte är så lätt för jag har lika svårt för det jag med, mendet går!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in