2011-03-02, 14:16
Medlem
GingerBurgares avatar
Visste inte var jag skulle lägga denna tråd, så ber om ursäkt

Jag åkte till kina för någon dag sedan, och fick låna en mac av en "polare".

Jag pluggade i nätverkskabeln till datorn på hotellet och började surfa runt, märkte att facebook osv inte funkade, men det har inte med saken att göra.

Igår kväll började det med att jag var inne på arenajunkies(WoW hemsida) och helt plötsligt så kommer jag inte in på sidan längre, jag kom istället till denna sida

Varnar för sidan, då jag inte vet vad det är för något, då det står på kinesiska.
"http://nfdns2.cncmax.cn:8080/?HOST=www.google.se&R=/&"

Nu idag har jag börjat komma in på den länken istället för allting, tex google, det ända som funkar är fb just nu.

Kan förövrigt inte byta webbläsare eller något sånt, då detta inte är min dator och jag för inte röra något annat än o surfa.

Snälla hjälp mig, vet inte vad jag ska ta mig till
Citera
2011-03-02, 14:30
Bannlyst
Om du får surfa, då borde du ju få byta webbläsare.
Och om polaren inte är i närheten; det han inte ser vet han inget om.
Citera
2011-03-02, 14:32
Medlem
Här är det en snubbe som också bara kom in på fb och inget annat. Han hade virus: https://www.flashback.org/t1264461
Citera
2011-03-02, 15:46
Medlem
towbs avatar
Kina censurerar internet lite som dom vill, när dom vill. Kan säkert ha med det att göra.
Citera
2011-03-02, 15:47
Medlem
Mackells avatar
Simon112 länk till någon som fått virus handlar om en dator med windows operativsystem och är nog inte till mycket hjälp för dig som sitter på med en mac

Du skriver att du inte kan byta webbläsare. Är det för att det inte finns fler installerade (se i proigram-mappen) eller kan du inte öppna dem?

Vilken webbläsare använder du?

Har du testat att byta DNS server? Du kan testa Med OpenDNS eller Google Public DNS som du ändrar under Nätverk
OpenDNS (208.67.222.222 respektive 208.67.220.220)
eller Googles Public DNS (8.8.8.8 respektive 8.8.4.4)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in