2011-03-02, 17:36
Medlem
Hej!

Kom på att det inte borde vara en omöjlighet att ha någon slags program både på sin dator och telefon, som när de är i närheten av varandra låter en bestämma vad som ska hända. Exempelvis skulle det kunna användas att automatiskt starta musik på datorn när man kommer in i huset. Någon som vet om det finns någon sådan lösning?
Citera
2011-03-02, 17:41
Medlem
Benshies avatar
Det enda jag kan tänka mig att de öht. skulle känna av varandra skulle vara med hjälp av "blåtand".

Om det finns prog som automatiskt stänger av / startar prog när den får en telefon tillkopplad.. Har jag inte en blekaste om.
Citera
2011-03-02, 17:45
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Det enda jag kan tänka mig att de öht. skulle känna av varandra skulle vara med hjälp av "blåtand".

WLAN/GPS borde väl funka annars? Eller bara WLAN kanske. Räcker ju med att telefonen + datorn befinner sig på samma lokala nätverk för att musiken ska startas.
Verkar dock inte hitta nåt program. Kanske lätt nåt för nån kunnig att skriva ihop?
Citera
2011-03-02, 17:49
Medlem
systems avatar
Airlock fixar in- och utloggning vid närvaro eller frånvaro av rätt BT-telefon. Jag gissar att man konfigurera program att triggas också.
Citera
2011-03-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Airlock fixar in- och utloggning vid närvaro eller frånvaro av rätt BT-telefon. Jag gissar att man konfigurera program att triggas också.

Ah, precis vad jag var ute efter! Synd att man måste ha iphone, men det verkar ju iallafall finnas letar vidare.
Citera
2011-03-02, 18:09
Medlem
Snöjs avatar
Haha, fan vad awesome det hade varit att få Darth Vader-musiken att spelas automatiskt varje gång man kommer hem
Citera
2011-03-02, 18:16
Medlem
fixiefyllas avatar
använde Salling Clicker till det på min förra sony ericsson.. för typ tusen år sen känns det som. det var väl kul ett tag
Citera
2011-03-02, 18:40
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Fan va häftigt... skall undersökas direkt.
Citera
2011-03-02, 18:49
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Äh fa, Airlock kostar juh... skit också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in