2011-03-04, 02:47
Medlem
Hejsan!

Befinner mig just nu i Australien och aker hem i maj. Jag kommer ha cirka 8000-9000 AUD pa ett konto pa den Australienska banken Commonwealth bank. Vill stanga kontot nar jag aker hem eftersom jag inte kommer anvanda det mer.

Hur gar jag tillvaga for att fa mest SEK ur min AUD?

Vet att bankerna har tar ganska saftig avgift och dalig vaxelkurs for att elektroniskt overfora AUD till en svensk bank och vaxla dem till SEK. Border jag ta ut allt i cash och vaxla det hos min bank hemma(nordea)?

Hjalp uppskattas enormt!
Citera
2011-03-04, 09:35
Medlem
Om du inte har problem med att bra med dig det beloppet i kontanter r det nog enklaste och billigaste lsningen. Man fr ta in/ut upp till 10.000 euro (eller motsvarande i andra valutor) till EU utan att deklarera dem hos tullen. Vxla in dem hos Forex nr du kommer hem.
Citera
2011-03-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasmannen
Hejsan!

Befinner mig just nu i Australien och aker hem i maj. Jag kommer ha cirka 8000-9000 AUD pa ett konto pa den Australienska banken Commonwealth bank. Vill stanga kontot nar jag aker hem eftersom jag inte kommer anvanda det mer.

Hur gar jag tillvaga for att fa mest SEK ur min AUD?

Vet att bankerna har tar ganska saftig avgift och dalig vaxelkurs for att elektroniskt overfora AUD till en svensk bank och vaxla dem till SEK. Border jag ta ut allt i cash och vaxla det hos min bank hemma(nordea)?

Hjalp uppskattas enormt!

Har du testat att verfra AUD till ett svenskt bankkonto s att du vet att det r s ocks?
Elektroniska vxlingar brukar annars nstan alltid ge mycket bttre kurs n kontantvxlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in