Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-06, 12:09
  #13
Medlem
Johnankas avatar
Hade det inte varit för tipset hade jag tröttnat på flashback förra året.
Bra jobb och väldigt roligt att ni tar er tid!
Citera
2011-03-06, 16:41
  #14
Medlem
Uninteresteds avatar
Har personligen inte deltagit, men jag förstår vilket jobb ni har lagt ner, bra jobbat!
Citera
2011-03-06, 17:13
  #15
Medlem
Ezzelinos avatar
Tack för administrerandet av en riktigt kul tävlingslek, och grattis till Trumpeter som vann grundserien.
Hur kommer det sig att det inte är delad seger förresten, vf har ju också 146 poäng?
Nu kräver jag bättring av mig själv inför slutspel/kvalserie, en plats i allsvenskan är inte mycket att skriva hem till spillkråkan om...
Citera
2011-03-06, 19:16
  #16
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Tack för administrerandet av en riktigt kul tävlingslek, och grattis till Trumpeter som vann grundserien.
Hur kommer det sig att det inte är delad seger förresten, vf har ju också 146 poäng?
Nu kräver jag bättring av mig själv inför slutspel/kvalserie, en plats i allsvenskan är inte mycket att skriva hem till spillkråkan om...

I början av tävlingen blev det delade segrar. Vi som arrangerar tycker det är kul att få utse en vinnare vid varje tillfälle och på så sätt föddes tanken om rankningspoäng för att skilja deltagarna åt.
Den med lägst rankning vinner om två har samma totalpoäng och dessutom lika många rätt i sista omgången. Med samma regel kan man redovisa en rättvis ställning under spelets gång utan att den som börjar på bokstaven "A" alltid står över alla andra. Med våra regler får man en liten fördel genom att ha deltagit i spelet tidigare. Den regeln spelar inte så stor roll om man tippar bra. Tittar man på "Slutställningen" jag redovisade i tråden kan man se att lågt rankade deltagare är bra placerade, liksom att högt rankade deltagare kan ses långt ner i listan.

Trumpeter vann över vf genom att ha fler rätt i sista omgången.

Jag funderar på en tilläggsregel. Är det 1-3 deltagare som har chans att vinna när det återstår tre omgångar skulle man kunna tänka sig att de måste skicka sina tips i PM till oss som arrangerar och att vi lägger ut deras tips i tråden några minuter före spelstopp. På det viset kan man inte taktiktippa såsom skett ett par gånger. I just den här tävlingen tycker jag att loafmaster, Trumpeter och vf ärligt gjorde upp om saken med olika tips. Det var något nytt!
Någon åsikt om detta?
Citera
2011-03-06, 19:24
  #17
Medlem
catamis avatar
Regeländringar:

Tackar för allt beröm som givetvis värmer. Passar dessutom på att stjäla tråden en stund och ber er om synpunkter om själva tävlingen.
Kan vi göra den bättre på något sätt?
Är det töntigt att göra redovisningen i en seriedelningsform?
Tyck till!
Citera
2011-03-06, 19:28
  #18
Medlem
KenZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag funderar på en tilläggsregel. Är det 1-3 deltagare som har chans att vinna när det återstår tre omgångar skulle man kunna tänka sig att de måste skicka sina tips i PM till oss som arrangerar och att vi lägger ut deras tips i tråden några minuter före spelstopp. På det viset kan man inte taktiktippa såsom skett ett par gånger. I just den här tävlingen tycker jag att loafmaster, Trumpeter och vf ärligt gjorde upp om saken med olika tips. Det var något nytt!
Någon åsikt om detta?
Först och främst. All cred till alla berörda som lägger ner tid på dessa tävlingar. Uppskattas verkligen!

Sedan till frågan ovan.
Ett bra förslag. Tre matcher är kanske är för många. Tror det är många som kan vinna tävlingen då det är 18 poäng att spela om (6 matcher á 3 omgångar).
Så kanske sista matchen bara eller max två?
Men som sagt, bra förslag!
Citera
2011-03-07, 00:14
  #19
Medlem
Tack så sjukt mycket catami och Pontasss för allt jobb ni har lagt ner med tipset!

Upptäckte tipset någon gång mitt i förra säsongen (om jag inte minns helt fel), och har sedan dess varit fast i denna extremt roliga lek

Och jag måste säga att jag är nöjd med min fjärdeplats

Tack tack tack!
Citera
2011-03-07, 09:31
  #20
Medlem
pontassss avatar
Tack för all er uppskattning, det värmer verkligen. Det har varit min första säsong i spelledningen och jag känner att samarbetet med Catami fungerat exemplariskt. Cat är/har varit en riktig klippa att falla tillbaka på. Jag får även ta tillfället i akt och tacka er tippare, vad vore vi utan er?!

Som Catami uttrycker får ni gärna komma med konstruktiv kritik till oss.

Lycka till i Kvalserien/Slutspelet.
Citera
2011-03-07, 14:41
  #21
Medlem
cyberkalles avatar
Instämmer i hyllningskören till er som hållit i tipset.

Det bästa av allt var att jag spöade Ezzelino med två poäng totalt.
Citera
2011-03-08, 22:37
  #22
Medlem
Helt otroligt ni som har gjort detta tips! att ni orkar! Heders.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback