Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-24, 12:07
  #445
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Javisst är det så, Einstein rökte pipa vilket bevisar att det är bara korkade idioter som röker...
Fast Einstein var ju faktiskt ett IG-barn
Citera
2014-02-27, 20:38
  #446
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Vatten är ett basbehov, kroppen består av vatten, tobak är inte ett basbehov, kroppen består inte av nikotin och tobak. Du är så jävla trög att du tror dig själv.

Jag ville bara säga att beroendet i sig behöver inte vara negativt.
Du kan testa att vara utan vatten i några dagar, så ser du att du är beroende av vatten.
Varning man kan dö av vättskebrist.

Man kan göra vetenskapligt bra tester med nikotin på IQ mm, via randomiserade dubbelblindtester med placebo, både på ickenikotinister, djur och rökare.

Många vetenskapliga experiment, visar på fantastiska resultat, då det gäller hjärnans funktion, även att nikotin ökar IQ mm.
Många länkar via:
https://www.flashback.org/t1755433


Däremot finns inga randomiserade dubbelblindtester för livslängd för rökning. Alltså saknas starka bevis för att rökning är farligt.
Jag har däremot en mängd referenser som tyder på motsatsen.

Ex. på sunt förnuft:
Nikotin motverkar fetma.
Fetma är kopplad till överdödlighet i många sjukdomar, diabetes mm.
Slutsats nikotin motverkar dessa sjukdomar som är kopplade till fetma.
"ALZHEIMER'S DISEASE IS ASSOCIATED WITH NON-SMOKING"

Om rökare oftare dör av vissa sjukdomar så måste ju ickerökare oftare dö av andra sjukdomar.
(Viktigt att kolla totala livslängden).
Nikotin verkar motverka ALZHEIMER.

Man kan börja undra om inte rökning är nyttigt.
Starka bevis finns för att nikotin inverkar positivt på hjärnan.

WHO-data:
I länder där många röker (brukar tobak%) är livslängden längre. Motsvarar 16 år om det ökar från 0% till 100%. (ca 9.8 år då TBC separeras).. Nikotin verkar motverka TBC. Flerdim. analys tar hänsyn till ekonomi och TBC
http://nymejl.passagen.se/FileCabine...nd@passagen.se

Att hälsofascismen överdriver med skräckpropaganda är uppenbart.
Men jäkligt konstigt att inte fler är klyftiga nog att genomskåda det.

Här en del om ALZHEIMER:
https://www.flashback.org/t2208295

Christer
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2014-02-27 kl. 20:47. Anledning: rättelse
Citera
2014-02-27, 21:08
  #447
Medlem
ChristerNs avatar
Man måste förstå, att i historien brukar det dyka upp diverse småfascister som älskar att uppfatta andra, som inte är helt lika dem själva, som undermänniskor.
De känner sig bättre, genom att tro att andra är uslingar. Tyvärr struntar de värsta små hälsofascisterna med ynglingshjärnor i sanningsidealet.

Men den förnuftige begriper att det finns många rökare, som är kloka, moraliska och har hyggligt IQ.
Då folkhälsoinstitutet, media mm inte angriper svarta, zigenare, tattare mm, så angriper de rökare.
Media verkar inte tillåta vetenskaplig kritik, mot alla vanföreställningar. Det ser ut som kraftig hälsofascism. (Jmf. Umberto Ecos punkter om urfascism).

Man bör respektera att andra har andra åsikter och vill själva välja sin livsstil.
Media borde sluta med skräckpropaganda och överdrifter.

Jag måste acceptera att TS valde "Folk som röker och snusar är mindre intelligenta".
Men jag är irriterad, på den massiva lögnaktiga propagandand mot rökare.
Vi borde även ha tråden: Folk som röker och snusar är mer intelligenta.

för övrigt är det en skitsak som vi diskuterar.

Christer
__________________
Senast redigerad av ChristerN 2014-02-27 kl. 21:10. Anledning: rättelse
Citera
2014-02-28, 22:56
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Man måste förstå, att i historien brukar det dyka upp diverse småfascister som älskar att uppfatta andra, som inte är helt lika dem själva, som undermänniskor.
De känner sig bättre, genom att tro att andra är uslingar. Tyvärr struntar de värsta små hälsofascisterna med ynglingshjärnor i sanningsidealet.

Men den förnuftige begriper att det finns många rökare, som är kloka, moraliska och har hyggligt IQ.
Då folkhälsoinstitutet, media mm inte angriper svarta, zigenare, tattare mm, så angriper de rökare.
Media verkar inte tillåta vetenskaplig kritik, mot alla vanföreställningar. Det ser ut som kraftig hälsofascism. (Jmf. Umberto Ecos punkter om urfascism).

Man bör respektera att andra har andra åsikter och vill själva välja sin livsstil.
Media borde sluta med skräckpropaganda och överdrifter.

Jag måste acceptera att TS valde "Folk som röker och snusar är mindre intelligenta".
Men jag är irriterad, på den massiva lögnaktiga propagandand mot rökare.
Vi borde även ha tråden: Folk som röker och snusar är mer intelligenta.

för övrigt är det en skitsak som vi diskuterar.

Christer


Nu är inte jag TS men att folk skulle vara mindre intelligenta för att de röker eller snusar anser även jag vara patetiskt. Känner många människor som nyttjar tobak vilka är intelligenta och schyssta, men som idag ångrar sitt tobaksmissbruk, hade det varit idag så hade de aldrig börjat. Jag kan ha förståelse för det, att man erkänner sina misstag och lever med misstagen, för det kan aldrig bli som det var innan man började med drogerna.

Det finns folk som röker som jag kan ha respekt för, människor som använder tobak ungefär som alkohol, som tar en cigarett till ölen på helgen eller vid festliga tillfällen, men folk använder ju cigaretterna som nån form av ångestdämpare, då ska man inte röka.

Snälla, jämför inte ett basbehov som vatten med tobak. Tobak kan möjligtvis bli ett basbehov när man är beroende och inte kan sluta men man har själv satt sig i det. Dra inte heller upp massa annat skit om basbehov, som att skulle vi bara se till basbehov så skulle vi alla sitta i enrumslägenheter med simpel dusch och toa istället för lyxvillor med jacuzzis och feta Mercedes på uppfarten.
Citera
2015-02-12, 08:53
  #449
Medlem
Beckisbarnets avatar
Man ska såklart inte generalisera, men visst kan det vara så den som röker hela tiden är nog inte så smart. I vilket fall som helst tror jag att idag att det är de med lägre intellekt eller lägre litterat bildning som fortfarande röker (eller snusar). Idag vet vi hur farligt rökning är och de flesta avstår från att röka eller slutar röka. De som bara snusar kanske är lite mindre korkade. Men, de vuxna som fortfarande går runt och röker... njaä dessa människor tillhör nog inte dem som har de vassaste knivarna i lådan, typ White Trash och dylikt. All respekt, med risk för att verka fördomsfull.
Citera
2015-02-12, 09:19
  #450
Medlem
Köper ju inte teorin ang att rökare har lägre IQ än andra.
Alla har väl beroenden på nåt sätt elr annat.
Varför tar du inte upp alkohol? som glorifieras av samhället som nåt kul pch roligt.
Människor som dricker varje helg så de tappar kontrollen,hamnar i slagsmål,gör dåliga beslut osv,och hur skadligt det är för kroppen vet vi ju alla.
Hela filmer görs baserat på fyllor ibland och hamnar i komedi facket. Sedan ser vi tex någon ta ett bloss cannabis i en film och stämplas direkt som knarkare,även om inget av de 2 är bra så vinner ju tex cannabisen den fighten som mindre dålig.
Min personliga åsikt är att alkohol är bra mycket värre än cigaretter/snus.
Men man får ju tycka som man vill.
Dessutom anser jag att människor blivit för lata av alla sociala medier som matar dem med skit.
Ingen vill lära sig något längre utan det är roliga klipp på tuben som Gäller i de flesta fallen.
Och allt som politiker och media är sant, istället för att göra lite enkel bakgrundskoll själva.
Jag anser att de smarta männinskorna är de som följer sina drömmar,vill lära sig nya saker etc (personlig utveckling)
Sen om personen snusar elr tar en cigg spelar ingen roll.
Citera
2015-02-28, 15:40
  #451
Medlem
proxyLains avatar
Rökning är vanligare bland personer med lägre inkomst än högre inkomst. Det är även vanligare att du börjar röka om du har föräldrar som är rökare. Det finns ju även en koppling mellan utbildning och inkomst. Så sett är det vanligare att personer med lägre utbildning och ev även "mindre intelligenta" personer röker. Jag tvivlar dock på att det har något med IQ att göra.
Citera
2015-03-01, 20:30
  #452
Medlem
Shurikans avatar
Även om en person har A i alla ämnen så kan denne vara fruktansvärt ointelligent. Kom ihåg att intelligens inte har med kunskap att göra, smarthet baseras endast på logik, och logik finns i olika former.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback