Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-18, 22:59
Medlem
Klart att det är tur att träffa 10 cm² från 100 m, även om skickligare spelare gör det oftare är det fortfarande en sällsynt händelse.
Citera
2011-03-19, 22:22
Bannlyst
jag tycker att det är mer tur än skicklighet att det blir en HIO men ju bättre man är desto mindre tur behöver man
Citera
2011-03-20, 09:24
Medlem
Bobbo.s avatar
Ju skickligare du är desto mer tur har du.
Citera
2011-03-20, 11:40
Medlem
Maaans avatar
Min egen HIO var inget annat än tur. Snarare bristen på skills som gjorde det. En toppad boll studsar på en vall en bit bredvid green, studsar in och rullar ner i hålet. Det enda rätta var ju att jag slog åt rätt håll iaf.
Citera
2011-03-20, 12:35
Medlem
Sulan33s avatar
Jag tror nog att det är mycket skicklighet om man är så pass bra så att man skulle kunna spela i klass med denna golfaren. Att sätta tre drives så att bollarna rör varandra är fanimig inte tur.

Men är man inte uppe på den nivån så skulle jag säga att det är tur, och mycket av det inblandat.
Citera
2011-03-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
Jag tror nog att det är mycket skicklighet om man är så pass bra så att man skulle kunna spela i klass med denna golfaren. Att sätta tre drives så att bollarna rör varandra är fanimig inte tur.

Men är man inte uppe på den nivån så skulle jag säga att det är tur, och mycket av det inblandat.

Haha, snygg swing gubben hade!
Citera
2011-03-26, 16:53
Medlem
doughies avatar
Det är mest tur. Att, för en bra spelare få bollen nära är ingen konst. Men för att bollen ska trilla i behövs det mycket tur, den behöver vara så perfekt för att gå i.

Även mindre bra spelare kan slå bra slag men behöver tur för att bollen ska gå in.

Göra albatross är skillz, även fast du även där behöver bra med tur
Citera
2024-09-16, 14:34
Medlem
explorerss avatar
Mycket tur, beroende på vind etc.
Vi satt varsin hole in one i dagens runda
Så det blir att bjuda på middag senare.
Citera
2024-09-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33

Länken funkar inte men jag gissar att det är Moe Norman.

Han gjorde 17 HIO tror jag.
Citera
2024-09-16, 14:43
Medlem
En skicklig spelare som alltid träffar green på korthålen behöver 10% tur för att göra HIO. En mindre skicklig som bara träffar green med 10% av utslagen behöver 90% tur för sin HIO.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in