2011-03-25, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
I Köpenhamn på Istedgades bordeller står alltid massa araber, albaner, polacker och MC-folk som väktare och verkligen kollar att flickorna inte smiter ut. DÄr är det nästan bara negresser från Nigeria och thailändskor. På annat håll i staden finns det många rumänskor och ukrainskor, samt danskor. Men helt klart tror jag att många är slavinnor åt maffian.
Det där är intressant att titta närmare på. Jämför med ett byggprojekt i Sverige. Där har du arbetsledare som ser till att jobbarna verkligen gör vad de skall under sin arbetstid. Att de kommer och börjar kl 07:00 och inte går hem förrän kl 16:00 och däremellan har normala break och att arbetet löper på. Om arbetarna gör sitt jobb och för detta får marknads anpassad lön skulle vi aldrig kalla detta för slav jobb eller hur?
Men hade denna arbetsplats varit annorlunda och istället arbetarna hunsade till 12 timmars arbetsdag men bara lön för 6 timmar och därtill att arbetarna bor i lägenheter ägda av arbetsgivaren som tar ut en hutlös hyra DÅ HADE VI SAGT ATT DETTA ÄR ETT SLAV JOBB ... med rätta
Med detta sagt kan man bara avgöra om dessa Thailändskor och Rumänskor är "slavar" om man känner till deras exakta löne och arbetsförhållande eller hur?
Då till frågan som jag har för jag känner ej till Istedgade i Köpenhamn: Har den danska staten inblick i deras arbetsförhållanden? Betalar dessa prostituerade skatt eller ej. Finns den kontrollen över huvudtaget?