Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Han sade vidare ocks att han trodde att polisen alltjmt betraktade det som polisirt uppklarat nr Kvartoft frgade om fallets cold case-status. Jag har ocks alltid trott att han var skyldig. Lustigt nog vertygad av Gabriel Stenstrms bok om fallet dr han, som jag minns det, frst redovisar fr fallet p ett rimligt objektivt stt fr att sen avsluta med att han personligen trodde Rahman var oskyldig. Den slutsatsen hll jag inte med om efter lsningen. Boken skrevs efter att Joy frislppts s kanske var Stenstrm frgad av det.
Sista dryga minuten i det hr klippet ser man hans kommentarer om fallet:
https://www.youtube.com/watch?v=Yahl...b_channel=GeWe
En tidigare anvndare frgade vad lille Joy dog av; svaret r att hans kropp inte orkade mer 'i sviterna efter en hjrtoperation'.
Det framstlldes som att stackars Joy dog pga av fngelset i Sverige nr han var spelmissbrukare och haschrkare.
Verkar som att mannen med de snlla gonen inte var ltt att ha att gra med. Dick Sundevall kom inte verens med han nr de skulle skriva en bok tillsammans efter friknnandet.
Jag tror Joy hade ett jvla temperament som frvrrades kraftigt av all stress och irritation ver spelandet dr vinster och frluster gick upp och ner.
Sedan r hasch en "ltt" drog rknas det som men den trubbar av knslor hos mnniskan
G.Stenstrm var p den tiden en yngre person som antagligen inte tycker om SD och ville tro att han var oskyldig (vilket fr sna r ltta att intala sig att Joy var eftersom ingen teknisk bevisning mm)