Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-17, 17:16
Medlem
Om jag inte minns fel var en av anledningarna till att han fick resning att de ntligen DNA testade ett hrstr som hittats p det mrdade kvinnan och detta kom inte frm rhaman. Bevislgen mot honom var ytterligt svagt och om jag inte miss fel s sa en av de utredande poliserna att han blev frvnad nr klagaren vckte tal p det underlag som fanns. Det r otroligt att han kunde bli dmd verhuvud taget nmndemn och domare mste ha sovit i rtten.
Citera
2004-09-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Det var bara en skitsak i bevisbrdan mot honom.Sanktionerad?Nr d?

Sanktionera verb - officiellt godknna eller godta.
Han hade garanterat aldrig kt dit om han inte varit "en sn dr pundare".
Citera
2004-09-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Om jag inte minns fel var en av anledningarna till att han fick resning att de ntligen DNA testade ett hrstr som hittats p det mrdade kvinnan och detta kom inte frm rhaman. Bevislgen mot honom var ytterligt svagt och om jag inte miss fel s sa en av de utredande poliserna att han blev frvnad nr klagaren vckte tal p det underlag som fanns. Det r otroligt att han kunde bli dmd verhuvud taget nmndemn och domare mste ha sovit i rtten.
Hrstret kan ha kommit frn lngre tid tillbaka.Den som utfrde ddet knde till offrets tillgngar och mste ha haft regelbunden kontakt med henne.Hur mnga hade det frutom Rahman?
Citera
2004-09-17, 19:23
Medlem
Vem skulle annars ha gjort det...?
Citera
2004-09-17, 19:29
Medlem
stattistiskt r det nogon som knner kringen och ja tror att det kan vara lnsamt att ska en pundande slkting i grranskapet
Citera
2004-09-17, 19:40
Bannlyst
Hursomhelst lr han kunna softa ordentligt nu den kre Joy.
9 miljoner = vad en vrdare inom hemtjnsten (vilket var hans jobb) tjnar p 45 r!

Man kanske skulle se till att bli oskyldigt anklagad ?

(Obs - med detta insinuerar jag INTE att han skulle vara skyldig eller s, om nn nu tror det)
Citera
2004-09-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Hursomhelst lr han kunna softa ordentligt nu den kre Joy.
9 miljoner = vad en vrdare inom hemtjnsten (vilket var hans jobb) tjnar p 45 r!

Man kanske skulle se till att bli oskyldigt anklagad ?

(Obs - med detta insinuerar jag INTE att han skulle vara skyldig eller s, om nn nu tror det)
Ligger nt i det. En fin affr fr en vrdare. Han kom p det enda sttet att bli rik, och lyckades till 110%. Han kan nog f ut ett par miljoner till, med lite tur..
Citera
2004-09-17, 20:54
Medlem
jks avatar
Kan se det framfr mig. Joy sippar p en spliff. Tnker... si och s mnga r i fngelse ger mig 9 miljoner. Hmm... jag gr det.
Citera
2004-09-17, 22:30
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trala-la
Snicke snack, Joy Rahman r inte skyldig. Han borde f mer.

Mjae...visst...han r oskyldig det rder det inga som helst tvivel om anser jag. Men om han r berttigadill s frbannat mycket skadestnd r jag tveksam till dock. Han begrde 18 miljoner och det r han knappast berttigat till. Han satt tta r p kken. S 8 miljoner r vl skligt? Och det har han ju ftt numera.
Citera
2004-09-17, 22:40
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Mjae...visst...han r oskyldig det rder det inga som helst tvivel om anser jag. Men om han r berttigadill s frbannat mycket skadestnd r jag tveksam till dock. Han begrde 18 miljoner och det r han knappast berttigat till. Han satt tta r p kken. S 8 miljoner r vl skligt? Och det har han ju ftt numera.

Hur mycket skulle du vilja ha i skadestnd fr att sitta 8 r oskyldigt dmd?
Sjlv skulle jag vilja ha 40 mille, 5 mille/r, d skulle jag knna mig ngorlunda njd.
Citera
2004-09-17, 22:54
Bannlyst
Vad rknar de skadestnd efter fr kriterier ? Frlorad arbetsinkomst? Psykiskt lidande?

Folk som fr nn anhrig ddad fr vl typ 50 000 spnn eller liknande. Men det r andra sidan inte statens fel
Citera
2004-09-17, 23:12
Medlem
Viktorias avatar
Inga pengar i vrlden kan vl erstta det du gtt miste om ifall du suttit 8 r oskyldigt fngslad, utmlats som mrdare i media samt tvingats genomlida rttegng(ar?) med mera. Har Rahman barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in