Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-01, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, ordet r inte svrbegripligt alls .. dremot r det svrbegripligt vad som i detta fall skall "blindtestas"? Hur? Varfr?

Och eftersom du nu ltsas vara bde insatt i "blindtest" och fallet .. s frklara ...
Fr pedagogikens skull tar jag det stegvis. Knner du till ngot om hur Sparrs test skall ha gtt till.
Citera
2017-07-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Problemet r allts att jag inte kan hitta det. Det r ju du som hvdar att det r faststllt att tygbandet kommer frn grannens julbonad. D r det naturligtvis upp till dig att ocks frklara hur detta har kunnat faststllas.

S vem r nu den hr "Gunnar Sparr"? Jobbade han p SKL?
Nej har r statistiker och professor frn Gteborg. Vrldsledande p mnsteranalyser.
Citera
2017-07-01, 02:18
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Tyvrr s r ditt inlgg rtt s intetsgande och skingrar inte misstanken om att du bara fantiserar. Vi tar det i ordning.

Den personal som utfr den arbetsuppgift du talar om kallas ofta fngvrdare. Iofs vet jag inte om det fn r deras korrekta titel. Vad du var fr du frklara sjlv.
Nej, det har den inte kallas p flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen sjlv eller intagna..
"plit"/"vrdarn" dremot...

Citat:
I den situation du talar om tvivlar jag fortfarande p att du skulle haft tystnadsplikt. Det r upp till dig att styrka din sak. Samt jo genom att du hvdar att han beknde mordet r din eventuella tystnadsplikt definitivt bruten.
Med hnsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har s r dina tvivel mindre betydelsefulla fr mig n grannens lrap nr vinden ligger mot honom...

Citat:
Den personal jag knner till r som sagt fngelseprsten. En man i den positionen har ju dessutom vldigt god insyn i vad bde fngar och vrig personal anser.
Du knner inte till ngon person - mer exakt, men har lst ngonstans om ngon fngelseprst

Nej, en prst har inte mer insyn i ngot mer n det som den intagne vill delge honom ..
Citera
2017-07-01, 02:23
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Fr pedagogikens skull tar jag det stegvis. Knner du till ngot om hur Sparrs test skall ha gtt till.
Lek inte pedagog utan svara p frgorna istllet. S test har inget att gra med ditt krav p "blindtest"

Vad skall blindtestas?
Hur? Varfr?

Du kan inte smita frn ditt okunniga svammel genom att stlla lika osakliga frgor ..

Hemma i kket med mamma och pappa fungerar det skert .. men jag r ingen av dem (helt skert, fr ingen av mina ungar hade trott de skulle komma undan med okunnigt svammel).. och kommer inte leka med dig.. s svara p frgorna istllet.
Citera
2017-07-01, 02:24
Medlem
Citat:
Nej, det har den inte kallas p flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen sjlv eller intagna..
"plit"/"vrdarn" dremot...

Med hnsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har s r dina tvivel mindre betydelsefulla fr mig n grannens lrap nr vinden ligger mot honom...

Du knner inte till ngon person - mer exakt, men har lst ngonstans om ngon fngelseprst

Nej, en prst har inte mer insyn i ngot mer n det som den intagne vill delge honom ..
Jo de kallas ofta s i massmedia. verhuvudtaget s tycker jag ditt frsk att gra en pong av det visar hur svag din argumentationsfrmga r.

Fr vrigt en fngelsprst har allts insyn i vad alla mjliga intagna delger honom. Dessutom har han ju framtrtt med namn. Det kan man inte sga om dig. Varfr skall vi tro p dig menar du.
Senast redigerad av severus 2017-07-01 kl. 02:27.
Citera
2017-07-01, 02:26
Medlem
Citat:
Lek inte pedagog utan svara p frgorna istllet. S test har inget att gra med ditt krav p "blindtest"

Vad skall blindtestas?
Hur? Varfr?

Du kan inte smita frn ditt okunniga svammel genom att stlla lika osakliga frgor ..

Hemma i kket med mamma och pappa fungerar det skert .. men jag r ingen av dem (helt skert, fr ingen av mina ungar hade trott de skulle komma undan med okunnigt svammel).. och kommer inte leka med dig.. s svara p frgorna istllet.
Nix gumman. Skall du diskutera fr du lov att visa p kunskaper. Vet du vad resonemanget om tygremsan handlade om.
Citera
2017-07-01, 02:27
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Jo de kallas ofta s i massmedia. verhuvudtaget s tycker jag ditt frsk att gra en pong av det visar hur svag din argumentationsfrmga r. En fngelsprst har allts insyn i vad alla mjliga intagna delger honom. Dessutom har han ju framtrtt med namn. Det kan man inte sga om dig. Varfr skall vi tro p dig menar du.
Nej, faktiskt inte ens dr - ven om det finns sommarvikarier som vljer den termen ..

En fngelseprst har insyn i det den intagen VILL delge honom, ja .. dremot inget utver det...

Vem har sagt att du skall tro p mig .. vad du tror r liksom inte vrt ens en fis fr mig .. jag har delgett min sikt om JR:s skuld/icke skuld ..

Varfr trodde du att jag vnde mig till dig i det? Hybris?
Citera
2017-07-01, 02:29
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Nix gumman. Skall du diskutera fr du lov att visa p kunskaper. Vet du vad resonemanget om tygremsan handlade om.
Jepp, brja med att "visa kunskap" sjlv.

Vilket blindtest, p vad, hur och varfr?

Bara de frgorna borde bertta fr dig att jag har mer kunskap n du .. framfr allt s berttar ditt tjafs istllet fr svar att det r s ...
Citera
2017-07-01, 02:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, det r nog ingen som frstr vad du menar med "blindtest" i sammanhanget utan du frklarar hur du tnkt dig.
Det 'severus' skriver r inte alls svrt att frst. Ett blindtest skulle i det hr fallet innebra att "Gunnar Sparr" r ovetande om vilka olika mnster han har att gra med. Det handlar allts om att minimera risken fr att psykologiska faktorer, som t.ex. frvntanseffekter, kan stra jmfrelsen. Det hr r inte alls ngot oknt fenomen.

Om "Gunnar Sparr" har varit medveten om vilket mnster kantbanden p grannens julbonad hade, och om vilket mnster det frmodade mordvapnet hade, s kan detta omedvetet ha rkat frmedlas i rapporten.

Jag skulle gissa att experten Gunnar Sparr inte r helt fristende frn polis- och klagarsidan.
Citera
2017-07-01, 02:33
Medlem
Citat:
Nej, faktiskt inte ens dr - ven om det finns sommarvikarier som vljer den termen ..

En fngelseprst har insyn i det den intagen VILL delge honom, ja .. dremot inget utver det...

Vem har sagt att du skall tro p mig .. vad du tror r liksom inte vrt ens en fis fr mig .. jag har delgett min sikt om JR:s skuld/icke skuld ..

Varfr trodde du att jag vnde mig till dig i det? Hybris?
Du rkar ha fel vnnen. En enkel googling ger flera aktuella trffar p ordet. Inte fr att det har ngon betydelse.

Fngelseprsten har allts insyn i vad ett stort antal personer delger honom. Inte bara vad en person psttt.

Sedan var det liksom inte din sikt om hans skuld det gllde. Det var dina spnnande pstenden om att du satt p insidesinfo.
Citera
2017-07-01, 02:42
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Du rkar ha fel vnnen. En enkel googling ger flera aktuella trffar p ordet. Inte fr att det har ngon betydelse.
Jag har inte bett om enkel googling p ordet - jag vet vad blindtest innebr ..
Jag vill veta
Vad,
Hur
Varfr

I detta fall .. eftersom du hvdar att det borde gjorts....

Citat:
Fngelseprsten har allts insyn i vad ett stort antal personer delger honom. Inte bara vad en person psttt.
Det har skvallertanten som bor nstgrds ocks .. menar du att en fngelseprst utgr frn skvaller?

Citat:
Sedan var det liksom inte din sikt om hans skuld det gllde. Det var dina spnnande pstenden om att du satt p insidesinfo.
Jag sitter ju p info som jag och andra vet stmmer .. s ditt problem?
Citera
2017-07-01, 02:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag sitter ju p info som jag och andra vet stmmer .. s ditt problem?
Det r ju helt uppenbart att du ljuger. Det r vl snarare ditt eget problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in