Citat:
Ursprungligen postat av
severus
Tyvrr s r ditt inlgg rtt s intetsgande och skingrar inte misstanken om att du bara fantiserar. Vi tar det i ordning.
Den personal som utfr den arbetsuppgift du talar om kallas ofta fngvrdare. Iofs vet jag inte om det fn r deras korrekta titel. Vad du var fr du frklara sjlv.
Nej, det har den inte kallas p flertalet decennier - vare sig av yrkesgruppen sjlv eller intagna..
"plit"/"vrdarn" dremot...
Citat:
I den situation du talar om tvivlar jag fortfarande p att du skulle haft tystnadsplikt. Det r upp till dig att styrka din sak. Samt jo genom att du hvdar att han beknde mordet r din eventuella tystnadsplikt definitivt bruten.
Med hnsyn till din okunskap om vilken titel vi ens har s r dina tvivel mindre betydelsefulla fr mig n grannens lrap nr vinden ligger mot honom...
Citat:
Den personal jag knner till r som sagt fngelseprsten. En man i den positionen har ju dessutom vldigt god insyn i vad bde fngar och vrig personal anser.
Du knner inte till ngon person - mer exakt, men har lst ngonstans om ngon fngelseprst
Nej, en prst har inte mer insyn i ngot mer n det som den intagne vill delge honom ..