Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ja om Joy Rahman var skyldig eller oskyldig r svrt att veta, men att han fick resning var konstigt nd.
Tredje statsmakten
Citera
2024-07-16, 02:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Bara pga att Rahman en gng flldes fr mord p MP s r han frsts den troligaste grningsmannen! Heureka - samma gller andra offrade, i smb med rttsvsendets fatala klanterier, ssom tv smknattar i Arvika, seriemrdande Qvick och (nnu tidigare) tv styckmrdande lkare i Sthlm.
Var bor sanningen??

Du kan inte blanda ihop helt ovidkommande fall med fallet Joy Rahman. Bra frsk men platt fall.

Det mesta pekar p att han var GM nr det gller den ldre kvinnan i Stra.
Citera
2024-07-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det mesta pekar p att han var GM nr det gller den ldre kvinnan i Stra.
Korrekt. Ja allt faktiskt pekar p det bde juridiskt och "icke juridiskt". Indiciekedjan r/var fr stark
Citera
2024-07-17, 18:27
Medlem
James.Fjongs avatar
Bara i Sverige som man kan mrda fr att sedan f resning och ett flskigt skadestnd.
Karma nd att den gode Rahman dog i ett annat fngelse.
Blev han inte ihjlslagen av en annan fnge?
Citera
2024-07-18, 22:31
Medlem
Nr man tittar p Veckans Brott om fallet s mrker man att programledaren hade vntat sig GW lite mer i den "officiella"riktningen att han var oskyldig istllet sa GW "hur kunde han f resning verhuvudtaget nr inget nytt framkom??" han fljde inte hennes linje
Citera
2024-07-19, 00:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nr man tittar p Veckans Brott om fallet s mrker man att programledaren hade vntat sig GW lite mer i den "officiella"riktningen att han var oskyldig istllet sa GW "hur kunde han f resning verhuvudtaget nr inget nytt framkom??" han fljde inte hennes linje

Han sade vidare ocks att han trodde att polisen alltjmt betraktade det som polisirt uppklarat nr Kvartoft frgade om fallets cold case-status. Jag har ocks alltid trott att han var skyldig. Lustigt nog vertygad av Gabriel Stenstrms bok om fallet dr han, som jag minns det, frst redovisar fr fallet p ett rimligt objektivt stt fr att sen avsluta med att han personligen trodde Rahman var oskyldig. Den slutsatsen hll jag inte med om efter lsningen. Boken skrevs efter att Joy frislppts s kanske var Stenstrm frgad av det.

Sista dryga minuten i det hr klippet ser man hans kommentarer om fallet:

https://www.youtube.com/watch?v=Yahl...b_channel=GeWe

En tidigare anvndare frgade vad lille Joy dog av; svaret r att hans kropp inte orkade mer 'i sviterna efter en hjrtoperation'.
Senast redigerad av snillet_1 2024-07-19 kl. 00:53.
Citera
2024-07-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han sade vidare ocks att han trodde att polisen alltjmt betraktade det som polisirt uppklarat nr Kvartoft frgade om fallets cold case-status. Jag har ocks alltid trott att han var skyldig. Lustigt nog vertygad av Gabriel Stenstrms bok om fallet dr han, som jag minns det, frst redovisar fr fallet p ett rimligt objektivt stt fr att sen avsluta med att han personligen trodde Rahman var oskyldig. Den slutsatsen hll jag inte med om efter lsningen. Boken skrevs efter att Joy frislppts s kanske var Stenstrm frgad av det.

Sista dryga minuten i det hr klippet ser man hans kommentarer om fallet:

https://www.youtube.com/watch?v=Yahl...b_channel=GeWe

En tidigare anvndare frgade vad lille Joy dog av; svaret r att hans kropp inte orkade mer 'i sviterna efter en hjrtoperation'.
Det framstlldes som att stackars Joy dog pga av fngelset i Sverige nr han var spelmissbrukare och haschrkare.

Verkar som att mannen med de snlla gonen inte var ltt att ha att gra med. Dick Sundevall kom inte verens med han nr de skulle skriva en bok tillsammans efter friknnandet.

Jag tror Joy hade ett jvla temperament som frvrrades kraftigt av all stress och irritation ver spelandet dr vinster och frluster gick upp och ner.

Sedan r hasch en "ltt" drog rknas det som men den trubbar av knslor hos mnniskan

G.Stenstrm var p den tiden en yngre person som antagligen inte tycker om SD och ville tro att han var oskyldig (vilket fr sna r ltta att intala sig att Joy var eftersom ingen teknisk bevisning mm)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in