Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-12, 12:28
Medlem
ka48s avatar
Ni som får injektioner, hur ofta fick ni under uppstartsfasen.
Var nyligen och fick min andra och när jag loggar in och kollar min behandlingsplan så ligger alla kommande injektioner fram till november nästa år med endast 7 veckors intervall.

Känns väldigt tätt inpå när man läser om andra personers intervall.

Eller är detta något som kommer justeras efter att de har kontrollerat testonivåerna vid halvårskollen?
Citera
2024-12-12, 16:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka48
Var nyligen och fick min andra och när jag loggar in och kollar min behandlingsplan så ligger alla kommande injektioner fram till november nästa år med endast 7 veckors intervall.

Eller är detta något som kommer justeras efter att de har kontrollerat testonivåerna vid halvårskollen?

Jag har sju veckors intervaller, det har jag haft i åratal, det är ingenting konstigt med det, läkaren kan justera det under resans gång beroende på dina värden.
Citera
2024-12-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka48

Bara bra, var nöjd✌🏻
Citera
2024-12-13, 11:10
Medlem
Har snart blodprov för min trt via vården och tog ett privat test innan för att se vad det ligger på, efter 6 pump tostrex och efter 3 timmar ligger mitt s-testosteron på 120! Hur i helvete är det möjligt?
Senast redigerad av Jannesvanberg 2024-12-13 kl. 11:12.
Citera
2024-12-14, 11:28
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Har snart blodprov för min trt via vården och tog ett privat test innan för att se vad det ligger på, efter 6 pump tostrex och efter 3 timmar ligger mitt s-testosteron på 120! Hur i helvete är det möjligt?

Smörjer du på armar eller mage?
När jag smörde på armar så fick jag 78 en gång och 18 gången efter så det blev förmodligen kontaminerat.
Citera
2024-12-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
När jag smörde på armar så fick jag 78 en gång och 18 gången efter så det blev förmodligen kontaminerat.

Axlar kör jag
Citera
2024-12-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower

Kan du utveckla det där? Vadå kontaminerat? När du fick 18 smörjde du på annat ställe? Var det samma dos?
Citera
2024-12-16, 09:08
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Kan du utveckla det där? Vadå kontaminerat? När du fick 18 smörjde du på annat ställe? Var det samma dos?

Smörjde på armarnar då. Samma dos, men förmodligen så kom det gel/kladd närmare sticket.
Och provet blir felaktigt jättehögt.
Citera
2024-12-18, 02:43
Medlem
Jag har några frågor angående nebido via rewell. Om man väljer att börja med det tar det då 6 månader innan man kan justera dos om det behövs? Det är vad läkaren sa vid mitt första möte.

Hur fungerar det också med blodproven för att mäta nivåerna? Tar man det emellan doseringarna? Typ om dosering är var 8onde vecka så mäter man på den 4:e veckan?

Om jag märker att effekten börjar sjunka efter 6 veckor, kan man då få injektionen var 6:e vecka istället för var 10onde?

+ behöver man betala för nebido utöver den extra kostnaden för behandlingsplanen? Eller ingår det i de extra 200:- man behöver lägga?
Senast redigerad av LaughingMan33 2024-12-18 kl. 02:59.
Citera
Igår, 19:23
Medlem
Var gör man billigast eller bäst blodprov för testosteronnivåer? Testet behöver ej ha hög övre spann, för vill göra regelbundna tester under+efter pct för att se vad som sker med mina nivåer.

Werlabs tar en femhundring för att basic testosterontest. Någon som har bättre tips?
Citera
Igår, 19:59
Medlem
ka48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Var gör man billigast eller bäst blodprov för testosteronnivåer? Testet behöver ej ha hög övre spann, för vill göra regelbundna tester under+efter pct för att se vad som sker med mina nivåer.

Werlabs tar en femhundring för att basic testosterontest. Någon som har bättre tips?

https://www.testmottagningen.se/test...r/testosteron/

179kr just nu, 239 i vanliga fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in