• 4
  • 5
2019-12-29, 00:37
Medlem
Vet inte om jag hller med dig. Var en ganska allmnt hllen doku, dr jag tyckte Jan Guillou mest verkade breda ut sig p en liten faktabakgrund. Han gissade mest tyckte jag. Pratar nu om dokumentren frn annandagen. Tycker faktiskt hennes beteende och resande var mrkligt och jag frstr varfr det vckte misstanke. Var hon oskyldig? Omjligt att sga utan klargrande dokument frn nr det begav sig.
Citera
2019-12-29, 00:39
Medlem
[quote=xvaganza100|60333386]Ls mina tidigare inlgg i mnet. Sammanfattning: Lannby var den viktigaste agenten under kriget. Horney var dremot en flopp. Om den senare har det gjorts en teveserie. Hennes ttlingar r lika tragikomiska som henne sjlv. Knullar nazister och pedofiler. Kan inte bli bttre. Men vem r frvnad?[/QUOTE
r du dansk? Drfr du verkar s arg p Jane Horney och hennes slkt. Vem r peddoslkten?
Citera
2022-08-27, 07:18
Medlem
Kvinnorna i slkten verkar dras till tragiska kufar.
Citera
2022-08-27, 15:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tv kvinnor frn slkten Horney blev mrdade.

Citat:
Ursprungligen postat av skyisnotlimit
Kvinnorna i slkten verkar dras till tragiska kufar.

S verkar det ha varit i tminstone tv fall.

Frn SVENSKA MORDFALL citat:

"1 december 1975. Pia Horney (1957.10.15) strps till dds i en lgenhet p Ringvgen i Stockholm. Pias 18-rige pojkvn greps misstnkt fr ddet."
Citera
2024-04-26, 01:00
Medlem
kramdjurs avatar
Min morfar samlade p tidningsurklipp om Jane Horney och jag har nu scannat dem fr att gra de tillgngliga t den som r intresserad, det r 18 A4 sidor med uppklistrade urklipp frn 1970 och 1980-talet:
https://delafil.se/5ed9d230a3e8d3bb/jane_horney.pdf

Min morfar jobbade p C-byrn under andra vrldskriget och min mamma har berttat att han knde Jane och brevvxlade med henne. Jag har dock inte funnit ngot material i den riktningen och tyvrr lever inte han och mamma lngre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in