• 1
  • 2
2011-04-06, 14:00
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowtunerz
Är det jag som är efter och inte märker att denna tråd är lite "out of date"? xP

den är ju bara drygt två dagar gammal? wootwoot
Citera
2011-04-06, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
den är ju bara drygt två dagar gammal? wootwoot

Hahahahahahahaha. Fan va jag garva ihjäl mig! Snacka om pinsamt :P ... Måste fan vart så jävla trött igår så att siffrorna började ljuga för mig xP

*Klantarsle* xP
Citera
2011-04-07, 19:00
Medlem
Kör Cubase och styr bara dina virtuella instrument via MIDI. Tycker personligen Cubase var sjukt mycket lättare att lära sig än FL Studio, som jag använt rätt mycket och förstår fortfarande inte ett skit, helt värdelöst gränssnitt. Cubase kändes behagligt efter någon timme i studion om jag minns rätt, då det var x antal år sedan jag började använda mig av detta.
Citera
2011-04-07, 20:42
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maik-
Kör Cubase och styr bara dina virtuella instrument via MIDI. Tycker personligen Cubase var sjukt mycket lättare att lära sig än FL Studio, som jag använt rätt mycket och förstår fortfarande inte ett skit, helt värdelöst gränssnitt. Cubase kändes behagligt efter någon timme i studion om jag minns rätt, då det var x antal år sedan jag började använda mig av detta.

Jo men jag kan cubase sen jag tidigare då jag spelade in mycket gitarr, bas och liknande musik, men nu förstår jag dock inte hur jag ska kunna göra beat i det programmet då jag inte har någon midi-synth eller liknande.
Citera
2011-04-07, 21:42
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Jo men jag kan cubase sen jag tidigare då jag spelade in mycket gitarr, bas och liknande musik, men nu förstår jag dock inte hur jag ska kunna göra beat i det programmet då jag inte har någon midi-synth eller liknande.

Du gör ju beats i vst-synthar inuti pianorollen i cubase. Med musen.
Citera
2011-04-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling

Du behöver inte någon midi-klaviatur för att göra beats.
Du gör ett instrumenttrack och väljer någon VST du vill använda och sen är det bara att klicka ut hur ditt virtuella instrument ska spela.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in