2011-04-05, 17:45
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Hej, tnkte gra en pipa, den ska anvndas till tobak
kan ngon gen en detaljerad beskrivning? kanske en blid eller liknande p konstruktionen. (Helst detaljerad)

flytta om trden ligger fel, fr jag tyckte den passa hr. :P
Citera
2011-04-08, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
Hej, tnkte gra en pipa, den ska anvndas till tobak
kan ngon gen en detaljerad beskrivning? kanske en blid eller liknande p konstruktionen. (Helst detaljerad)

flytta om trden ligger fel, fr jag tyckte den passa hr. :P

Konstruktionen fr du komma p sjlv. Det kommer nr man pillar med pipan. Men krsbr, pron eller ppeltrd funkar perfekt. Skaft kan du gra av rosenbuske. Enkelt att f ett bra hl i det eftersom det r s mjukt. Och det r lika enkelt att forma det s lnge det r riktigt bltt nr du gr det. Stt i spikar i en planka och surra skaftet hur du nu vill ha det. Se till att skaftet har torkat ordentligt innan du borrar hlet fr det i koppen eftersom det krymper ganska mycket. Smakar finfint
Citera
2011-04-08, 19:11
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMEKK
Konstruktionen fr du komma p sjlv. Det kommer nr man pillar med pipan. Men krsbr, pron eller ppeltrd funkar perfekt. Skaft kan du gra av rosenbuske. Enkelt att f ett bra hl i det eftersom det r s mjukt. Och det r lika enkelt att forma det s lnge det r riktigt bltt nr du gr det. Stt i spikar i en planka och surra skaftet hur du nu vill ha det. Se till att skaftet har torkat ordentligt innan du borrar hlet fr det i koppen eftersom det krymper ganska mycket. Smakar finfint

Tack!
Citera
2011-04-09, 01:08
Medlem
bluemoons avatar
Trden passar nog bttre i droger eftersom du verkar lite p det hllet nr man frsker lsa vad du skrivet
Citera
2011-04-09, 01:39
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluemoon
Trden passar nog bttre i droger eftersom du verkar lite p det hllet nr man frsker lsa vad du skrivet

Hahah. ska jobba i danmark till sommaren s det kanske rks ngot annat med
Citera
2011-04-09, 01:51
Medlem
Synas avatar
Nr jag har varit i behov an en pipa har det hnt att man meckat en av en PET-flaska. Gogla PET-flaska och pipa s fr du en bra beskrivning
Citera
2011-04-09, 02:22
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syna
Nr jag har varit i behov an en pipa har det hnt att man meckat en av en PET-flaska. Gogla PET-flaska och pipa s fr du en bra beskrivning

Tack, har gjort en i nya (lite anvnda) hydralik kopplingar riktigt fin, men r p tvtt just nu. ligger i avfettning :P
Citera
2011-04-09, 02:32
Medlem
Synas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
Tack, har gjort en i nya (lite anvnda) hydralik kopplingar riktigt fin, men r p tvtt just nu. ligger i avfettning :P

No pleasure! Funkar ven bra med pantburk
Citera
2011-04-09, 03:19
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syna
No pleasure! Funkar ven bra med pantburk

de f jag testa :P
Citera
2014-01-25, 15:53
Medlem
cc_zeros avatar
Finns det ngon affr i huvudstaden, alternativt svensk hemsida, som sljer pipbyggarset med skaft och rot?
Citera
2014-01-25, 18:41
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Finns det ngon affr i huvudstaden, alternativt svensk hemsida, som sljer pipbyggarset med skaft och rot?

http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=382
Citera
2014-01-26, 12:24
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
http://www.gotteftermaten.se/kategori.asp?id=382

Tack s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera