2011-04-07, 16:35
Medlem
mr.pungs avatar
Hej flashback !

Det är så här att jag är medlem i ett väldigt seriöst band som letar efter en sångerska med samma ambitionsnivå. Vi har börjat sätta upp lappar på musikskolor bland annat för att hitta rätt sångerska, men även om vi inte försökt någon längre tid så känns det lite trögt.

Jag vänder mig till er flashbackvänner här för att se om ni eventuellt har några tips, vilka det än må vara? Finns det några internetforum eller liknande kanske där man kan networka med musikfolk för just detta ändamål? Eller finns det kanske rent utav någon här med en ordentlig sångröst och motivation att sikta mot toppen (isåfall PM:a)?
Citera
2011-04-07, 16:52
Medlem
forum.studio.se vore väl en bra plats att annonsera lite!
Citera
2011-04-07, 17:37
Medlem
på forum studio råder konstant korvkalas, sångerskor är nog inte jättelätt att hitta där! Musikaffärer kanske kan vara värt att ha, prata med kompisar om de eventuellt känner någon, kör en statusuppdatering på facebook, vad som helst
Citera
2011-04-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
på forum studio råder konstant korvkalas, sångerskor är nog inte jättelätt att hitta där! Musikaffärer kanske kan vara värt att ha, prata med kompisar om de eventuellt känner någon, kör en statusuppdatering på facebook, vad som helst

Håller med om det, men finns sjukt mycket seriösa människor där. Med lite tur och om man visar upp vad bandet levererar så kan man nog hitta någon som känner någon etc.
Citera
2011-04-07, 23:16
Medlem
Emhs avatar
http://www.bandfinder.se/ ?
Citera
2011-04-08, 16:41
Medlem
mr.pungs avatar
Tack för svaren, blir till att fiska runt lite på de där forumen, kan ju knappast skada.
Citera
2011-05-03, 19:30
Medlem
fumdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Hej flashback !

Det är så här att jag är medlem i ett väldigt seriöst band som letar efter en sångerska med samma ambitionsnivå. Vi har börjat sätta upp lappar på musikskolor bland annat för att hitta rätt sångerska, men även om vi inte försökt någon längre tid så känns det lite trögt.

Jag vänder mig till er flashbackvänner här för att se om ni eventuellt har några tips, vilka det än må vara? Finns det några internetforum eller liknande kanske där man kan networka med musikfolk för just detta ändamål? Eller finns det kanske rent utav någon här med en ordentlig sångröst och motivation att sikta mot toppen (isåfall PM:a)?

Vilken genre spelar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in