2011-04-08, 18:13
Medlem
Czarens avatar
Hej!
Som det ser ut nu så har mitt band och jag nyss skaffat oss en egen replokal som måste inredas med förstärkare och diverse skit.
Fram tills nu har jag använt en Hiwatt Maxwatt 50w för hemmabruk och jag gillar den även om det är en budgetmodell.
Däremot så tycker jag själv att jag måste fixa en större stärkare och siktar på att använda en Sunn model-T om ca 1-2 år men tills dess måste jag byta upp mig till en stärkare på runt 100w för runt 10000kr.

Jag har siktat in mig lite på en Fender Twin reverb men jag är öppen för andra märken, det enda kravet som ställs är att det måste vara MYCKET strängseparation och rent "gammalt" ljud (det får gärna vara "dammigt" men inte grötigt).

Utrustning jag använder är:
Gitarr: Fender Mustang från 82 & ibland en hemmabyggd Telecaster med Sitar-stall
FX: Marshall Bluesbreaker, Mxr Carbon Copy, hemmabygd Tremolo, Sovtek Big Muff pi & en electro harmnoix Cathedral stereo reverb.

Vi spelar Doom/Drone/Country
Citera
2011-04-08, 22:55
Medlem
simon4tws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Hej!
Som det ser ut nu så har mitt band och jag nyss skaffat oss en egen replokal som måste inredas med förstärkare och diverse skit.
Fram tills nu har jag använt en Hiwatt Maxwatt 50w för hemmabruk och jag gillar den även om det är en budgetmodell.
Däremot så tycker jag själv att jag måste fixa en större stärkare och siktar på att använda en Sunn model-T om ca 1-2 år men tills dess måste jag byta upp mig till en stärkare på runt 100w för runt 10000kr.

Jag har siktat in mig lite på en Fender Twin reverb men jag är öppen för andra märken, det enda kravet som ställs är att det måste vara MYCKET strängseparation och rent "gammalt" ljud (det får gärna vara "dammigt" men inte grötigt).

Utrustning jag använder är:
Gitarr: Fender Mustang från 82 & ibland en hemmabyggd Telecaster med Sitar-stall
FX: Marshall Bluesbreaker, Mxr Carbon Copy, hemmabygd Tremolo, Sovtek Big Muff pi & en electro harmnoix Cathedral stereo reverb.

Vi spelar Doom/Drone/Country
Något från Vox AC-serie skulle nog inte vara helt fel! Lyssna på detta: http://www.youtube.com/watch?v=XX2UjVPfPIY

Visserligen bara 15 Watt, men deras större modeller låter nog likadant kan jag tänka mig. Har aldrig spelat på en själv.

Annars låter en dyrare Fenderstärkare som ett bra val.
Citera
2011-04-18, 11:19
Medlem
shoobess avatar
Kanske lite efter
men man tycker ju att du ska få tag på en sunn model T för 10 000kr (kanske inte i sverige dock, men kolla ebay)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in