Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Blev husägare för ett par månader sen och fick nu min första faktura för en hel månad.

Elnätsavgiften och överföringsavgiften var på 1300 kr till Eon och 400kr till elbolaget för förbrukad energi.

Jag blev så förvånad över hur det kunde vara så dyrt men också kring allt fokus om att köra timpriser etc.

Varför så mycket fokus på vilket elbolag, timpris eller fastpris etc när 1300 kr av 1700 kr är pengar som jag inte kan påverka överhuvudtaget?

Nu har jag inte fått uppleva någon kall vinter ännu, kommer förmodligen resonera annorlunda då, men är det här med elen ett skämt eller?

Som du skriver så verkar ju det där vara en sk. sommarfaktura. Jag har haft ca. 500kr för elavtalskostnaden i nån månad nu men på vintern har jag haft 3000-4000kr (område 2).
Vänta tills vinterfakturorna dimper ner så kanske du som sagt reagerar annorlunda.

Men ja, elnätskostnaderna är löjligt höga..
Citera
2024-09-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfrunner
Som du skriver så verkar ju det där vara en sk. sommarfaktura. Jag har haft ca. 500kr för elavtalskostnaden i nån månad nu men på vintern har jag haft 3000-4000kr (område 2).
Vänta tills vinterfakturorna dimper ner så kanske du som sagt reagerar annorlunda.

Men ja, elnätskostnaderna är löjligt höga..

Börjar se skillnader redan nu (Område 4)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in