Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-09, 12:35
  #1
Medlem
STAEDTLERs avatar
För ett tag sedan blev jag rekommenderad en serie av en bekant som jag inte längre har kontakt med. Tiden har gått och jag har helt glömt bort vad serien hette. Jag minns dock att jag googlade på den medan jag fortfarande mindes och att det på omslaget fanns en äldre man ritad i lila, rökandes pipa.

Jag kan gissa att serien är relativt populär och riktad mot en lite äldre målgrupp.

Killen som rekommenderade den var ett stort Scott Pilgrim-fan, om det kan hjälpa.

Någon som kan fundera ut vilken serie det rör sig om?
Citera
2011-04-09, 13:01
  #2
Medlem
Papaj @ google?
Citera
2011-04-26, 21:03
  #3
Medlem
ber89luts avatar
Kanske något av Seth? Han brukar väl göra serier i en färg; rött, blått och säkert lila. Gamla gubbtjuvar som röker … cigg oftast … kan väl – om inte annat – vara något att rekommendera.
Citera
2011-06-02, 14:03
  #4
Medlem
STAEDTLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ber89lut
Kanske något av Seth? Han brukar väl göra serier i en färg; rött, blått och säkert lila. Gamla gubbtjuvar som röker … cigg oftast … kan väl – om inte annat – vara något att rekommendera.

Tack för tipset! It's a Good Life If You Don't Weaken ligger nu i min adlibriskundkorg : )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback