Svara
2011-04-09, 23:33
Medlem
Cellulosas avatar
Jag och en vän(vi kan halla denne för K) hade precis köpt vårat första egna röka(grönt) och eftersom vi är rätt oerfarna gissade vi mest på hur mycket vi skulle behöva röka. Vet inte riktigt om det var mycket eller lite, men gräs"klumpen" som vi delade var väl ungefär lika stor som en ärta om det säger er något.

Nåväl, vi meckade och fixade middag för att sedan slå oss ned och dela på joppen. Det tog inte länge innan vi började bli lite fnissiga, men efter det åkte det bara utför. Vi tar oss mirakulöst in igen till våra 2 kompisar som höll sig till alkohol. Jag bestämmer mig för att lägga mig ner på soffan och börjar redan nu försvinna väldigt långt bort. K som också har rökt hamnar på golvet och ligger och skrattar för sig själv, oförmögen att sluta.

Det är nu jag försvinner bort till en helt vrickad värld där jag ser hur allt spelas upp framför mig i som en biograf. Istället för en hel film är det som bilder tagna från olika scener i filmen. Bilderna spelas upp framför mig allt snabbare och snabbare. Det är jag som bestämmer vad som ska hända i "filmen" och vad jag än tänker på blir efter ett tag en ny scen. Tillslut kan jag inte hålla koll på bilderna för det går för fort och då hör jag en öronbedövande smäll i bakhuvudet och vaknar upp med ett högt "WAIT!". Det blir knäpptyst runtomkring och alla tittar frågande på mig.

Skakad frågar jag vad klockan är och det visar sig att jag bara varit borta i ~3 minuter. Jag kan inte sluta skaka och är övertygad om att jag fått en stroke och står på tröskeln till min död. Börjar inse att jag inte fått en stroke, utan smällen var bara en del av min däckning/avsvimning/dröm/vad det nu var. Jag blir lite nojig då jag inte känner igen min röst, får känslan av att jag måste gå igenom alla mina minnen för att faktiskt minnas dem. Jag upptäcker att jag inte riktigt minns hur jag ser ut så jag måste rusa in på toaletten för att se efter hur jag ser ut. Efter ett tag lugnar jag ner mig. K börjar må illa och rusar därför till toaletten för att spy. Som emetofob ville jag bara ut så fort som möjligt och springer ut medan min vän sitter med huvudet i toaskålen. Allt börjar klarna mer och jag inser att det är jag som bestämmer vad som ska hända här näst och jag är den enda som kan bestämma vad som kommer att hända. Så jag följer något som jag döpt till "Den röda tråden" och allt börjar bli mer och mer klart och bilderna som tidigare flimrade framför mina ögon i biografen börjar gå allt saktare och i en mer normaltakt. Tillslut tar jag mig in igen, dricker lite vatten och lägger mig ner på soffan.

På soffan börjar jag försöka samla mina tankar då det känns som om jag är på gränsen till att bli galen. Jag gör mitt bästa i att alltid vara så positiv som möjligt i mina tankar för det känns som att om jag inte var positiv så skulle allt gå och helvete.

Ligger och skakar av köld en stund och ber en av mina kompisar att hämta en filt till mig då mina ben skakade på tok för mycket för att kunna ta mig någonstans. Efter en stund får jag en filt över mig och börjar fokusera på att somna för att sova av mig ruset.

Här hamnar jag åter i den speciella världen då jag inte märker att jag sover(eller när jag somnade) utan hade en väääääldigt realistisk dröm. Återigen börjar mina tankar att gå i en otroligt fart och det enda som får mig känna säkerhet i att jag inte spolar fram tiden är mina vänners röster i bakgrunden som går i normal takt. De spelar något kortspel och medan jag ligger där försöker jag för mitt inre se hur de lägger ut korten. Fick nu något var jag tror är en utanför-kroppen-upplevelse i min dröm och bestämmer mig för att ta kontakt med K som ligger däckad inne i badrummet. Jag flyger över med min själv i luftrummen mellan K och mig och börjar ropa på Ks själ. Tillslut dyker Ks själ upp och vi delar hastigt upplevelser och kommer fram till att vi genomgått i princip samma sak. Ofta medan våra själar hänger där i luften och samtalar brukade Ks själ försvinna in tillbaka i badrummet då Ks tankar svävade in på annat, men då ropade jag tillbaka själen och fick K att fokusera igen. Iaf bad jag K ropa eller göra ett högt ljud så att jag vet att vi faktiskt utövar telepati(eller något), men K säger att det skulle vara så pinsamt och därför vägrar ropa. Säger då att K kan sparka på dörren. Manar på K så gott jag kan och tillslut hör jag hur det sparkas på dörren. Jag jublar för mig själv och återvänder till min kropp i triumf.

Börjar klarna till allt mer och mer. Går upp, dricker lite till för munnen känns som en öken. Försöker utan att lyckas förklara för mina kompisar vad som hände, men jag blir lätt så ofokuserad att detta är omöjligt. Knackar på den låsta badrmsdörren där K ligger och frågar hur det är. K öppnar, är omtumlad, men vid sina sinnen fulla bruk(nästan iaf). Jag andas lättat ut och vi börjar prata om vad vi upplevt. Visar sig att vi båda haft samma sorts känslor och liknande uppleverser under våra äventyr och jag dubbelcheckar med K om denne hade sparkat på dörren. K säger ja och sa att dennes ben hade börjat rycka utan anledning och att det inte gick att stoppa. Berättade om vår själakonversation och båda blir helt fascinerade. Jag är numera övertygad om att telepati fungerar.

Tiden går och vi börjar båda lugna ner oss och blir klarare i tankarna. Nu känns det mer som vi föreställde oss att det skulle kännas efter det att man har rökt och vi konstaterar att vi hade rökt föööööör, för mycket. Så vi går in till Ks rum och lyssnar på lite musik medan vi fortsätter att prata om vad som hade hänt. Efter ett tag frågar vi våra andra kompisar hur länge vi varit borta och de svarar att det varade i runt 2 timmar. Helt sjukt med tanke på att allt gick så fort.
Vi satte på en film. K somnade och jag var så inne i mina egna tankar så att jag missade hela filmen.

Det här är inte ens hälften av vad som har hänt, men jag är fortfarande helt omtumlad. Hela "bortaperioden" var kantad av overklighetskänslor och obehag eftersom man då och då kom tillbaka till sitt normala jag och undrade när det skulle ta slut och bli som vanligt igen. Nu sitter jag här och undrar vad tusan som hände. Aldrig hade vi tänkt att det här skulle hända.
Ursäkta eventuella stavfel och upprepade ord. Är inte riktigt 100% ännu.

Båda står vi nu frågande och undrar; Vad fan hände?!
Citera
2011-04-09, 23:35
Medlem
goin-xxxls avatar
läste endast hur mycket ni rökte och det var inte mycket .
Citera
2011-04-09, 23:38
Medlem
Cellulosas avatar
Det tyckte inte vi heller, därför vi är så pass fundersamma över vad som hände.
Citera
2011-04-10, 02:13
Medlem
slipbacks avatar
Röker man inte ofta är det mycket,ni underskattar det för mycket
Citera
2011-04-10, 09:58
Medlem
Cellulosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipback
Röker man inte ofta är det mycket,ni underskattar det för mycket
Antagligen. Vaknade upp och kände att jag minns knappt vad som hände igår. Tur att jag skrev upp det, annars skulle det mesta vara borta i glömskan.

Pratade med K och det var visst mer än en "ärta" som vi rökte. Vi har kommit fram till att det antagligen var en sjujävla snedtripp, men är fortfarande förundrade över att vi upplevde samma sorts saker utan att ens vara i närheten av varandra.

Båda ångrar absolut inte att det hände, men är överrens om att vi aldrig vill uppleva detta igen. Kommer nog dröja ett bra tag innan vi röker igen.
Citera
2011-04-10, 17:12
Medlem
Låter nästan på snudd av en obehaglig lågdos av psykadeliker, men ni visade väll inte cb nog med respekt.
Nästa gång du röker, ta ett bloss, vänta 5-15 minuter för att invänta effekt, och fortsätt så tills du är nöjd med ruset. Lär dig att bara glida med ruset istället för att kämpa emot det, efter några gånger kan du röka mer och bli ännu flummigare.
Citera
2011-04-10, 18:06
Medlem
Cellulosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Låter nästan på snudd av en obehaglig lågdos av psykadeliker, men ni visade väll inte cb nog med respekt.
Nästa gång du röker, ta ett bloss, vänta 5-15 minuter för att invänta effekt, och fortsätt så tills du är nöjd med ruset. Lär dig att bara glida med ruset istället för att kämpa emot det, efter några gånger kan du röka mer och bli ännu flummigare.

Du har nog helt rätt, vi trodde liksom inte att det här skulle kunna hända. Vi rökte för fort också och hann aldrig känna av när det var nog. När det väl kändes att man hade fått för mycket så blev det bara värre fortare och man glömde helt bort var man var/vad som hände.
Ska komma ihåg ditt tips till nästa gång för det här får verkligen inte hända igen. Känner mig fortfarande helt skev och måste göra verklighetscheckar då och då för att inse att jag inte är kvar i "den konstiga världen". Hoppas att man är relativt återställd imorgon iaf.
Citera
2011-04-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellulosa
Du har nog helt rätt, vi trodde liksom inte att det här skulle kunna hända. Vi rökte för fort också och hann aldrig känna av när det var nog. När det väl kändes att man hade fått för mycket så blev det bara värre fortare och man glömde helt bort var man var/vad som hände.
Ska komma ihåg ditt tips till nästa gång för det här får verkligen inte hända igen. Känner mig fortfarande helt skev och måste göra verklighetscheckar då och då för att inse att jag inte är kvar i "den konstiga världen". Hoppas att man är relativt återställd imorgon iaf.

Du kan nog chilla back, första rusen är alltid speciella. Efter några omgångar kommer du nog också märka att cb inte är så hardcore drug som du upplevt tidigare ;P
Citera
2011-04-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Du kan nog chilla back, första rusen är alltid speciella. Efter några omgångar kommer du nog också märka att cb inte är så hardcore drug som du upplevt tidigare ;P
Sant men också lite synd, första trippen är så olik resten att det lika gärna kunnat vara en annan drog.
Citera
2011-04-10, 21:47
Bannlyst
Det låter mer som heroin hahaha. Vågar man sig på lite grönt tro. ?
Citera
2011-04-10, 22:21
Medlem
CristDaFists avatar
Hur många gånger har du rökt tidigare? dom första gångerna brukar vara bäst och ganska "magiska" av sig, iaf från egna erfarenheter. Krävs inte mycket för att man ska bli redigt bäng

Som någon annan sa så börja försiktigt och jobba dig uppåt så man inte blir för överaskad.
Citera
2011-04-10, 22:25
Medlem
Cellulosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Hur många gånger har du rökt tidigare? dom första gångerna brukar vara bäst och ganska "magiska" av sig, iaf från egna erfarenheter. Krävs inte mycket för att man ska bli redigt bäng

Som någon annan sa så börja försiktigt och jobba dig uppåt så man inte blir för överaskad.

Hade rökt 2 gånger tidigare, men inte alls lika mycket. Då var vi 4-5st som delade på en som antagligen innehöll mindre än det jag och min vän delade på igår.
Då var det en gång brunt och en gång grönt, båda två väldigt trevliga upplevelser. Förstår numera iaf innebörden med varför det kallas stenad/stoned, för det är precis det man är.

Ska helt klart köra på det i framtiden, ta det lugnt och känna efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in