2011-04-10, 16:16
Medlem
cnabiss avatar
Hackers på wow alltså.. har blivit hackad 2-3 gånger och funderar om dom behåller sitt guld medans jag får tillbaks mitt av blizzard?

Har försökt att bara skicka mitt guld till ett annat account och sen säga att jag blev hackad men det funkade inte Jag fick tillbaks mitt guld från Charactern jag skickade det till konstigt nog

Men isf varför hacka ifall de inte får ut något av det?
Citera
2011-04-10, 16:19
Medlem
De skickar det inte bara mellan en, det skickar det vidare i en kedja kan jag tänka mig..
Citera
2011-04-10, 16:33
Medlem
Antts avatar
Ta guld, maila runt i en kedja, bryt kedjan genom att radera ett account eller skicka guldet till en annan server, alternativt sprida ut det på olika account ==> Mer eller mindre omöjligt att spåra, om de inte vill lägga ner lite extra tid på det dvs.
Citera
2011-04-10, 16:37
Medlem
cnabiss avatar
Där ser man
tackar!
Citera
2011-04-10, 16:57
Medlem
elevenjs avatar
Jag har själv blivit scammad/hackad ett antal gånger.
Vissa hackers behåller gubben för att dem är för tjocka och fattiga för att köpa ett eget. (det har jag blivit utsatt för)
Jag har också blivit utsatt för när de hackar ens konto bara för att förstöra (köpa skit för ditt guld,radera allt ditt gear osv)
Om du vill få tillbaka ditt konto så skicka inget mail till blizzard de svara aldrig, utan det enda du ska göra är att ringa.
Jag fick tillbaka mina 104k guld och allt gear
Citera
2011-04-10, 17:00
Medlem
elevenjs avatar
ett råd bara.. detta har hjälpt mig otroligt. skaffa en authenticator, om du har en iphone eller så köper du en från blizzard.. då kan bara du komma in, en nackdel med att ha den på mobilen var när jag skulle på lan och batteriet på mobilen dog så jag inte kunde logga in
Citera
2011-04-10, 17:13
Medlem
deyys avatar
Frågeställningen borde väl vara,"Hur fan lyckas ni bli hackade?".
Har spelat från och till från vanilla och har aldrig fått mitt konto snott.
Sitter ni och klickar på varenda länk ni ser?
Ha ett uppdaterat virusskydd och se till att inte tanka hem filer som du inte är säker på är infekterade av en keylogger eller dylikt.
Citera
2011-04-10, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Frågeställningen borde väl vara,"Hur fan lyckas ni bli hackade?".
Har spelat från och till från vanilla och har aldrig fått mitt konto snott.
Sitter ni och klickar på varenda länk ni ser?
Ha ett uppdaterat virusskydd och se till att inte tanka hem filer som du inte är säker på är infekterade av en keylogger eller dylikt.
+1
Citera
2011-04-10, 17:43
Medlem
Ni alla hittills har absolut helt och hållet fel. Gulingarna som hackar skickar absolut inte guld med brev till olika chars, detta går att spåra även om charsen deletas. Ja man gjorde så för 6 årsedan när spelet var nytt, men inte idag. Numera tradear man ingame eftersom det är omöjligt att spåra, till och med för blizzard. Blizzard kan alltid spåra vad man hade och vad man har förlorat, så om dem inte misstänker en själv för bluff, så får man alltid tillbaka allting. (Om det inte har gått lång tid sedans man blir hackad dvs.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in