Citat:
Du har fel tankesätt enligt mig.
Liksom många andra, verkar det som du tror att meningen med livet för varenda person är att ha sex med en vacker flicka. Det är dessa tankar som gör de som inte får någonting desperata, då de tror att om de inte får ha samlag, så har de ruinerat hela meningen med sitt liv.
Jag kan svara för många män (Och uppriktigt så tror jag det stämmer speciellt bra in för de som har lyckats socialt och har både fru och barn) när jag säger att samlag är någonting man får ta när det kommer, och ingenting man ska jaga. Det är en andrahandsgrej, skulle kunna jämföras med godis efter maten.
Men det kringgår inte det faktum att det trots allt är en stor del av den svenska manliga befolkningen som har exakt samma uppfattning som du har, och ur en kortsiktig synvinkel, skulle kanske lagligt köp av sex få just den effekt du beskriver.
Men vad händer, när de inser att "Jaha, det var såhär det kändes att ha sex med någon som var vacker. Hur hittar jag någon som jag kan bry mig om nu då?". Om det enda de har är prostituerade kvinnor*, så kommer de trots allt bara tillbaka till sin desperation.
*Och på en skala 1-10, hur bra är egentligen ett samlag med någon du varken känner eller har några känslor för? Är det värt risken med tanke på alla möjliga könssjukdomar? Herpes, Gonorré, Klamydia...HIV?
Nu vill jag också påpeka att detta inte är den enda anledningen till att man förbjuder sexköp. Vet inte om ni läser tidningen ofta, men det var inte längesedan en lång lista koppleri härvor drogs upp på bland annat SVD och Sexpressen. Det skulle bli tämligen svårare att stoppa sådan form av slaveri om köpande av sex blir lagligt.
Vi skapar oss alla en mening med livet. Vissa har helt enkelt droppat den där förlegade lutherpuritanska sexualsynen och sätter njutning, sex, högt upp på sin priolista i livet. Det handlar inte om desperation utan en stund avslappning och njutning, likt en spaweekend eller god mat på restaurang. Du är medveten om att en stor andel av våra kunder är gifta och har starka sociala positioner i samhället?
Jag vet att det kanske är utanför somliga världsbild, men sex med en främling är faktiskt många gånger väldigt bra. Sex utan känslor kan i allra högsta grad ändå trycka på rätt fysiska knappar för att sända dig till sjunde himlen och tillbaks. En del av att vara sexarbetare är även att vara en behaglig och trevlig person, så visst bjuder vi mer än på bara ren fysik. En helhetsupplevelse. En annan sak som verkar fattas i somligas begreppsvärld är det faktum att vi har den trevliga lilla uppfinningen - trumvirvel - kondomen! Som är en självklarhet i sexindustrin. I Nevada har ingen bordellarbetare testats positiv för HIV sedan 1986.
Koppleri är olagligt, men är det därmed något negativt?
Koppleri kan även innebära hyresvärden till en sexarbetare trots noll inblandning i hennes val av kunder, likaså den som ger en vägbeskrivning eller ger skjuts eller på annat sätt främjar sexköp. Koppleri kan även vara två tjejer som hjälper varandra.
Slaveri = vissa former utav trafficking. Viss trafficking är dock frivillig, där det helt enkelt handlar om kvinnor som migrerar utomlands för att arbeta i ett land som ger bättre lön och möjligheter, inom allt från sexarbete till blåbärsplockning. Frågan är varför vi inte förbjuder blåbärsplockning?
Att göra sexköp lagligt skulle föra sexindustrin ut i ljuset igen, och vi skulle lättare kunna skilja frivillig sexförsäljning från den ofrivilliga. I turkiet kommer 3/4 av alla tips om trafficking ifrån sexkunderna själva. Att reglera sexarbetarnas arbetsvillkor för skydda dom är lika naturligt som vilken annan bransch som helst. Nu har vi bara lämnats åt vårt öde.
Om meningen med lagen är att strypa tillgången till kunder, vilket påstås, så kan jag informera att INGEN sexarbetare känner, efter 12 år av sexköpslagen, att det på något sätt skulle vara svårt att finna kunder. Tvärtom!
Sexköpslagen omyndigförklarar mig och talar om att kvinnor inte klarar av att ta vara på sig själva, utan lägger skulden och ansvaret på männen? Vi kräver av vuxna kvinnor att ta vara på sig själva och sin sexualitet under påverkan av alkohol, men inte under påverkan av pengar? Det är en rest av gammaldags syn på kvinnlig sexualitet.