Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Vad som är speciellt svårt att förstå är alla yngre (typ under 30) som funderar på att trycka i sig mängder av preparat... Många gånger utan riktig kunskap om hur det funkar verkar det som!?
Hade folk använt testo mm ansvarsfullt så hade det kanske inte behövt vara så förbjudet.
Gäller ju droger i och för sig också... Men tyvärr... Finns för många idioter!

Det som är lite läskigt tycker jag, är hur lättillgängligt det är idag kontra 10-15 år sen och hur långt ner i åldrarna det används flitigt, tycker man ser en hel drös av kids som är ordentligt på såsen innan de ens gått ut gymnasiet, därtill har du också kulturen med dopade fitness-influencers, som t.ex. Larry Wheels, som försöker påstå att han absolut inte uppmuntrar bruk av AAS, men han gör ändå det indirekt, eftersom hela hans varumärke i många år gick ut på att utföra extremt tunga lyft som han aldrig hade kunnat göra utan de enorma mängder steroider han tog.

Ha i åtanke att dina prioriteringar kommer att ändras, att det som inte var viktigt när du var 20-25, kanske kommer vara det enda du bryr dig om vid 30 bast, fertilitet och faderskap, i efterhand är jag otroligt tacksam över att jag inte sabbade de grejerna. Se till att kunna träna rent, kliv av och kör inte blast-cruise och notera att du sällan är återhämtad efter 3 månader off, även om det "känns" okej, om du kör en cykel på fyra månader, räkna med minst ett år innan du är full återställd.
Citera
2024-12-16, 22:10
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag har inte läst hela tråden, så får ursäkta om jag missat existerande diskussion.

Det är så att jag tänker kliva på en ganska "låg" (med vissas mått mätt) dos testo inom 2 års tid (tills då ska jag ha läst upp ordentligt, ändrat vissa saker i min livsstil, samt säkra att allt i mitt liv iövrigt är 100% på plats).

Förmålet är att motverka naturens gång, som leder till naturligt nedgående testosteronnivåer och försämrade träningsresultat. Saken är att jag alltid har varit ganska atletisk, har dyrkat extremsport på högt nivå och sedan hamnade jag i vuxen ålder i en real livskris. Detaljerna är inte relevanta. Men i allafall, jag har kämpat mig igenom djup sorg som invålverade en fas av djup depression. Ena ledde till andra, och mitt liv gick åt fel håll.

Nu är jag tillbaka och har varit det snart 2 år. Allt går bättre och bättre. Och jag mår äntligen bättre än innan allt gick snett.

Dock så har jag i den tuffa period misssköt mig själv, samlat dåliga vanor m.v.

Började träna lite sakta. Min atletik finns kvar. Naturligt bra kondition osv. Men jag känner hur åren har tagit något från mig. Längre återhämtning, långsammare reflexer, led som knakar osv. Ja, ni vet. Toppen är inte som den var.

Så jag har beslutat att som jag har. Nu till frågan:

Jag har ADHD (inte aggressionsproblemer och så).

Jag gissar att någon härinne har varit på testo och har en ADHD-diagnos. Hur påverkas era symptom? Förvärras de, är de oändrade, blir de bättre?

TL;DR: Hur påverkar testo er ADHD?

Nu har du nog fått en del svar, men här kommer ett till.
Jag har adhd och jag tycker nog att det har påverkat mig lite, till det positiva då, jag känner mig mer "samlad" så att säga, och är inte så "på" hela tiden som förr. Sen kan man såklart fundera på om det har med det bättre allmänna välmåendet teston har medfört, eller om det beror på att jag tränar mycket hårdare sen jag började med testo.

Anyways så tycker jag det är en intressant frågeställning, något jag blev nyfiken på att söka lite mer om

Ursäkta om mitt svar är lite grumligt, är sjukt trött och nyss hemkommen efter ett långt extra jobbigt arbetspass
Citera
2024-12-16, 22:20
Medlem
Sefiruzs avatar
De värsta knarkare jag sett är det som fått det utskrivet lagligt på såkallade ADHD mediciner, kan knappt prata normalt utan man ser direkt att det är tjackisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in