Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 00:44
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
En massa doktorer imponerar inte på mig(det var ju bara en proffessor på den listan). Likaså fotbollspelarna som är dussinlirare. Allt som Fares-familjen har producerat är ett skämt.

Jag hade dock ingen aning om att Elisabeth Fritz var assyrier. Andelen riksdagsledamöter var imponerande. Nisha Beshara och Rakel Chukri uppskattar jag mycket.
Jaja, det är ju bara några exempel. Sedan finns det ju tex ofantligt många fler jurister, advokater, läkare och fler högutbildade.

Kom ihåg att vi är ett "litet" folk också...
2011-04-15, 00:45
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Men din nöt om du har så jävla hög IQ borde du veta att Syrian och Assyrier är precis samma sak.

Ordet Suroyo, Suryoyo kommer ifrån Assyr. Ordet Syrian däremot är ett påhittat ord och nu när de har kommit på det så börjar de kalla sig för Arameér allt för att inte skämma ut sig. Men jag hatar inte dem. Utan jag hatar alla som klankar ner på sitt folk oavsett om de är Assyrier eller Syrianer. Jag skulle hellre vilja att de fortsätter att kalla sig för Syrianer än att identifiera sig med Arameér.
Om du läst mina tidigare inlägg hade du vetat att jag vet precis vart ordet Syrian kommer ifrån. Skillnaden är ju bara att vissa är smarta och pålästa nog för att kalla sig just Assyrier, andra hjärntvättas till att kalla sig Syrianer och vet inte ens vart de kommer ifrån, kan inte sin historia och inte kan bifoga bevis som styrker det..
2011-04-15, 00:47
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Lite likt svenskarna i en aspekt, en gång i tiden satte svenskarna skräck i halva Europa. (Det var inte länge sedan man skrämde barn i Polen genom att hota med att "svenskarna kommer om du är stygg" ) medan nu är man världens mest mesiga och självhatande folk.

Assyrierna gav nästan hela Mellanöstern storstryk i ett antal tusen år samt formade stora delar av världen efter sig och nu spenderar de sin tid till att bråka och ha ihjäl varandra som ett urvattnat diasporafolk.
Haha, ja, skillnaden är att vi började tidigare och har kommit "längre" i degenerationen. Ni når snart ikapp oss

Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Problemet är ju att eftersom vi ofta benämns som Assyrier/Syrianer så blir man ibland även kallad Syrian som Assyrier. I grund och botten må vi vara samma folk, men det krävs inget snille för att inse att Assyrier är mycket mer intelligenta eftersom vi åtminstonde kan vår historia och inte bara tar folks/föräldrars ord på att "vi är Syrianer och härstammar från araméerna".
Ja, "suryoyo oromoyo" töntarna saknar kritiskt tänkande, de är indoktrinerade dårar hela bunten. De fattar verkligen ingenting om hur världen fungerar, de kan inte deras egen historia.
“Those who cannot remember history are doomed to repeat it.” — George Santayana
^^ Något för alla syrianer som förnekar deras assyriska påbrå, att tänka på.

Citat:
Givetvis är det så. Känner man en del syrianer och assyrier märker man genast skillnader. Ser jag till deras föräldrar tex är syrianer ofta lågutbildade arbetare och deras barn ofta likaså. Trögare, mer aggressiva och man kan inte göra annat än att anta att de har lägre IQ. "Nakno-emo"-packet är ju till största delen syrianer. Och kollar man även på vilka som är mest kriminella i tex Södertälje och ställer till med problem när det var fotbollsderby,..återigen, syrianer. Jag bodde i Södertälje bara 2 månader och märkte genast dessa skillnader och beteenden.
Ja, vad det hela handlar om är att de som identifierar sig med den assyriska rörelsen, är av deras natur mer åt det intellektuella hållet. Man har tagit reda på sin historia, läst akademiska artiklar, studier, och så vidare. Syrianerna däremot har bara blivit indoktrinerade med politiska lögner från deras korrumperade präster, att de skulle vara "araméer", onekligen resultatet av att deras präster är emot den assyriska nationalismen av olika skäl, då det är en radikal sekulär rörelse med potential att separera "stat och kyrka" så att säga.

Citat:
Detta beteende är ju anledningen till att vi fortfarande har en namnkonflikt. De varken accepterar den Assyriska benämningen eller är villiga att diskutera den.
Exakt. Jag har försökt diskutera namnkonflikten med dem, de blir bara förbannade, aggressiva, intoleranta, ignoranta och hatiska. Det beror på att de har fel, och vägrar inse det. De hatar deras eget assyriska ursprung och vägrar tänka logiskt. Till en början försökte jag vara diplomatisk med dem, och diskutera vänligt. Numera orkar jag inte med dem, de kan brinna i helvetet så vitt mig anbelangar.

Citat:
Jag minns en artikel i Hujådå om en sten man grävt fram som var kanske 2-3000 år gammal. Det fanns en text på 2 olika språk där man i ett av språken benämnde oss som "asuroye" och på det andra språket "suroye". De varken förstår inte eller blundar för sambandet mellan asur och sur. Tror det var bland annat grekiskan som plockade bort a:et eftersom ett a framför ett ord på grekiska blir negativt, alltså icke-assyrier. T o m en framstående syriansk professor/forskare hade sagt att den stenen bevisar den kopplingen men påpekade även att "i framtiden kan det komma bevis som visar det motsatta".
Ja:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%87i...6y_inscription
http://www.aina.org/articles/ttaasa.pdf

Citat:
Hursomhelst tror jag vi aldrig kommer nå konsensus vad gäller namnfrågan. Vårt folk är som det är...
Vad som är viktigt är inte en konsensus. Vad som är viktigt att alla intelligenta individer inom vårt folk identifierar sig som assyrier. Sen kan syrianerna med deras "araméer" trams ljuga för sig själva och gå och skaffa familj med somalier eller något, så att de assimileras bort bland negrer eller andra icke-assyriska folkslag, så att de i längden försvinner. De kan inte överleva på sikt med deras arameiska skitprat, den arameiska rörelsen har alltid varit svag och en obskyr minoritet bland det assyriska folket.

Man måste ha i åtanke att vi som identifierar oss som assyrier, är i majoritet, medan aramtöntarna enbart finns inom den korrumperade syrisk ortodoxa kyrkan och deras korrumperade prästführer Sanharib "Ignatius Zakka" I Iwas som matar i dem en massa lögner om araméer i syfte att tona ner den assyriska nationalismen då han är mutad av den syriska staten eller vad fan nu hans självbedrägeri kommer ifrån.

Citat:
Flowster och Elias, jag kallar mig också Assyrier(Väst). Men jag skäms över era inlägg när ni hånar våra bröder.

FLOW nikemo är vad du och Elias är som skapar er splittring och hans pajas teorier om att vi ska lära oss akkadeiska på nytt ett språk som vi lämna för flera tusen år sen. En annan sak jag hatar med han är hur han skryter att han är vit och inte har kroknäsa.

Elias, jag har inte heller en kroknäsa men många av mina bröder har det så käft. Jag är även stolt kristen trots att jag kallar mig för Assyrier. Vi har ett ord för Kaldeér som du KALBEÈR.
Åt helvete med dig, din fjant. Och dina kuknäsade syrianska bröder kan också dra åt helvete. Jag har inte skapat någon jävla splittring. Jag började identifiera mig som assyrier för en cirka fem år sedan, när jag började läsa på om mitt ursprung. Splittringen fanns redan där före jag föddes, och jag försöker bara få er låg-IQ blattepack att förstå att ni är assyrier.

Tro mig, jag vill inte ha med er att göra egentligen, ni är för dumma i huvudet för ert eget bästa. Men det handlar inte om er kuknäsor, det handlar om att det skulle vara jävligt coolt att se en radikal assyrisk revolution sätta islam på plats i mellanöstern, det skulle vara coolt om Assyrien återuppstod igen. Och när det väl händer skall vi ta hand om alla judesnokar, även bland vårt folk. Vi assyrier—de flesta av oss i alla fall—har ju inte judesnokar egentligen; det är något dinariskt drag som kommit via Kaukasus eller från iranier eller något. Fan vet jag, men fult är det och måste motverkas!
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-04-15 kl. 00:53.
2011-04-15, 00:47
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Jaja, det är ju bara några exempel. Sedan finns det ju tex ofantligt många fler jurister, advokater, läkare och fler högutbildade.

TS attack mot Assyrier blir således väldigt pinsam när man räknar upp somalisk representation inom akademik, industriliv och politik. Jag kan komma på två så här på stående fot; Stjärnkocken Marcus Samuelsson, och islamistiska M-politikern Abdirisak Waberi.
2011-04-15, 00:48
Medlem
Citat:

Jo, självklart förstår jag det. Tänk dock på att mitt svar till Elias grundade sig på att han ansåg att assyrierna/syrierna kommer att gå om judarna när det kommer till såna här framgångar. Jag menade att jag inte kunde se något som tyder på det. Jag kan såklart ha fel.
2011-04-15, 00:49
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Vad fasiken är det för positivt med att gifta sig med andra folk? Tvärt om kommer assyrierna att förintas om de inte är endogama och inte bara dem, även svenskarna kommer att förintas med tillräcklig blandning.

Förövrigt är judarnas "engagemang" anledningen till att de alltid har varit så hatade, de är ett avskyvärt parasitfolk som förtjänar all skit de kan få. Somalier är en vacker dröm jämfört med judar.

Citat:
Tyck vad du vill om den utvecklingen. Den är oundviklig så länge det inte stoppas med odemokratiska metoder.
Assyrierna har isåfall sedan länge lyckats med det oundvikliga. Vi har levt utan land i flera tusen år och trots att detta skiljer vi oss fortfarande både genetiskt och kulturellt från de grupper och folk vi levt omringade av. Vi överlevde och kommer överleva pga vår starka nationalistiska känsla.
2011-04-15, 00:49
Medlem
Mini-Gunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidious
De flesta har negativa erfarenheter och har personligen rånats, misshandlats eller ibland ännu värre saker av just de här folken som tas upp.

Att de växt upp i Sverige spelar ingen roll, finns många kroniskt kriminella skitungar i Rosengård och Rinkeby som både är födda och uppvuxna här, det viktiga är vilka gener man har inte var man är född eller uppvuxen.

Varför tror du ingen hatar kineser och liknande? Jo för att det är folk som gör rätt för sig, ingen av de här grupperna som alla ogillar gör rätt för sig, inte ett dugg.

Om det ser lika illa ut i alla länder i Europa så visar det ju på någonting, eller hur? Det är samma folk som är problem i Sverige som är ett problem i England, Tyskland, Frankrike, Holland, you name it.

Så klockrent! kunde inte skrivit det bättre själv!
2011-04-15, 00:51
Medlem
Citat:
En massa doktorer imponerar inte på mig(det var ju bara en proffessor på den listan). Likaså fotbollspelarna som är dussinlirare. Allt som Fares-familjen har producerat är ett skämt.

Jag hade dock ingen aning om att Elisabeth Fritz var assyrier. Andelen riksdagsledamöter var imponerande. Nisha Beshara och Rakel Chukri uppskattar jag mycket.

Vi vill inte mäta kuk med andra folkslag. Du kan inte jämföra oss med er eller judar då vi levt i krig nästan under hela våra historia. Men i framtiden kommer vi nog ha en och annan nobel pristagare.

Min kusin i tyskland är professor i fysik. Han jobbar för ESA. I USA jag orkar inte leta källor finns del Assyriska Hollywood kändisar, filmskapare, poeter, professor, höga millitär etc..

Kan vi lägga ner kuk mätar tävlingen nu, vi har stor respekt för svenskar då ni verkligen har lyckats i allt förrutom invandrar politiken.
2011-04-15, 00:51
Medlem
Citat:
Assyrierna har isåfall sedan länge lyckats med det oundvikliga. Vi har levt utan land i flera tusen år och trots att detta skiljer vi oss fortfarande både genetiskt och kulturellt från de grupper och folk vi levt omringade av. Vi överlevde och kommer överleva pga vår starka nationalistiska känsla.

Ja, det har funkat så länge ni har bott i Mellanöstern, ett odemokratiskt område omringat av folk som ogillar er. I Väst lever ni i frihet och era framtida generationer kommer att bli mer och mer lika andra grupper som ni bor med. Såvida ni inte kommer gå vägen som zigenare, vilket jag tvivlar starkt på.
2011-04-15, 00:53
Medlem
Citat:
Vi vill inte mäta kuk med andra folkslag. Du kan inte jämföra oss med er eller judar då vi levt i krig nästan under hela våra historia. Men i framtiden kommer vi nog ha en och annan nobel pristagare.

Min kusin i tyskland är professor i fysik. Han jobbar för ESA. I USA jag orkar inte leta källor finns del Assyriska Hollywood kändisar, filmskapare, poeter, professor, höga millitär etc..

Kan vi lägga ner kuk mätar tävlingen nu, vi har stor respekt för svenskar då ni verkligen har lyckats i allt förrutom invandrar politiken.

Jag gillar inte heller kukmätartävlingar. Som jag sa till flowster så uppstod frågan hos Elias som hävdade att assyrier kommer gå om judarna.
2011-04-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Åt helvete med dig, din fjant. Och dina kuknäsade syrianska bröder kan också dra åt helvete. Jag har inte skapat någon jävla splittring. Jag började identifiera mig som assyrier för en cirka fem år sedan, när jag började läsa på om mitt ursprung. Splittringen fanns redan där före jag föddes, och jag försöker bara få er låg-IQ blattepack att förstå att ni är assyrier.

Tro mig, jag vill inte ha med er att göra egentligen, ni är för dumma i huvudet för ert eget bästa. Men det handlar inte om er kuknäsor, det handlar om att det skulle vara jävligt coolt att se en radikal assyrisk revolution sätta islam på plats i mellanöstern, det skulle vara coolt om Assyrien återuppstod igen. Och när det väl händer skall vi ta hand om alla judesnokar, även bland vårt folk. Vi assyrier—de flesta av oss i alla fall—har ju inte judesnokar egentligen; det är något dinariskt drag som kommit via Kaukasus eller från iranier eller något. Fan vet jag, men fult är det och måste motverkas!

Kuknäsa är det enda du kan säga, du är säkert en ful Armenisk pajas. Men du behöver inte kalla dig för Assyrier om du inte vill identifieras med oss din jävla pajas.

Gå och var Armenier du är u så jävla stolt över det. Vi som är äkta Assyrier/Syrianer har inget med äckliga armenier att göra, vi gillar dem inte ens. Snälla sluta kalla dig för Assyrier, säg att du är Armenier du får ett land på köpet. Ett land med vita männsikor, indo europeiskt språk och ett av världens fattigaste länder.

En annan sak vi kommer aldrig gå förbi Judarna oavsett hur mycket di och jag hatar dem, titta bara på ditt folkslag Armenierna där också jävligt duktiga hantverkare, smarta och var kapitalstarka i Turiket men nu bor de i ett av världens fattigaste länder. Jag trodde du var smart med hög IQ, kliv ner från höga armeniska häst. Du är inget annat än halvblods Assyrier.
2011-04-15, 01:00
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ja, vad det hela handlar om är att de som identifierar sig med den assyriska rörelsen, är av deras natur mer åt det intellektuella hållet. Man har tagit reda på sin historia, läst akademiska artiklar, studier, och så vidare. Syrianerna däremot har bara blivit indoktrinerade med politiska lögner från deras korrumperade präster, att de skulle vara "araméer", onekligen resultatet av att deras präster är emot den assyriska nationalismen av olika skäl, då det är en radikal sekulär rörelse med potential att separera "stat och kyrka" så att säga.

Exakt. Jag har försökt diskutera namnkonflikten med dem, de blir bara förbannade, aggressiva, intoleranta, ignoranta och hatiska. Det beror på att de har fel, och vägrar inse det. De hatar deras eget assyriska ursprung och vägrar tänka logiskt. Till en början försökte jag vara diplomatisk med dem, och diskutera vänligt. Numera orkar jag inte med dem, de kan brinna i helvetet så vitt mig anbelangar.
Jag har upplevt precis samma motvind. Man försöker verkligen tala på ett objektivt sätt och komma med argument och källor som styrker dessa, men de vägrar ens läsa dem. "Det är klart det står så eftersom artikeln är skriven i en Assyrisk tidsskrift". Men duuuuh /facepalm.

Citat:
Ja:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%87i...6y_inscription
http://www.aina.org/articles/ttaasa.pdf
Exakt, här är artikeln som jag talade om exakt: http://www.hujada.com/article_print.php?ar=263

T o m Dr Assad Sauma som förespråkar en syriansk-arameisk identitet erkänner sambandet mellan begreppen.

Citat:
Vad som är viktigt är inte en konsensus. Vad som är viktigt att alla intelligenta individer inom vårt folk identifierar sig som assyrier. Sen kan syrianerna med deras "araméer" trams ljuga för sig själva och gå och skaffa familj med somalier eller något, så att de assimileras bort bland negrer eller andra icke-assyriska folkslag, så att de i längden försvinner. De kan inte överleva på sikt med deras arameiska skitprat, den arameiska rörelsen har alltid varit svag och en obskyr minoritet bland det assyriska folket.
Jag tror tyvärr att saker som tex Syrianska FC kommer och har bidragit till att fler Syrianer kommer ut som just Syrianer. Problemet är att de alltid kommer existera eftersom det saknar tillräckligt många som föreläser om detta. Debatten förs inte eftersom Syrianerna ofta vägrar delta eller helt enkelt låter känslo-argument styra debatten. Det går liksom inte resonera med dem..

Citat:
Jo, självklart förstår jag det. Tänk dock på att mitt svar till Elias grundade sig på att han ansåg att assyrierna/syrierna kommer att gå om judarna när det kommer till såna här framgångar. Jag menade att jag inte kunde se något som tyder på det. Jag kan såklart ha fel.
Citat:
Jag gillar inte heller kukmätartävlingar. Som jag sa till flowster så uppstod frågan hos Elias som hävdade att assyrier kommer gå om judarna.
Det kommer vi. Kolla bara vad vi lyckats med på ynka 40 år..

Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
TS attack mot Assyrier blir således väldigt pinsam när man räknar upp somalisk representation inom akademik, industriliv och politik. Jag kan komma på två så här på stående fot; Stjärnkocken Marcus Samuelsson, och islamistiska M-politikern Abdirisak Waberi.
Vidare kan man se på somalisk brottslighet, vilka slags värderingar de har, hur de beter sig, ser ut osv. Att just en somalier, som är det mest hatade folket förmodligen i hela världen, väljer att snacka skit om andra folkgrupper blir ju inte mer ironiskt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in