Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-29, 10:14
  #1021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somalisomalier
all heder till ditt folk! men det är verklighet att Assyriner/syrianer är dom som får Socialbidrag mest jämför med invandrare inklusive Somalier, För att Södertälje som är mini stat för Syrianer,för att Södertälje bor över 25 tusen Assyrier/syrianer är somsagt den kommun som har flesta som går på SOC.
Det är självklart att 99% som får Socialbidrag i Södertälje är Syrianer/assyriner.




De 10 tusen Flyktingarna som Södertälje har mottagit är 100% Assyrier/syrianer, och Irak kriget började 2003 alltså 8 årsedan, förmodligen flesta av dessa flyktingarna kom Södertälje de första året av Irak kriget. Statistiken från 2007 och 2008 samr 2009 visar att Södertälje låg på första platsen den kommun i hela Sverige som betalar ut mest av SOC.

Idag Faktist Södertälje har slutat att ta emot mer Syriaska flyktingar från Irak trost detta Södertälje fortfarande toppar på flesta som får Socialbidrag .

och sen gängkriminalitet? ni har Sveriges färligaste Kriminella gäng.

Syrianer/assyriner/Suryoyo ligger på Nr 1 bland annat.

Socialbidrag-taggare ligan)


Tror du någon tar en apa som dig på allvar. Lär dig skriva stava din pajas. Du har gång på gång blivit motbevisad för dina falska påståenden om socialbidragstagare i Södertälje, inte stämmer i denna tråd.

Du vet att leva på bidrag är fult i vår kultur och då vi är kristna så hatar du oss. Du är inget annat än ett ANUS barn. Vi som är ljusa till huden födds via en vagina medans ni kommer ut genom kvinnans anus (om du inte vet vad anus är så är skithålan, därav din skitbruna färg).

Nu för att tysta det lilla horbarnet du är med könstympand syster, HAR DU JOBB ?

Jag tror inte du har ett jobb, men om du mot alla odds och statistik skulle ha det vad tjänar du ?

Du är verkligen inte högutbildad.
2011-05-29, 10:52
  #1022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Inläggsvärde? Tänker inte ens ta upp familjevåldet som assyrierna är ökända för. Frumisshandel ingår i äktenskapet verkar det som.


Lyssna nu noga din jävla skit. Gå stena din hora till mamma, syster eller fru.

Din jävla pajas jag har aldrig sett min farsa lyfta handen mot min mor eller hört att andra syrianer som gjort det. Det skulle leda till interna rättgångar mellan släkterna.

Om jag skulle ha en syster och hennes man misshandlade henne tror du att vi skulle titta på.

Jag har 5 bröder varav 3 som är gifta och ingen av dem har höjt sin hand mot sin fru, skulle de göra det så skulle aldrig någon i vår familj acceptera det.

Du får sluta kasta skit på oss din jävla loppa innan någon trampar på dig, du är en obetydlig liten skit. Jag hoppas du någon dag kommer straffknullas.

Jag vill att du förklarar varför du hatar min folkgrupp så mycket och gör det anonymt, kliv fram din jävla pedofildyrkare. Gris smakar bättre än vad du gör.
I den civiliserade världen, inte Iran eller något annat islamistiskt land så är ni lägre stående än grisar.

Det enda du gör är sitter och snackar skit om en minoritet, som jag sa tidigare hade det vart Assyrien istället för Irak ni hade mött i kriget hade ni fått en fiende som skulle vara mer blodtörstig och kriget skulle inte bara ha pågått i 8 år, utan tills vi har slutfört det.

Vi utgör knappt 1% av mellanöstern och får så mycket uppmärksamhet av dig. Förklara ditt hat, lämna din Assyriska pojkvän dig. Vi har några få bögar tyvärr som inte är accepterade. Vart din Assyriska pojkvän hotad av sin familj ?
Har någon Assyrier tryckt på alla kvinnor i din släkt, eller var det en Assyrisk hund eller gris som gjorde det ?

När jag läser igenom tråden så ser jag hur du hela tiden sätter ord i munnen på de som argumenterar emot dig och hela tiden ältar samma skit. Kan du inte komma med något så håll käften och håll dig till bögtrådar och dna trådar, du är offtopic så mycket som man kan vara.


Enda gången jag svär åt mina förfäder är för att de inte utrota MÖ skitfolken helt. Den dagen vi blir ett land så har vi lärt oss av misstaget, vi kommer inte begå det misstaget. Min kusin i Tyskland är kärnfysiker så någon dag kommer vi ha en atombomb.


Lås denna tråd för i helvete, minst 50 sidor har inget med topic att göra. De handlar bara om denna pedofildyrkare, stenningsmaskin, könstympare, burka son etc.. tjafs med Elias om raser.

Det tråd är rena rama hest mot folkgrupp då både mot kristna och muslimer. Det finns bra bland båda.
__________________
Senast redigerad av Hacker 2011-05-29 kl. 11:02.
2011-05-29, 12:17
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Nu tycker jag faktiskt att du går händelserna i förväg. Visst kan ens gener avgöra vilken etnisk grupp man tillhör, men detta är bara den vetenskapliga delen, finns som bekant även en social och kulturell aspekt - exempelvis, så kan ett mikroskop visa att jag är Grek, men ifall jag är uppvuxen i en Bengalisk familj, så kommer jag att vara Bengal, både juridiskt och socialt. Andra bengaler kommer att erkänna mig som en del av deras grupp, samtidigt som jag erkänner andra bengaler, främst utifrån kulturella och sociala kriterier. Glöm inte att man är selektiv i sättet man skapar sin identitet på, vilket medför att det finns kulturella skillnader på "etniska grupper" beroende på geografiskt läge. Helt naturligt också.

Så rent visuellt, dvs det som uppfattas av våra ögon, så finns det skillnader mellan Syrianer och Assyrier. Sedan, att det finns mindre skillnader när man kollar under ett mikroskop är faktiskt inte så viktigt för den gemena mannen. Du bygger ju aldrig en nation efter resultaten du hittar under ett mikroskop.



Är inte så säker på det här, rimligtvis så har ni mer sydeuropeiskt påbrå, dock så har jag sett en hel del kurder, perser, etc., som har höga halter av nordeuropeiskt påbrå (klart mer än vad Assyrer har). Det finns även skillnader Assyrer sinsemellan när det kommer till det här, en del har högre halter av sydeuropeiskt påbrå, emedan andra har lägre. Så att tala i termer av; "Vi är till att börja mer europeiska än iranier" är inte bara att förenkla saker och ting, det är också att svänga med sanningen.



Så Assyerna är de enda som är ursprungsbefolkningen i Mellanöstern?

.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19826455

Enligt denna studie så kan man hitta den största mångfalden bland J1e haplogruppen i Zagros/Taurus området. Vilket får mig att riktar mina blickar på en annan folkgrupp i området än just Assyrerna, för Zagros ligger som alla vet inte i Assyrernas urhem - ie., Mesopotamien.




Väst iransk kan vi också lägga till. Som sagt, största mångfalden kan fortfarande hittas bland andra iranska folkgrupper, t.e.x., kurderna.



Det har man inte hos andra folkgrupper heller, so what?




Finns "kurdiska judar" i andra delar av regionen. Tvivlar starkt på att kurd-judarna från Iran eller Turkiet skulle ha Assyriskt påbrå.



Att ni inte klustrar med Palestinier säger inte så mycket. Men faktum kvarstår att ni faktiskt klustrar med Palestinier, mer än vad t.e.x, kurder, perser, azeri gör.


En till looser har hittat till tråden. En kurd som säkert som tror att alla europer härstammar ifrån dem. De flesta kurder tror det. Oavsett om de gör det eller ej är ointressant då europer har en kultur och religon som liknar vår mer än er. I Europa är vi mer accepterade och omtyckta än vad ni kurder är.

Europa blomstar nu och därför vill ni påstå att de är era ättlingar, nu när Kina tar över så kanse ni ska börja fokusera på att parasitera på deras folk.

Ingen kan ifrån oss att vi är civilisationens fader, när ni kurder, perser, europer med fler kräla i era grottor byggde vi städer, hade skriftspråk, biblotek, höll på med forskning, hjärnkirugi som jag posta i ett tidigare inlägg. Vi skapade dryckerna som europerna dricker vinet, ölen, alkoholen. Glaset, hjulet, lagar med mer listan kan göras oändlig.

Du och din parasit folkgrupp vad fan har ni gjort för mänskligheten ?

Nämn en kurdisk uppfinning.

Pajas är bara förnamnet på dig och din folkgrupp trots att jag inte har nått emot er, men ni har fan inte bidragit med något förrutom att kopiera och sno andras historia.
2011-05-29, 12:23
  #1024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Detta är som sagt din syn och det accepterar jag men du behöver inte "rätta mig" när det inte finns något 100% rätt ännu.
Utan alla har sina källor, forskning/bevis och teorier.

DNA kan inte bevisa att vi är assyrier då du inte kan bevisa att DNAt är assyrisk eller arameiskt. Som jag tidigare nämn så har jag och många fler syrianer ngn förfäder som var armenier, giftemål bland armenier och syrianer var inte sälsynt i Sydöstra Turkiet. Därför håller inte din teori.

Nu vet jag inte om det stämmer att Suryoyo kommer ifrån Asur men en sak som jag vet är att Suryoyo använts anonymt med Arame och inte bara av grekerna utan av flera olika folkgrupper samt av oss själva. Jag kan visa dig minst 100 olika personer som levt allt ifrån innan kristus till idag som använder syrian och arame synonymt.

Jag är välmedveten om att vi talar turoyo men turoyo är bara en av tiotals arameiska dialekter på samma sätt som dialekten som syrianerna i Ma'loula talar. Det har funnits olika arameiska dialekter i flera tusen år och det är normalt och logiskt då språket talats i tjugotals länder.


De sbat be dahri!

1. Det går vissta att via DNA att bevisa att vi skulle vara Assyrier då man har skelett på Assyrier som stupat i samband med att Nineve föll.

2. Via DNA så kan man peka ut ifall du är ifrån mesopoamien eller inte.

3. Rent logiskt hur i helvete kan ordet Suryoyo vara närmare Oromoyo än Asuryoyo eller Ashur för den delen. SUR och ASHUR är väl närmare än ARAM. ARAM är till och med närmare ARAB. Så snälla sluta blanda inte skit aramerna bland oss Syrianer, vi vill inte bli kallade för ARAM jävla beduin araber.

Jag kallar mig för Assyrier/Syrian min kusin är endast Syrian och vill inte förknippas med varken Ashur eller ARAM för den delen. Det ät typiskt den Syrianska sidan så fort de blir överbevisade då påstår det att de är ARAMEER. Jag tror att ni snart även kommer kalla er för kurder.
2011-05-29, 12:37
  #1025
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Organisera er? Det är precis det jag har försökt att poängtera sedan vi började detta dravel utan slut att ni saknar. Hade ni haft en organiseringsförmåga av samma nivå som araberna hade ni varit självständiga för länge sedan. Er organisationskapacitet nådde sin kulmen runt år 700 f.kr. Under bronsåldern!
Vår organiseringsförmåga är långt överlägsen arabernas. Araberna har aldrig haft en imponerande organisationsförmåga. Deras spridning av islam i mellanöstern gjordes under en tid då hela mellanöstern hade fallit ihop av tusentals år av krig. Hade araberna försökt sprida islam 1400 år före 600 e.Kr. under Assyriens höjdpunkt hade de aldrig haft en chans och stoppats redan vid Jordaniens och Syriens öken.

När du ändå tar upp det här, så finns det en relevant skillnad som bör påpekas: assyrisk organiseringsförmåga är splittrad och det beror på desinformation och lögner som en del assyrier i t.ex. syrisk ortodoxa kyrkan väljer att tro på, med ledande pajasideologer som Özcan Melkemichel (Syrianska FK) och Robert Halef i spetsen.

Arabisk organisationsförmåga å andra sidan, bygger på enighet kring desinformation och lögner (islam). Det är en viktig skillnad och säger en hel del om skillnaderna i karaktär och folksjäl mellan två olika folkgrupper; vi assyrier fungerar inte optimalt när vi missleds av lögner och desinformation, medan araber fungerar som bäst när de enas kring lögner, och det hela beror på att araberna är ett illvilligt folk. Jesus beskrev ju sådana typer som barn till lögnernas fader.

Du förväxlar för övrigt passivitet med oförmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Nu tycker jag faktiskt att du går händelserna i förväg. Visst kan ens gener avgöra vilken etnisk grupp man tillhör, men detta är bara den vetenskapliga delen
Vilket är när det kommer till kritan, den enda relevanta delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
finns som bekant även en social och kulturell aspekt
Mindre relevanta aspekter.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
exempelvis, så kan ett mikroskop visa att jag är Grek, men ifall jag är uppvuxen i en Bengalisk familj, så kommer jag att vara Bengal, både juridiskt och socialt. Andra bengaler kommer att erkänna mig som en del av deras grupp, samtidigt som jag erkänner andra bengaler, främst utifrån kulturella och sociala kriterier. Glöm inte att man är selektiv i sättet man skapar sin identitet på, vilket medför att det finns kulturella skillnader på "etniska grupper" beroende på geografiskt läge. Helt naturligt också.
Sedan kommer du enklare att accepteras av bengaler om du faktiskt har genetiskt ursprung från Grekland än t.ex. om du vore rasligt nigerian. Detta trots att bengaler kan vara rejält mörkhyade de också.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Så rent visuellt, dvs det som uppfattas av våra ögon, så finns det skillnader mellan Syrianer och Assyrier. Sedan, att det finns mindre skillnader när man kollar under ett mikroskop är faktiskt inte så viktigt för den gemena mannen. Du bygger ju aldrig en nation efter resultaten du hittar under ett mikroskop.
Det finns som sagt ingen skillnad mellan assyrier och syrianer eftersom syrianer är assyrier och assyrier är syrianer. Inom samma familj kan två bröder vara splittrade om den här frågan, beroende på vilken mentalitet de har och deras bildningsnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Är inte så säker på det här, rimligtvis så har ni mer sydeuropeiskt påbrå, dock så har jag sett en hel del kurder, perser, etc., som har höga halter av nordeuropeiskt påbrå (klart mer än vad Assyrer har).
Jag skulle inte beskriva 5-10% av genetiskt släktskap med nordeuropéer för särskilt höga halter.

Vidare så kan du kolla på populationsgenetikern Doug McDonald's BGA-test: varenda etnisk pers brukar ligga någonstans runt 45% europeiskt genom, medan assyrier ligger minst runt 48% upp till 55% europeiskt genom. Och både perser och kurder har ofta en del mongoloid admixture och i vissa fall även negroid admixture, vilket inte har varit fallet hittills med en enda assyrier förutom en specifik individ som uppmäter 0.96% mongoloid admix, vilket det är vanligare att hitta högre admixhalt av i Europa.

Jag har aldrig heller sett en enda kurd eller pers positioneras i en intra-Euro PCA plot. Inte en enda hittills. Azerbajdzjaner klustrar dock vanligtvis i intra-Euro PCA plots men det beror på deras Kaukasusgener, och samma gäller även för armenier och assyrier.

Det är dock som jag påpekade tidigare ingen eurocentrisk tävling om vem som är mest europeisk. Jag ger blanka fan i om kurder är mer europeiska än oss assyrier—det är kurder och perser verkligen inte, men hade ni varit det så hade jag inte haft några problem med det. Det irriterar mig inte att t.ex. muslimska tjerkesser eller bosnier eller albaner är mer europeiska än oss assyrier. Vad som verkligen irriterar mig är dessa obildade iranska skitungar fulla av mindervärdeskomplex över deras brist på tillräckligt europeiska gener och i behov av bekräftelse försöker bli mer europeiska genom att sparka på oss assyrier med hjälp av någon tramsig pan-Aryan ideologi. Exempel på detta är Qxxy och för ett tag sedan var det rae som var i farten innan han bannades. Än mer skrattretande och ironiskt blir det när det faktiskt visar sig vara så att assyrier är mer europeiska än både kurder och perser. Iranier skall bara knipa käft om hur europeiska de är, jag vill inte höra sådant skitprat från iranier då alla genetiska bevis talar emot att iranier skulle vara mer europeiska än assyrier.

I övrigt så är vi assyier inte eurocentriska. Vi respekterar de gamla europeiska kulturerna och Europas folkslag då vi delar uråldriga religiösa, kulturella och genetiska band med den här kontinenten, men vår kultur har alltid varit semitisk och inte indo-europeisk. Och semitiska folkslag har influerat Europa inom många områden, upp till 10,000 år sedan, medan i det iranska fallet har ni blivit mer influerade av européer och det är kanske därför iranier beter sig som de gör och försöker assimilera sig så extremt till den nivån att det blir lite löjligt och pinsamt i en del fall, då många perser försöker uppnå någon materiell jämlikhetstatus med andra indo-europeiska folkgrupper från Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Det finns även skillnader Assyrer sinsemellan när det kommer till det här, en del har högre halter av sydeuropeiskt påbrå, emedan andra har lägre. Så att tala i termer av; "Vi är till att börja mer europeiska än iranier" är inte bara att förenkla saker och ting, det är också att svänga med sanningen.
Jasså? Upplys mig om dessa skillnader i en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Så Assyerna är de enda som är ursprungsbefolkningen i Mellanöstern?
Vi assyrier är den genetiskt bäst bevarade ursprungsbefolkningen i mellanöstern, eftersom vi inte har rasfrämmande gener i oss från negroider eller mongoloider.

Om du tänker på er kurder så är ni inte någon ursprungsbefolkning i Mesopotamien utan hör hemma i Iran (jag är medveten om att du ogillar att bli kallad "iranier" pga persisk-kurdisk antagonism men perser har inte något monopol på den etnonymen).

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19826455

Enligt denna studie så kan man hitta den största mångfalden bland J1e haplogruppen i Zagros/Taurus området. Vilket får mig att riktar mina blickar på en annan folkgrupp i området än just Assyrerna, för Zagros ligger som alla vet inte i Assyrernas urhem - ie., Mesopotamien.
Jag är medveten om att det finns en del mesopotamiskt/anatoliskt påbrå bland kurder men till skillnad från oss assyrier har ni en del icke-inhemskt påbrå.

Dessutom är det inte kurder som har högst genetisk variation av J1c3, och Zagrosbergen har varit våra förfäders hemtrakter långt längre än vad regionen har bebotts av kurder. Zagrosbergen nämns bland annat i bibeln (Nahum) dit assyrier flydde efter Nineve's fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Väst iransk kan vi också lägga till. Som sagt, största mångfalden kan fortfarande hittas bland andra iranska folkgrupper, t.e.x., kurderna.
Misstaget du gör här är att du tar för givet att kurder och perser är representativa för genuin iransk kultur. Riktig antik, uråldrig originell iransk kultur kommer från östra Europa, från proto-arierna och Andronovo-trakterna. Kurder och perser är snarare ett mellanösternfolk (blandat med en del annat) som har influerats en aning genetiskt av proto-arierna och rätt mycket språkligt.

Så att dra slutsatsen att J1c3 (P58) är en iransk markör är helt felaktigt då inte en enda proto-arier från Andronovo hade denna markör, och därför att vi även vet att historiskt har Y-DNA J varit en mer västlig markör medan Y-DNA R1a1a har varit en mer östlig markör.

Och R1a1a är ju inte ovanlig bland kurder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Det har man inte hos andra folkgrupper heller, so what?
Andra folkgrupper gör inte anspråk på att vara en rasren ursprungsbefolkning i Mesopotamien.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Finns "kurdiska judar" i andra delar av regionen. Tvivlar starkt på att kurd-judarna från Iran eller Turkiet skulle ha Assyriskt påbrå.
Testa dem då och jämför?

Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Att ni inte klustrar med Palestinier säger inte så mycket. Men faktum kvarstår att ni faktiskt klustrar med Palestinier, mer än vad t.e.x, kurder, perser, azeri gör.
Ja, därför att palestiniernas genpool har sitt ursprung från våra J1c3 förfäder (P58 är ganska vanlig bland palestinier). Hade ni kurder varit den proto-semitiska folkgruppen varifrån palestinier härstammar ifrån hade ni matchat bättre autosomalt på olika PCA plots med inte bara palestinier men även med t.ex. semitisktalande etiopier som har relativt hög frekvens (men låg variation förstås!) av J1c3.

Istället har kurder och perser en dragning åt sydöst, åt Indienhållet.

I övrigt så vet du att jag respekterar dig Ubayd-Allah trots våra olika åsikter, och du är en av få kurder jag respekterar, men rätt skall vara rätt.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-29 kl. 13:24.
2011-05-29, 14:00
  #1026
Medlem
code19s avatar
Är inte assyrier, men kan tillägga har aldrig haft problem med varken syrianer ell assyrier. Roliga människor som kan vara aningen fördomsfulla mot tex turkar,araber o kurder. Jag är för en assyrisk stat i mellanöstern.
2011-05-29, 16:08
  #1027
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
En till looser har hittat till tråden. En kurd som säkert som tror att alla europer härstammar ifrån dem. De flesta kurder tror det. Oavsett om de gör det eller ej är ointressant då europer har en kultur och religon som liknar vår mer än er. I Europa är vi mer accepterade och omtyckta än vad ni kurder är.

Principiellt brukar jag inte svara på den här typen av inlägg. Men kan inte låta bli då din attityd är allt annat än sunt, framförallt för dig som person, men även gentemot oss andra invandrare som kollektivt får ta skuld för det ni problembarn ställer till med. Dock, så dömer jag inte ut din etniska grupp för ditt dåliga uppträdande, denna primitiva mentalitet har jag lämnat bakom mig, dels på grund av politiska skäl, men även av andra mer mänskliga orsaker.

Nu ska jag fatta mig kort gällande din text:

1) Din kultur är närmare min kultur än den Europeiska, vice versa. Därför ska vi hålla ihop, precis som tyskar, engelsmän, och fransmän håller ihop. Detta blir än viktigare när vi är främlingar här i Europa.

2) Kurder talar ett indo-europeiskt språk (vilket svenska, tyska, etc., tillhör). Så rent språkligt är kurder närmare européer, inte alla då, men de flesta.

3) För-islamisk "kurdisk, persisk" religion, är närmare för-kristen europeisk religion.

4) Sedan handlar det inte om vem som är mest omtyckt av europén, varför ska du låta ditt ego avgöras av hur europén ser på dig? I det långa loppet kommer det här tankesättet bidra till att du assimileras; eftersom du gör allt i din makt för att accepteras av europén. Varför börjar du inte med att skapa en acceptens mellan dig och dina kulturella jämlikar dvs., araber, turkar, kurder, etc?

5) En personlig anekdot: När jag var ny i Sverige, detta var en massa års sedan, så var min första anhalt, eller rättare sagt, min första upplevelse av Sverige en flyktingförläggning. Härvar en massa invandrare från jordens alla hörn samlade på en och samma plats. De flesta av oss hade flytt av samma orsaker, dvs krig och förföljelse. På grund av liknande historier flyktingarna emellan, så kunde en gemenskap ta form ganska naturligt; en kvinnan (kurd), som var sjuk, och som därmed inte kunde ta hand om sitt barn, fick t.e.x. hjälp av en somalisk kvinna med omhändertagandet av sitt barn. Somaliern bytte blöjor och tröstade barnet, detta trots att dessa individer kom från helt olika kulturer och talade två vilt främmande språk. Hur kunde då gemenskapen skapas? Inte var det på grund av att somaliern trodde att europén accepterade ("tyckte om") henne mer än kurden, snarare tvärtom. Varför ska jag då glömma allt det här? Varför ska allt vara så etniskt?

Citat:
Europa blomstar nu och därför vill ni påstå att de är era ättlingar, nu när Kina tar över så kanse ni ska börja fokusera på att parasitera på deras folk.

Det gör även Kurdistan, speciellt "norra Irak".

Citat:
Ingen kan ifrån oss att vi är civilisationens fader, när ni kurder, perser, europer med fler kräla i era grottor byggde vi städer, hade skriftspråk, biblotek, höll på med forskning, hjärnkirugi som jag posta i ett tidigare inlägg. Vi skapade dryckerna som europerna dricker vinet, ölen, alkoholen. Glaset, hjulet, lagar med mer listan kan göras oändlig

Låter som prästpropaganda, i och för sig klandrar jag inte prästen, då det är viktigt att skapa en gemenskap under svåra tider. Men för att nyansera det hela:

http://www.czap.org/index.php (av forskarna hävdat vara bland de första bondgårdarna i människans historia. Utgrävningen skedde i Kermanshah, ett område som befolkas av kurder).

Dessutom så kommer inte vin från assyrierna. Etymologiskt så är vin ett indo-europeiskt ord, närmare bestämt så kommer det från proto-germanska. Men arkeologer, hävdar att första vinbryggarna kommer från Georgien och Armenien området (inte förväxlas med etniciteten Geogier eller Armenier, då varken moderna Armenier eller Georgier är perfekta avspeglingar från folk som bebodde området på den tiden). Men jag kan, kanske till skillnad från dig, hävda en del av vinets historia som min, eftersom jag nu, rent etniskt, är en komplex mix av georgier, armenier och iranier (är kurd).

Ett litet tips också. Man kan inte tillskriva sig historia, eller uppfinningar, enbart med förevändningen att uppfinningen uppkom på den plats som nu befolkas av andra. Det är snarare regionens historia.

Citat:
Du och din parasit folkgrupp vad fan har ni gjort för mänskligheten ?

Nämn en kurdisk uppfinning.

Jag kan faktiskt lukta mig till mindrevärdeskomplex, och du luktar en aning suspekt. Orkar faktiskt inte rada upp uppfinningar. Men kan bjuda på en kurd som förändrat miljontals människors liv:

http://en.wikipedia.org/wiki/Introdu...ence_of_Hadith

Citat:
Pajas är bara förnamnet på dig och din folkgrupp trots att jag inte har nått emot er, men ni har fan inte bidragit med något förrutom att kopiera och sno andras historia.

Varför ska du ha något mot kurder, eller andra folkslag för den delen? En kurd som du hatar, kunde lika gärna ha varit din bror för 200 år sedan.
2011-05-29, 17:34
  #1028
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vår organiseringsförmåga är långt överlägsen arabernas. Araberna har aldrig haft en imponerande organisationsförmåga. Deras spridning av islam i mellanöstern gjordes under en tid då hela mellanöstern hade fallit ihop av tusentals år av krig. Hade araberna försökt sprida islam 1400 år före 600 e.Kr. under Assyriens höjdpunkt hade de aldrig haft en chans och stoppats redan vid Jordaniens och Syriens öken.

Intressant ståndpunkt. Även om den är lite biased, men helt klart en poäng. Jag tror att Islam fick en spridning av flera skäl, dels på grund av egalitarismen som förespråkades, samt den intellektuella tradition den introducerade på sin tid. Egalitärismen gav upphov till att större och bredare folkmassor attraherades av religionen. Tilläga kan också göras att hela samhällsstrukturer fick en omvälvning; nya skattesystem, lagar, etc., infördes. Det var t.e.x, dessa privilegier som fick många kurder (iranier) att konvertera. Detta var ju självklart under tvång, dock en liberal sådan (satt i sin kontext), eftersom man fortfarande var fri att utöva sin religion så länge man betalde jazia. I Sverige har vi ju progressiv beskattning, även om den inte fokuserar på specifika religiösa grupper, så läggs ändå fokus på en grupp, dvs., höginkomsttagare.

Sedan tycker jag att Islam har en plats för individuellt tänkande, och således individualism. I jämförelse med kristendomen, som i regel predikar att människan är förfallen, oduglig, etc., vilket enbart kan frälsas med hjälp av kristendomen. Denna negativa attityd gentemot människan och individen känner man inte igen i Islam, speciellt inte med tanke på att islam förespråkar rationalitet:

http://en.wikipedia.org/wiki/'Aql - "‘Aql (Arabic: عقل‎, meaning "intellect"), is an Arabic language term used in Islamic theology or philosophy to the intellect the rational faculty of the soul or mind".

Sedan så tycker jag att Islam är en mer "tillräcklig" religion än kristendomen för Islam har inte varit tvunget att använda sig av "mirakel" historier för att övertyga folk. Detta har istället gjorts genom retorik. Men nu är varken jag eller du religiösa, ville bara nyansera hela debatten.

Citat:
Medan araber fungerar som bäst när de enas kring lögner, och det hela beror på att araberna är ett illvilligt folk. Jesus beskrev ju sådana typer som barn till lögnernas fader.

, skönt sagt.

Citat:
Vilket är när det kommer till kritan, den enda relevanta delen.

Det beror på hur man ser det. För en majoritet av människorna är det irrelevant, kulturen är den viktigaste komponenten. Jag skulle adrig känna mig som en Jemenit, ifall det visades sig idag att jag var Jemenit genom mitt DNA.

Citat:
Mindre relevanta aspekter.

Tvärtom, du ser ju själv hur schismen skapats mellan syrianer och assyrier. Så helt irrelevant är det inte.


Citat:
Det finns som sagt ingen skillnad mellan assyrier och syrianer eftersom syrianer är assyrier och assyrier är syrianer. Inom samma familj kan två bröder vara splittrade om den här frågan, beroende på vilken mentalitet de har och deras bildningsnivå.

Självklart, men du ska samtidigt inte underskatta sociala konstruktioner.

Citat:
Jag skulle inte beskriva 5-10% av genetiskt släktskap med nordeuropéer för särskilt höga halter.

Sant. Men ville poängtera att vi har ett mer "nord europeiskt" ursprung än er. Vilket tydligen saknas hos er.

Citat:
Vidare så kan du kolla på populationsgenetikern Doug McDonald's BGA-test: varenda etnisk pers brukar ligga någonstans runt 45% europeiskt genom, medan assyrier ligger minst runt 48% upp till 55% europeiskt genom. Och både perser och kurder har ofta en del mongoloid admixture och i vissa fall även negroid admixture, vilket inte har varit fallet hittills med en enda assyrier förutom en specifik individ som uppmäter 0.96% mongoloid admix, vilket det är vanligare att hitta högre admixhalt av i Europa.

Ska kolla. Men jämförde lite resultat på den här sidan:

http://www.harappadna.org/page/2/ (där jag, HRP105, var mer "europeisk" än en utav assyrierna. Men det stämmer att ni är mer väst asiatiska än oss, vi tangerar öst-fronten mer.

Citat:
Jag har aldrig heller sett en enda kurd eller pers positioneras i en intra-Euro PCA plot. Inte en enda hittills. Azerbajdzjaner klustrar dock vanligtvis i intra-Euro PCA plots men det beror på deras Kaukasusgener, och samma gäller även för armenier och assyrier.

Gäller även mig, men jag kan inte tala för andra. Förresten, lägger det här oss i en gråzon eller?

Citat:
Det irriterar mig inte att t.ex. muslimska tjerkesser eller bosnier eller albaner är mer europeiska än oss assyrier. Vad som verkligen irriterar mig är dessa obildade iranska skitungar fulla av mindervärdeskomplex över deras brist på tillräckligt europeiska gener och i behov av bekräftelse försöker bli mer europeiska genom att sparka på oss assyrier med hjälp av någon tramsig pan-Aryan ideologi.

Håller med. Men detta gäller främst Sverige/Usa iranierna, tycker mig inte se samma mönster i andra länder. Allra minst de från Iran, tror att det är en revolt mot den nuvarande regimen än något annat. Har dock en intressant bild, om något gammal, på mina släktingar som besöker iranska ämbetsmän (notera kontrasterna i kläderna, vi klär oss mer likt traditionella iranier, ändå klassas vi som mindre iranska):

http://imageshack.us/photo/my-images/715/dihk.jpg/



Citat:
Vi assyrier är den genetiskt bäst bevarade ursprungsbefolkningen i mellanöstern, eftersom vi inte har rasfrämmande gener i oss från negroider eller mongoloider.

Detta beror till stor del på folkmängden. Större folkgrupper = större chans till bebladning.

Citat:
Dessutom är det inte kurder som har högst genetisk variation av J1c3, och Zagrosbergen har varit våra förfäders hemtrakter långt längre än vad regionen har bebotts av kurder. Zagrosbergen nämns bland annat i bibeln (Nahum) dit assyrier flydde efter Nineve's fall.

Kan tolkas som så:

Citat:
"shows the geographical location of populations included in this study. J1* chromosomes have their maximal frequency in the Taurus and Zagros mountain regions of Eastern Anatolia, Northern Iraq and Western Iran".

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...2987219/#bib23

Östra Anatolien, Norra Irak och Västra Iran är precis de områden som kurderna befolkar och hävdar är deras "ur-hem". Angående iranier som beror det helt och hållet på vem som säger det och i vilken kontext. Jag är stolt iranier i kulturella termer, det vill säga mitt språk, min religion, mina högtider gör mig till iranier. Men politiskt, så är jag inte iranier.

Citat:
Misstaget du gör här är att du tar för givet att kurder och perser är representativa för genuin iransk kultur. Riktig antik, uråldrig originell iransk kultur kommer från östra Europa, från proto-arierna och Andronovo-trakterna. Kurder och perser är snarare ett mellanösternfolk (blandat med en del annat) som har influerats en aning genetiskt av proto-arierna och rätt mycket språkligt
.

Så enkelt är det inte. Finns många namn, toponymer, etc., som fortfarande visar vårat öst-europeiska arv. Till exempel området Ardalan i Kurdistan Iran: (h)Erd - land, Alan - Alanerna = Alanernas land. Samtidigt så har jag adrig hävdat att kurder eller perser representerar genuin iransk kultur (vilket jag även tror inte existerar). Sedan finns det fortfarande bergsfickor i Kurdistan där hednisk "arier" religion praktiseras. Anyways, jag tror inte man kan prata om genuin kultur, kultur är något dynamiskt som ändras med tiden.

Citat:
Så att dra slutsatsen att J1c3 (P58) är en iransk markör är helt felaktigt då inte en enda proto-arier från Andronovo hade denna markör, och därför att vi även vet att historiskt har Y-DNA J varit en mer västlig markör medan Y-DNA R1a1a har varit en mer östlig markör.

Och R1a1a är ju inte ovanlig bland kurder.

Du misstolka mig, jag menade inte att J1c3 är en iransk markör, utan att det fanns där innan iranierna kom och iraniserade området med deras "överlägsna" materiella-kultur och numerära överläge, jämförelsevis med lokalbefolkningen. Det här folket var tydligen ett språkisolat innan iranierna började emigrera till området:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mannaeans

Angående kurdiska judar:

http://www.sciencedirect.com/science...613251#sc2.1.4


Citat:
Istället har kurder och perser en dragning åt sydöst, åt Indienhållet.

Stämmer, men det gör ju inte oss till främlingar i regionen. Denna dragnings tar sig i utryck inte bara i genetik, finns även religioner i Kurdistan som är influerade av östliga tankar - exempelvis, tanken om reinkarnation. För övrigt är Indien coolt, älskar att ha båda spirituell och historisk koppling till landet. Dock, så har jag J1c3 Happlogruppen på fars sida, så antar att det gör mig till native mellanösterning.

[Edit]: Har du hittat några 10 generationssläktingar på 23andme? Hittat bland annat en Kazak och Britt. Kazaken är jag nog besläktad med på pappas sida, och britten på mammas sida. Skulle vara intressant att veta. Men nu kanske jag går off topic, men samtidigt intressantare än att diskutera; "Är Assyrier den jobbigaste och mest aggressiva folkgruppen i sverige?"
__________________
Senast redigerad av Ubayd-Allah 2011-05-29 kl. 17:49.
2011-05-29, 19:40
  #1029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Principiellt brukar jag inte svara på den här typen av inlägg. Men kan inte låta bli då din attityd är allt annat än sunt, framförallt för dig som person, men även gentemot oss andra invandrare som kollektivt får ta skuld för det ni problembarn ställer till med. Dock, så dömer jag inte ut din etniska grupp för ditt dåliga uppträdande, denna primitiva mentalitet har jag lämnat bakom mig, dels på grund av politiska skäl, men även av andra mer mänskliga orsaker.

Nu ska jag fatta mig kort gällande din text:

1) Din kultur är närmare min kultur än den Europeiska, vice versa. Därför ska vi hålla ihop, precis som tyskar, engelsmän, och fransmän håller ihop. Detta blir än viktigare när vi är främlingar här i Europa.

2) Kurder talar ett indo-europeiskt språk (vilket svenska, tyska, etc., tillhör). Så rent språkligt är kurder närmare européer, inte alla då, men de flesta.

3) För-islamisk "kurdisk, persisk" religion, är närmare för-kristen europeisk religion.

4) Sedan handlar det inte om vem som är mest omtyckt av europén, varför ska du låta ditt ego avgöras av hur europén ser på dig? I det långa loppet kommer det här tankesättet bidra till att du assimileras; eftersom du gör allt i din makt för att accepteras av europén. Varför börjar du inte med att skapa en acceptens mellan dig och dina kulturella jämlikar dvs., araber, turkar, kurder, etc?

5) En personlig anekdot: När jag var ny i Sverige, detta var en massa års sedan, så var min första anhalt, eller rättare sagt, min första upplevelse av Sverige en flyktingförläggning. Härvar en massa invandrare från jordens alla hörn samlade på en och samma plats. De flesta av oss hade flytt av samma orsaker, dvs krig och förföljelse. På grund av liknande historier flyktingarna emellan, så kunde en gemenskap ta form ganska naturligt; en kvinnan (kurd), som var sjuk, och som därmed inte kunde ta hand om sitt barn, fick t.e.x. hjälp av en somalisk kvinna med omhändertagandet av sitt barn. Somaliern bytte blöjor och tröstade barnet, detta trots att dessa individer kom från helt olika kulturer och talade två vilt främmande språk. Hur kunde då gemenskapen skapas? Inte var det på grund av att somaliern trodde att europén accepterade ("tyckte om") henne mer än kurden, snarare tvärtom. Varför ska jag då glömma allt det här? Varför ska allt vara så etniskt?



Det gör även Kurdistan, speciellt "norra Irak".



Låter som prästpropaganda, i och för sig klandrar jag inte prästen, då det är viktigt att skapa en gemenskap under svåra tider. Men för att nyansera det hela:

http://www.czap.org/index.php (av forskarna hävdat vara bland de första bondgårdarna i människans historia. Utgrävningen skedde i Kermanshah, ett område som befolkas av kurder).

Dessutom så kommer inte vin från assyrierna. Etymologiskt så är vin ett indo-europeiskt ord, närmare bestämt så kommer det från proto-germanska. Men arkeologer, hävdar att första vinbryggarna kommer från Georgien och Armenien området (inte förväxlas med etniciteten Geogier eller Armenier, då varken moderna Armenier eller Georgier är perfekta avspeglingar från folk som bebodde området på den tiden). Men jag kan, kanske till skillnad från dig, hävda en del av vinets historia som min, eftersom jag nu, rent etniskt, är en komplex mix av georgier, armenier och iranier (är kurd).

Ett litet tips också. Man kan inte tillskriva sig historia, eller uppfinningar, enbart med förevändningen att uppfinningen uppkom på den plats som nu befolkas av andra. Det är snarare regionens historia.



Jag kan faktiskt lukta mig till mindrevärdeskomplex, och du luktar en aning suspekt. Orkar faktiskt inte rada upp uppfinningar. Men kan bjuda på en kurd som förändrat miljontals människors liv:

http://en.wikipedia.org/wiki/Introdu...ence_of_Hadith



Varför ska du ha något mot kurder, eller andra folkslag för den delen? En kurd som du hatar, kunde lika gärna ha varit din bror för 200 år sedan.

Du verkar ha problem med läsförståelsen. Vi Assyrier/Syrianer strävar absolut inte efter att bli europeér än mindre vilja att de accepterar oss. Europerna har gett oss våra utbildningar, skydd, mat med mer och därför respekterar vi dem. Vad fan har ni mellanöstern gjort ?

Jag har inget emot kurder eller muslimer, jag är inte så religös själv utan det finns bra och dåliga människor bland alla. Det fanns kurder som skydda oss under svärdets år exempelvis.

I Iran har aldrig våra landsmän haft problem och har samma rättigheter som övriga Iranier. Jag har inget emot Iranier då inte skadat oss i samma omfattning som andra men däremot ogillar jag clowner som du och Renewable.

Om det inte vore ditt folk och övriga folk i MÖ så hade vi inte flyttat hit, varför flytta du hit ?

Vi är fan en minoritet utan vapen, utan rättigheter medans ni är majoritet. Varför kriga inte du för ditt land Irak/Iran/Syrien/Turkiet eller för ditt folk ?


Du nämner en kurd som gjort något som jag inte ens orka läsa igenom men för varje kurd du nämner så kan vi semiter (då du valde snacka om indoeuropeér)ta fram 100 som gjort mer för mänskligheten.


Vi är väldigt stolta som folkslag trots att vi idag är statslösa och det är något vi fått av våra förfäder. Det måste ju finnas en anledning till denna stolthet.

Som jag skrev tidigare så kräla du och europeérna i grottor medans vi byggde civilisationer. Vi la inte grunden till allt men vi la grunden till det mesta. Kom inte med ditt skitsnack om andra folkgrupper om man skulle kolla våra DNA så kan jag garantera att de var semiter de med och indo pack.

Jag har all respkekt för Indierna, kineser, romare, greker, egypter, perser som även dem hade civilisationer men inte kurder.

Sen om ni kom med vinet eller ej är även det ointressant men försök inte ta jordbruket ifrån oss din pajas, ni kurder kan än idag inte bruka marken som vi lämna i Tur abdin.

Du ska även veta att jag hellre skulle lämna mitt barn till svenska en till en Somalier eller kurd. Jag förstår att alla vi invandrare sitter i samma båt men bara därför behöver jag inte hata svenskar, snarare tvärtom. Jag tycker om svenskar, respekterar dem för allt de gjort för oss men jag kommer aldrig bli svensk och kommer aldrig heller bli accepterad som svensk eller europe. Jag kommer, är och förblir en stolt Assyrier/Syrian.
2011-05-29, 19:43
  #1030
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
text..

Vi säger så! Förövrigt fatta du inte min poäng. Men tack för mig!
2011-05-29, 19:45
  #1031
Medlem
Pingisbyxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Min kusin i Tyskland är kärnfysiker så någon dag kommer vi ha en atombomb.

Så får man fråga när kommer världen få se den första assyriska atombomben? Vilken tidsram talar vi om här? Får man också fråga hur ni tänkte leverera dessa, genom ballistiska robotar eller kanske små laddningar i väskor?
2011-05-29, 19:55
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingisbyxor
Så får man fråga när kommer världen få se den första assyriska atombomben? Vilken tidsram talar vi om här? Får man också fråga hur ni tänkte leverera dessa, genom ballistiska robotar eller kanske små laddningar i väskor?


Är du blåst ?

Vi är inte ute efter att utrota världen utan det jag mena är inom snar framtid så vet vi hur man t.ex skapar en atombomb. Jag tror dock inte att vi skulle vilja ha en atombomb, då vi Assyrier konventera till kristendom så vart vi fredliga kulturellt. Vår kultur bygger på kärlek, gästfrihet och hårt arbete. Vi är inte för krig utan vill bara leva i fred, vi har haft tillräckligt med krig.

Alla bomber som kan förstöra vår planet är jag emot och tror de felsta Assyrier/Syrianer är det. Vi tycker om att bruka moder natur, ta hand om moder natur och inte förstöra moder natur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in